808 visninger
|
Oprettet:
Pakering københavn {{forumTopicSubject}}
Så skal kæresten og jeg ind til kbh.
derfor sad jeg og kiggede på http://www.parkering.dk/fileadmin/user_upload/pdf/mc-parkeringspladser.pdf
Der er 107 (121) plader i kbh.....det er da ikke mange !
Den eneste fordel er at man ikke skal betale...ellers kan man jo smide den et sted hvor den ikke er til gene...men så er det op til p-vagten at vurdere om den er til gene...
PS ved emnet har været oppe et par gange...
Kan nu bedst lide at holde i selve P-pladsen da der er mere plads og folk ikke render rundt om mc-en med cykler, barnevogne etc....
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 63 Svar: 574
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 463
Det tog mig to timer, et besøg på politigården, borgerservice og teknisk forvaltning og til sidst fandt jeg svaret:
Det er som udgangspunkt færdselslovens bestemmelser der gælder, dvs. kun parkering ved en fortorvskant (ikke i en bås!) og i de der til indrettede MC-parkeringsbåse. MEN! De enkelte kommunener KAN lave undtagelser for disse regler, eksempelvis tillade MC'er at holde i bil-båse og lignende. I Randers kommune er der ingen undtagelser af færdselsloven. Men ikke engang p-vagten jeg mødte på gaden, politiet eller borgerservice vidste dette, så jeg parkerer hvor jeg vil, pånær p-båse med betaling.
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 139
Mvh Rune.
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 436
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 463
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 174
I Københavns Kommune skal der ikke betales for parkering af motorcykler.
Der kan dog ifølge færdselslovens § 121 og 122 pålægges afgifter ved overtrædelse af færdelseslovens § 28. Her står bl.a. i stk. 3 "Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov." Det er i Bekendtgørelse om standsning og parkering i København blevet uddybet med tre paragraffer: § 2, 3 og 4. Disse skal man som motorcyklist være opmærksom på.
Parkering · Københavns praksis er således at pålægge motorcykler afgifter for parkering på fortove, MED MINDRE PARKERINGEN IKKE HINDRER TILGÆNGELIGHEDEN FOR FODGÆNGERES PASSAGE OG DEN ØVRIGE FÆRDSEL. Læs mere under Parkering · Københavns praksis.
Jeg har talt med parkering kbh, politiet, kommunen, osv og de siger ALLE at det er ulovligt at parkere på fortove. MEN de ser ALLE igennnem fingre med det så længe færdsel ikke generes. Færdsel er størrelsesmæssigt betegnet som TVILLINGEBARNEVOGN.
Konklusion: Det er ulovligt at parkere på fortove, men det er faktisk iorden at du gør det! (Typisk dansk lovgivning).
...og parkér aldrig i p-båse. Det må vi ikke! Det koster en p-bøde!
mar 2005
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 237
Men ja, lidt væk fra cykler og andet skrammel som kan ridse.
Har parkeret på fortovet bag en bil, kostede en væltet cykel og ny tank for egen regning - Dumme svin stak af!
Ellers nyd jeres tur til KBH:-)
Pakering københavn