1.752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Svær MC. Marked for tiden? Svær MC. Marked for tiden?

Ja jeg ligger jo ikke skjul på jeg er på jagt efter en MC men hvis jeg henvender mig til en person der har en MC jeg kunne have interesse i,og jeg byder på den så er det oftes sådan at folk står HELT fast på den pris de selv har sat. Men på den anden side har jeg til tider læst herinde at folk undre sig over hvorfor de ikke kan få solgt deres maskiner. Jeg mener bare, snakker man aldrig om prisen på tingene mere? Eller er det bare fast pris? For så kan jeg da godt forstå hele MC salget står i stampe.. smiley

Og her snakker jeg selvfølgelig ikke om helt vilde skambud. smiley har været ude for folk er sådan lidt ligeglade med mine bud fordi jeg nok alligevel ikke har pengene til det. Men i dette tilfælde sidder jeg jo med pengene og kigger at hvad jeg kan, og faktisk er en seriøs køber smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svær MC. Marked for tiden?
  • martin A
    martin A Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 34
    #1   7. jul 2013 Tiden hvor folk bare SKAL af med mc er nok ved at være ovre. Samtidig er priserne stadig lave. Måske derfor. Du får under alle omstændigheder meget for pengene hvis du køber fra årgang 2003 og op. Hvad er du på jagt efter?

• #2   7. jul 2013 du har bare mødt dem som inderst inde slet ikke vil sælge deres MC. smiley videre i teksten som man siger.

• #3   7. jul 2013 Jeg synes det er ret useriøst at byde på en annonce. Ud og kigge, når du så står med sælger er det tid til at byde.

• #4   7. jul 2013 Mon ikke folk er presset nok i forvejen? Man når vel en grænse, hvor det ikke kan "betale" sig at sælge! Man har efterhånden presset citronen og fået priserne så langt ned som de er nogle steder...så er grænsen måske nået lige der! Ved det ikke?
    Jeg handler altid gerne.. Men sætter jeg prisen rigtigt er det slet ikke nødvendigt smiley
    Go jagt iøvrigt

Kim

• #5   7. jul 2013 Jeg takker smiley Jane er bare på jagt efter min første MC smiley det skal helst ikke være under 500 cc da jeg ikke er helt lille smiley

• #6   7. jul 2013 hmm

der er vel en grund til de har sat en pris,,,

mvh

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #7   7. jul 2013 Til Jakob..det er da ikke useriøs at byde på en mc man ikke har set live. Er bilen, båden, mcen i orden og svarer den til den alder den har så ved man jo hvad sådan skal koste...går sælger med til budet, kører man ud og ser på den og handlen gennemføres hvis alt er som det skal være. Der er jo ingen grund til at køre eks 100km hvis man alligevel ikke kan blive enige om prisen.

• #8   7. jul 2013 Busa : ja præcis men så skal folk heller ikke brokke sig over marked står stille fordi de ikke kan få det solgt. For så kan de jo bare være lidt billige til at gå lidt ned i pris smiley prisen må de jo have sat for højt siden de ikke får det solgt smiley

• #9   7. jul 2013 Folk på gerne byde på min, jeg bliver ikke sur smiley

• #10   7. jul 2013 Du aner jo ikke hvad du byder på? Når man er oppe i de priser nyere biler/mcer ligger i, er der ikke det vilde at handle om, inden du har set den live. Så kan du begynde med at nævne ridser, rust, dæk, kæde osv osv.

• #11   7. jul 2013 Og så er man selvfølgelig inde og kigge haha smiley

• #12   7. jul 2013 Jakob : nej det kan der være noget om smiley men hvis de melder ud fra start at prisen er fast så sparer det jo både køber og sælger for en masse bøvl smiley men skidt. Min MC skal nok dukke op en dag smiley

• #13   7. jul 2013 Dennis. Du skal have dine argumenter i orden når du byder under sælgers pris. Jeg har selv købt brugt mc sidste efterår, og var ude og kikke på 7 forskellige maskiner, imellem 20-30.000kr. Nogen der stod til 20 ville jeg højst byde 12 på, grundet at de ikke var vedligeholdt, og jeg skulle bruge for mange penge på at få den i stand. Sælger blev meget fornærmet.
    et andet godt argument er at samligne med for handlernes brugtpris, der kan man tit få noget garanti med i handlen.( feks 3 måneders fuld garanti)
    igen hvis du falder over en mc som er skam vedligeholdt, er det måske også de penge mere værd. Nogen passer bedre på deres mc, end deres egne børn.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #14   7. jul 2013 Jeg har stået med en MC jeg skulle sælge, som var den med mest udstyr og modifikationer indenfor den model, og samtidigt en af de laveste priser, og skulle høre på argumenter som f.eks "jamen jeg har ikke mere end 40.000" eller "jeg giver af princip ikke fuld pris for noget" - så den der med at folk ikke er interesserede nok i at sælge, er ret ofte købers skyld.
    Folk har vænnet sig til at prutte uden at se på varen, og det er pisse useriøst. Jeg nægtede kategorisk at forhandle om prisen før de havde set maskinen, og ham der valgte at komme og kigge, fik den også til en pris vi begge blev tilfredse med.

