1.670 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Handling ved observation af stjålet mc? Handling ved observation af stjålet mc?
Man burde simpelthen stoppe de folk der kører uden hjelm, spørge om det er deres mc, evt kigge på tændingen om der er nogen nøgle i, og så ellers bede folk om at stille den og fedte af.
0 synes godt om
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 22 MC-er: 5 Emner: 112 Svar: 968
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 16 Svar: 81
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
De fleste de kører rundt på stjålet mc uden hjelm er vist friske nok på en lille nævekamp.
Men man kan jo evt have mulighed for at se dem standse et sted, uden at de ser man er efter dem, og så konfrontere dem hvis man kan magte situationen.
Hvis personen faktisk ejer MC'en skal han nok få det sagt på en troværdig måde.
De fleste skyldige derimod vil nok slet ikke prøve at begynde på at virke uskyldige...
Måske en tyv ville sige "øøøh, nææææh, det er en min kammerat har ladet mig prøve, han sagde godt nok ikke han havde købt den men det kan da godt være den er stjålet blablabla".
Og når så han ser sit snit til det stikke af til fods.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Medmindre man er på motorcykel.
Men det kræver stadig sin mælk
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Tror ikke liige du skal regne med at ALLE tyve kører rundt uden hjelm, og siger øhh, fordi du spørger dem om noget
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 104
Hvis jeg så mit snit til det og kunne se den var brudt op kunne jeg nok godt finde på at rive et tændrørs kabel af og stikke af, så er det jo bare at ringe til Politiet og sige hvor den står og jeg vil sgu hellere skifte et tændrørs kabel end have min mc smadret af en flok aber.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 27 MC-er: 11 Emner: 64 Svar: 427
Hvis jeg en dag, mod alle odds, valgte at køre uden hjelm og jeg blev stoppet af en eller anden selvudnævnt batman, der mente han skulle udspørge mig, tror jeg det ville ende negativt..
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 665
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 27 MC-er: 11 Emner: 64 Svar: 427
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
Jeg kører identitet hjelm, idet jeg er frataget via læge. Hvis du tager mig en til siden og begynder at udspørge mig om min EGEN mc er stjålet og iøvrigt spille kong gulerod - så bliver du fandme upopulær.
mar 2009
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Enten eller !! er du 100% SIKKER på det er en tyv på en stjålet cykel, så lad være at bremse... så siger det KLONK !! og politiet har pludselig al den tid der skal til......
mar 2009
apr 2013
Følger: 1 Svar: 17
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 104
Altså en åbenlyst stjålet cykel, der syntes jeg sgu godt at vi må gribe ind, ikke noget med vold eller noget, men ser man sit snit til at få stoppet og slukket cyklen er der sgu nok en eller anden der bliver taknemmelig.
I går fik jeg min cykel tilbage fordi en hemmelig helt bare satte sig ved et busstoppested og holdt øje med gruppen mens han ringede til mig. ingen skade sket på ham, ingen skade sket på gerningsmanden og ingen EL vælgere der er trådt over tærene fordi man gerne vil have sine ting i fred.
aug 2011
Jeg mener nu heller ikke der er noget galt i at hive fat i en tyv/ snuppe på fast gerning, men selvtægt og civil anholdelse er vist 2 meget forskellige ting, og det eneste jeg mener hér er at man bare lige skal huske at det ikke ALTID er sådan et en tyv er en undskyldende lille flow gut, som finder sig i at blive antastet !!
Det gamle ordsprog; Da faren var ovre, vendte modet tilbage, er vist meget sandt . Det ER jo let nok at sidde hér bag skærmen og pladre løs om hvor mange bank og supermandshåndteringer man ville gøre hvis .... Som regel forholder tingene sig lidt anderledes når man står i situationen !!
Det kræver LIDT mere mod at faktisk håndtere en tyv .. Få ham til stoppe med at stjæle, og rydde op i tingene over for de mennesker han har forvoldt skade .. Jeg hører altid ALT for ofte hvordan man bare skulle SKYDE og smadre ham og ham ... lige indtil det er din egen søn som er problemet
Selv Politiet syntes det er sjovere at konfrontere at bruge deres tid på at ligge i en busk, for at "snuppe" fartsyndere, så de kan få flere penge, end at hjælpe tyven og sanfundet til at få rydder op i tingene ...
aug 2011
SÅ ved man bare at der er LANG vej igen, hvis konfronten kun er til at tænke over hvad SKAT siger til at man har et andet styr på sin MC !!
Det Er sgu da en holdningsændring der skal til for at løse problemet .. Og det indbafatter OGSÅ at få tyven til at rydde op og gøre op for skaden .. PT bliver tyvene bare ved, mange vælger bare at sidde bag deres skærme ( hvor det ikke er farligt ) og skrige, politiet vælger at "opfinde" ting, man kan straffe folk ( som ikke har gjort nogen noget ), så de kan få deres løn, og SKAT prøver at malke det sidste guld ud af befolkningen, da de ikke SELV kan producere noget som andre vil ha´ ...
Mon det ikke snart er tid til at ændre noget ??
mar 2009
Der er i hvert fald noget mc lobbyisterne kan arbejde imod, de regler der er helt i skoven må væk, ting som får en mc til at virke bedre må fremmes.
Vi må alle skrive til vores egen MFer og skubbe dem frem med vores ønsker.,
Handling ved observation af stjålet mc?