{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.715 visninger | Oprettet:

je58
je58
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

cardo g 9 eller interphone f 5 {{forumTopicSubject}}

Har lige købt cardo g 9,men kan ikke finde ud af ,hvor tilfreds jeg er med det,jeg syntes det er lidt besværlig, og tænker på, hvis vi er flere der skal på, end mig og fruen,vil hører om der er nogen der har en erfaring ,med cardo g 9 ,eller om der er nogen der syntes interphone f 5 bare virker rigtig godt ,vi prøvede at se hvor langt , vi kunne hører hinanden, 600 meter så begyndte det at bliver dårligt, og cardo skriver ca.1600 meter med g 9 ,ved godt ,at det er med helt frit udsyn ,men dette var ud af en lige vej ( Roskildevej) så blev lidt skuffet, og syntes os der gå lidt langt tid, til den skifter tilbage så man kan snakke sammen, efter man har snakket i mobil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cardo g 9 eller interphone f 5
  • #1   20. jul 2013 Nu har jeg selv en Cardo G9 og prøvet en interphone f5 (kamerat har en..) og jeg er selv vældig tilfreds med G9 og har aldrig haft problemer med den (Andet end at mikrofonen gik kaput, men garantien dækkede) og det skulle meget gerne være muligt at være 9 i samtale samtidig uden besvær (har prøvet at være i samtale 5 mand uden problem) og jeg syntes også lige det skal fremhæves at du kan snakke med stort set alle af Cardo's kommunikations produkter så dem du vil snakke med IKKE behøver at have G9.

mht. rækkevide har jeg desværre samme oplevelse som dig med at den kun når omkring 500-800 m før forbindelse svigter hvor cardo skriver 1,6 km...

Men det er dog også den eneste fejl JEG mener der er på en Cardo G9 smiley

• #3   21. jul 2013 Jeg vil lige tage mig den frihed at blande mig her, og det er fordi at skulle du få lyst til en Interphone F5XT så har jeg sådan en billigt til salg, og den er kun ca. 6 uger gammel.
    På nettet kan du finde ud af hvad den kan, og det er flere ting, menuen er desværre på Engelsk, for den findes ikke på Dansk, men når man sætter den op, så kommer det hele som perler på en snor.
    Jeg kører nu selv med den ældre model F4s fordi jeg slet ikke har brug for alt det 5 eren kan.
    Men se min annonce her i køb og salg...

Hej

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #4   21. jul 2013 Hvad angår Cardo, så kan du fra G4 og op forvente, at de kan snakke sammen, idet ændringer mere eller mindre udelukkende er baseret på firmware (software), samt nogle få hardwaremæssige funktioner. Hvad angår rækkevidde og Bluetooth, så gælder det både for Cardo, Interphone og andre, at de opgivelser som producenterne kører med... alle er under super optimale forhold, dvs. kort-range tests, hvorefter de omskriver de teoretiske målinger til "dette kan måske lade sig gøre". Så i praksis vil du mere eller mindre ikke få noget Bluetooth der kører sikkert og konstant til maksimalt 500m. Og så kan du uden tvivl høre om fantasi-historier, hvor to personer på stået på hver sin bjergtop med 1.500m imellem sig (hvis sådan nogle findes). Men kører du på landevej, motorvej eller almindelig vej ( indenfor eller udenfor by), så har du vejens beskaffenhed, terræn og ikke mindst andet trafik som foretager voldsom reduktion af din rækkevidde. Og igen... dette er IKKE kun noget som gælder for Cardo... det gælder for ALLE!

Om du føler at Cardo G9 skulle være "træls" ... tja, det er og bliver jo en smagssag. Funktionsmæssigt er der ikke de store forskelle på Cardo og f.eks. Interphone og hverdagen med dem begge handler mere om at "vænnes" til...end at skulle udråbe den ene er bedre i forhold til den anden! Nogen vil hævde at lydkvaliteten er bedre i Interphone, men dette afhænger ligeledes af hvilken type MC du bruger, din typiske fart og ikke mindst din hjelm.

Schuberth's SRC system er faktisk baseret på Cardo (G4/9 + egen firmware), men har indset, at deres antennenforhold var så ringe i v1, at man fra nyere tid har indlejret antenne i deres hjelme. Dette burde faktisk give en langt bedre rækkevidde ift. bluetooth, men Schuberth har klogeligt valt *ikke* at opstille nogle forventninger der ligner mere teori end praksis. Dog er deres modtagerforhold ift. FM-radio (RDS) med ændringen blevet klart bedre.

