{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.669 visninger | Oprettet:

Bil kørte op i mig... !! {{forumTopicSubject}}

Hej galleri..
Nu søger jeg lidt viden igen..

En bil kørte Idag op i mig. Holdt stille på en afkørsel og da der blev grønt nåede jeg ikke engang slippe koblingen før en bil kørte op i mig.. Nr pladen er bukket og udstødningen er skadet plus div rundt om lygten bla nrplade holder..

Hvad gør man.. Jeg har jo ikke noget originalt deromme.. Så er bange for hvis jeg aflevere den hos forhandler sætter han bare originalt på..

Nogle erfaringer.?? Aftaler man noget eller skal jeg se frem til at få en original potte på..?

Vh Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil kørte op i mig... !!
  • #1   26. jul 2013 du skal i ihvertfald køre til autoiseret værksted.. der er mange andre ting der skal tjekkes, så som bag fælg, bag Axel , svinger osv..


    mvh


  • #2   26. jul 2013 næ nej forsikringen skal da betale for at din cykel er identisk efter skaden som før skaden det har ikke noget med værksted at gøre

  • #3   26. jul 2013 Hold nu da har du ikke læst dine papiret cyklen bliver bygget som da den blev skadet og ikke som da den var original altså
    Og der jeg 99% sikker på såt den nu bare på værksted eller lav det selv


  • #4   26. jul 2013 Du har vel i din forsikring skrevet, at der er for et vis antal kroner ekstraudstyr monteret? Så dækker de op til det beløb

  • #5   26. jul 2013 Det er jo ikke Jans forsikring der skal dække hvis bilen har kørt op i røven på ham?? Så må det da være bilens forsikring der tager sig af det på ansvars forsikringen =
    Kør den til et værksted og de skal sørge for at din MC står som forinden skade.. Om du så havde udsmykket den med gul og diamanter bagpå!


  • #6   26. jul 2013 For faen, ja selvfølgelig;) jeg går i seng!

  • #7   26. jul 2013 Hvad havde bilisten, som selvfølgelig var en kvinde, at sige til sit forsvar?

  • #8   26. jul 2013 Nu er det helt sikkert mere bekosteligt at anvende originale dele.
    Så ingen ko på isen.


  • #9   26. jul 2013 hun havde vel travlt fordi hun skulle hjem og skrælle kartofler smiley


  • #10   26. jul 2013 <i>Hvad havde bilisten, som selvfølgelig var en kvinde, at sige til sit forsvar</i>

    - Det er da bedøvende ligegyldigt, sålænge hendes forsikringsselskab erkender skyldsspørgsmålet og betaler skaden.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #11   26. jul 2013 Var det en kvinde ?
    Folk ser generelt ikke en skid når de kører. Specielt efter at man skal blinke for vognbaneskift, der kan man se at mange blinke 1 gang, også skifter.

    Men håber du får den lavet som den var


  • #12   26. jul 2013 Hallo Lasse nu er vi jo også nogle kvinder der kan kører BIL og MC
    Lad være med at gør det til en selvfølge for der er lige så mange mænd der kører som fjolser i bil BUM


  • #13   26. jul 2013 hahahaha nu vi er i kvinde joke afdelingen :

    profilbillede
  • #14   26. jul 2013 Jesper H

    Det er da overhovedet ikke lige gyldigt??!

    Har vedkommende sagt, "det er jeg sgu ked af, det er er min fejl" eller "så kan du fandeme flytte dig når der bliver grønt!" giver sgu da to forskellige situationer.
    Ved mulighed 2 kan bilisten nægte at vedkende sig fejlen. Det melder historien intet om er tilfældet, men synes nu nok mit spørgsmål er relevant for den givne situation.

    Ann, din dejlige kvinde! smiley

    Så vil jeg glæde mig til at møde dig i trafikken en dag, - for det er endnu ikke sket for mig endnu, at være stødt på en kvinde der kan køre bil smiley
    Bevares, der er masser af herrer, der heller ikke har fattet hvordan det skal gøres. Forskellen er blot, at min påstand gør sig gældende ved alle kvinder....!



    smiley


  • #15   26. jul 2013 Håber sgu ikke du har ret altid Lasse , Min kone har 18 ton akseltryk så vil da råde alle drengene på knallert til at komme af sporet smiley

  • #16   26. jul 2013 ps. mine drenges venner griner når de kommer hjem til os for det er rent faktisk mig der kan bruge symaskinen smiley

  • #17   26. jul 2013 Lasse

    Diskussioner om skyld på stedet, er totalt ubrugelige. Det ender på forsikringsselskabernes bord so wie so.

    Er uheldet ude, så tag billeder af skaderne på begge køretøjer. Tag billeder af vejforløb og skiltning, samt bilerne (på afstand). Noter registrerings nummer. Modpartens navn, adresse,telefonnummer. Samt køretøjets mærke, model og farve.