Endelig skal du huske på, at den omtalte "maksimale afstand" er lidt tvetydig, idet Bluetooth protokollen jo er baseret på et radiosignal - ca. 2400Mhz - og som følge deraf snyder man lidt på målstregen, idet de respektive enheder - ud over at være Intercom - også udpeges til at være repeatere, dvs. at forstærke/forlænge et givent signal. I vil derfor med 3 eller 4 koblet enheder kunne opleve en afstand på ca. 1,5-2,0km i rækkevidde, men hvis den midterste enhed falder ud, så ryger hele kæden. Desuden er der en voldsom forsinkelse i Bluetooth når man opererer med disse afstande.

Derfor... alt som er baseret på Bluetooth har sine begrænsninger, både hvad angår rækkevidde, mængde af data som kan overføres og ikke mindst det antal enheder som reelt kan "snakke" sammen. For dem af jer der er lidt "nørd" og vil vide mere om plus/minus ift. Bluetooth kan jeg anbefale dette link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Men tilbage til je58 og spørgsmålet! Jeg tror IKKE at du i Interphone vil finde noget som er bedre... så hold du hellere fast i din G9 - lær den at kende! Og havde du haft en Interphone F5... så havde mit råd været præcis det samme - altså hold nu fast i den enhed du HAR anskaffet dig.... græsset er IKKE mere grønt på den anden side!

PS: Skulle jeg vælge noget initialt på en OEM-hjelm... så ville jeg vælge Interphone! Skulle jeg vælge noget på en Schuberth hjelm... så ville jeg vælge SRC (og dermed Cardo). Jeg ville ALDRIG vælge noget SENA, T.Hansen eller lignende eBay-skod produkter... de virker måske til og fra is-huset... men første gang de møder den seriøse touring-mur... så dør' lortet.... der ER en årsag til at pris & kvalitet følges ad!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#6   21. jul 2013 Du kan på OSX bruge vmware Fusion og køre en lokal Windows XP, 7 og andre. Du kan også bruge Parallels, Virtualbox og endelig BootCamp... så kan du anvende Windows-baseret software uden problemer.... og på den måde undgå eksterne besøg ift. opdatering af firmware mv.

Du skal huske på at funktionerne i det gamle Q er langt begrænset ift. G-serien. Dette gælder også ift. Interphone (altså de gamle modeller). Det bedste jeg indtil videre har prøvet er den gamle F3, som kan præcis det jeg har af basale behov, nemlig at koble GPS, telefon samt tale med Co-driveren - endda på en meget nem måde. Man tænder og resten kobles af sig selv. Det siger sig selv, at skal du have ekstra koblinger ift. radio og eksterne co-drivere (også), så vil der være lidt flere "muligheder" der kan/skal tumles med!

Kan dog ikke blive helt klog på hvad du reelt mener, når du skriver bedre respons? Når du én gang har opsat G-series eller Fx (Interphone), så spiller det mere eller mindre af sig selv - dog undtaget ændringer af radio-stationer, hvis du er på langtur og ønsker at skifte over til ny station mv. SRC's funktioner - målt direkte med G9 - er reduceret....ikke dermed ment, at SRC er dårlig - ingenlunde! Den er faktisk godt tilpasset og yderst interessant hvis man også anvender Schuberth's hjelme. Faktisk kan jeg godt undres over, at mange har så travlt med at finde den mest støjsvage hjelm (eks. Schuberth) og efterfølgende klistrer deres hjelm til med eksterne Intercom-enheder... som i den grad ikke hjælper på nogen måde med reduktion af vindstøj... med mindre man har en stor touring-MC hvor der er død-vindstille! smiley

• je58
    je58 Tilmeldt:
    maj 2008

#7   21. jul 2013 Jeg siger tak, for de tilbage meldinger der er kommet,også kæmpe jeg videre med min cardo g 9,jeg syntes bare stadigvæk, at der er øv, at hvis man har haft hjelmen af ,et stykke tid, så er de blevet fra koblet ,nå man tage den på igen,og så går der lidt tid før de er på igen,og lyden er også bedre når man er på afstand af hinanden,end hvis man sidder på samme cykel.
    Men nu kan jeg forstå, at om jeg beholder mit cardo ,eller køber noget interphone f 5,gør ikke at jeg bliver bedre stillet.

• je58
    je58 Tilmeldt:
    maj 2008

#9   22. jul 2013 Henrik vil lige hører, hvad gør du, hvis du hører fm radio og skal snakke med konen,jeg syntes ikke rigtig det virker,og har du snakket i mobil, gå der meget lang tid, før den går tilbage, så man kan snakke sammen igen, jeg ved ikke om det er mig, der laver nogle fejl,men har lige fået cardo,og vil bare gerne have at det spiller.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#12   22. jul 2013 @Henrik: Nu mente jeg også en ekstern monteret (f.eks. Cardo) vs. SRC, som jo er bygget ind i halskraven/bund af hjelmen.

Kommentér på:
cardo g 9 eller interphone f 5

Annonce