    Og få navn og telefonnummer på eventuelle vidner... dem plejer der at være nogen af, og de plejer at være mere end villige til at fortælle deres historie.

    Sig pænt farvel og tag hjem og lave en skadesanmeldelse og en grundig beskrivelse af hændelesforløbet. Brug evt. Google Maps (Earth) til hjælp.

    Har to gange fået krøllet min bil af nogen der har overtrådt deres ubetingede vigepligt.

    Den første gang var en kvinde, der kørte lige ud foran mig inde fra et fortov, efter at have sat en passager af. Hun lavede en direkte U vending lige ud foran mig og forkortede min Citroen Ax med 15 cm.

    Hun påtog sig skylden på stedet og der var ingen problemer. 3 timer senere ringede hun til mig (efter at have snakket med sin mand), svinede mig og min kørsel til og sagde at det var min skyld det hele og det ville hun hermed meddele hendes forsikringsselskab. Ja ja... gør du bare det...

    Jeg indsendte mit.

    2 uger senere kom der svar fra hendes forsikringsskab - de erkendte 100% hendes skyld og betalte de 20.000 kr reperationen kostede.

    Så jeg diskuterer aldrig skyldsspørgsmål på stedet. Sikrer mig blot at modparten er ok og opfører mig venligt. Og siger modparten "undskyld".. Så siger jeg: Det er helt ok, hovedsagen er, at ingen er kommet noget til".

    Jeg har ikke behov for at lege steoridepumpet gorilla, der ligner en der er klar til at rundsmadre en gammel dame, fordi han syntes det er sejt.

    Skyldspørgmålet blive ene og alene afgjort forsikringsselskaberne imellem. That's it.


  • #18   26. jul 2013 Og iøvrigt

    2. gang var også en kvinde... det er ikke mere en 3 måneder siden...

    smiley


  • #19   26. jul 2013 Det er jo det jeg siger..!!!! smiley

  • #20   26. jul 2013 smiley

  • #21   27. jul 2013 Der kan vel ikke være så meget tvivl om hvem der har skylden da de færreste motorcykler har bakgear. smiley

  • #22   27. jul 2013 Hallo Lasse nu er vi jo også nogle kvinder der kan kører BIL og MC
    Lad være med at gør det til en selvfølge for der er lige så mange mænd der kører som fjolser i bil BUM

    Arhhh ann det der med mc, ved jeg nu ikke helt om jeg kan være enig med dig i smiley


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #23   27. jul 2013 Jesper, det er ikke forsikringsselskaberne imellem der bestemmer, men færdselsloven. Og en overtrædelses af din vigepligt, er lig med skyld, what so ever + klip.

    Og den med at banke op i nummi på en anden, er og lig skyld. Fordi du har ikke holdt afstand, og er ikke selv nogen engel.


    Mogens, hvis du kører lastbil, ved du da, om nogen. Man skal passe på ved lyskryds, og holde ekstra afstand indtil folk er smuttet væk. Men indrømmet, kører selv lastbil fast lørdag + ferier.


  • #24   27. jul 2013 <i>Jesper, det er ikke forsikringsselskaberne imellem der bestemmer, men færdselsloven.</i>

    - Nå så forklarede jeg mig så ikke godt nok... eller bare mangelfuldt. Skyldspørgsmålet afgøres forsikringsselskaberne imellem, <b>selvfølgelig</b> med udgangspunkt i færdselsloven...

    Var det bedre?

    <i>Og den med at banke op i nummi på en anden, er og lig skyld. Fordi du har ikke holdt afstand, og er ikke selv nogen engel</i>

    - Helt enig.



  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #25   28. jul 2013 Ja, læste dit indlæg som at forsikringsselskaberne spiller terninger om skyldsspørgssmålet, Hvilket man kunne fristes til at tro.

    Kørte engang op i røven på en svensker, på H.C Andersens Blvd, de (svensken) sagde det var deres skyld, fordi de var stoppet (hård opbremsning), for et pindsvin ell noget. Hørte aldrig noget, selvom der var politi på stedet 2 sekunder efter.


  • #26   28. jul 2013 Hej
    Ja at begynde at diskutere skyld på stedet, er spild af tid, det afgør forsikringsselskaberne. Det er desværre set for ofte at de deler skylden, for at kunne indkassere 2x selvrisiko. Men det er næppe tilfældet her, da sagen vel er "klar".


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #27   28. jul 2013 Ole - Den med 2x selvrisiko, havde jeg ikke tænkt på. Men smart.
    Specielt til mindre ulykker, + de kan hæve præmien.


  • #28   5. aug 2013 Kører man op bag i nogen så har man ikke holdt afstand.

Kommentér på:
Bil kørte op i mig... !!

Annonce