• #15   7. jul 2013 Jeg har min til salg på tredje uge nu på hhv motorcykelgalleri, dba.dk og 123mc.dk, jeg har ikke fået et eneste bud...

Tror ikke tiden er til at sælge motorcykler.. engang efter sommeren, så sker der nok noget..

• #16   7. jul 2013 Der er vist ikke nedfældet nogen gælden regel om at man SKAL lave en annonce , hvor der skal pruttes om prisen I en evighed. nogen folk vælger at springe det led over og ha en fast pris på smerte grænsen, uden at ville have 80 tosser til at byde på varen. Det er ikke markedet der er noget I vejen med, det er dig som ikke har nok penge.
    Selv har jeg byttet 1 og solgt 2 mcer I år.

• Sajmon ™

#17   7. jul 2013 Slet ikke. Ny salget er vist faldet med 80% siden 2011, og brugt salget er godt og vel halveret - så lad være med at sige "jeg står på prisen, for der sker nok noget senere".

Det gør der ik.

• #18   7. jul 2013 Nu er jeg ikke så prisfast, jeg er villig til at handle og gå ned i pris.. men man skal jo starte et sted, ik ?

Men hvis ikke folk reagerer på det, viser interesse somehow, så finder folk jo heller ikke ud af at hvis de bød x kr lavere, så fik de den.. Min står 5 - 10000 under forhandlerpriserne, så sys ikke det er et urimeligt sted og starte..

• Sajmon ™

#19   7. jul 2013 En ZZR600 fra 1993 med 74.000km på tælleren er bare SLET ikke de penge værd brugt, så du har sat den for højt.

Folk styrer udenom karburator cykler i disse tider, så alene på det punkt falder den igennem.

• #20   7. jul 2013 @bo.

smiley Tror ikke du skal regne med mirakler til efteråret.
    Sæt prisen 10k ned. Og du får den måske solgt til 20-22

SBT

Mvh Brian

• #21   7. jul 2013 Endnu en gang var sajmon den hurtigste smiley

• #22   7. jul 2013 Spurgte ved en forhandler, og de mente den pris var meget passende, så det er der jo sikkert lige så mange meninger om som der er mennesker..

Alt kan sælges hvis man forærer det væk, ingen tvivl om det smiley Og når forhandlere kan sætte dem til 49000, så ka jeg os sætte den til 34000..

• #23   7. jul 2013 du skriver også lannnnngsomt med de tykke finger . .

smiley smiley

• #24   7. jul 2013 Som sajmon er inde på, mc salget er faldet meget. Selv forhandlernes priser på brugte mc,er er blevet sat ned( man kan sikkert få tøj,hjelm med i prisen)
    men igen er der mange der passer extremt meget på deres mc, og mener selv at det feks slet ikke kan sammen lignes med brugte biler.
    du må ud og kikke på nogen stykker, og derefter kan du byde på dem du har interesse i.

• #25   7. jul 2013 @bo.

Du kan sætte den til en milliard millioner hvis du synes. Men ligesom forhandleren ikke får 49k så får du ikke 34 smiley

Klippet i en anden tråd her på galleri. Er en bruger i tvivl om hvilken af disse 3 cykler han skal vælge.

"sv 1000n k5 39000km pris 44.500kr
    Kawasaki zx6r 1998 57000 km pris 39000
    Kawasaki zxr636 2003 33000km pris 44000"

Tror ikke du får en 93 zzr600 med +70k,km med på ønskeseddlen smiley

• #26   7. jul 2013 Jeg har nu heller aldrig regnet med at få 34 for den smiley som sagt, så er det et sted at starte..

Bud modtages gerne smiley

• #27   7. jul 2013 @bo.

http://www.123mc.dk/kawasaki-zzr-600-sport-tourer/mcid-69658s7

Og den er ikke solgt endnu....:-(

• #28   7. jul 2013 Mig bekendt har det været til salg i kortere tid end min har.. har et par bekendte som også forsøger at sælge deres cykler for tiden, til priser som niveaumæssigt ligger lavere end min, og de får aldrig et eneste bud lige for tiden.

som jeg startede med at skrive, så tror jeg ikke på at der gang i mcsalget i ferieperioden.. Folk har andet at bruge deres i forvejen meget kropsnært siddende penge på motorcykler og den slags legetøj.

• #29   7. jul 2013 Kiggede lige dba.dk igennem for bud på en zzr600, den eneste jeg kunne finde et bud på var en der stod til 16500..

"jeg har ikke mere end 15500"

For mig at se, så viser det lidt at folk ikke er interesseret i at købe mc lige nu..

• #30   7. jul 2013 Jeg kender faktisk et par gutter som lige har købt... Men her var priserne også "rimelige" andre vil kalde det foræring, men det er det der skal til, ellers bliver det meget svært at få indgået en handel smiley

• #31   7. jul 2013 Jeg gav 15 for min RF 600. 2 ejer, alle service var over holdt, stod meget flottere end de andre jeg havde kik på. Gearkassens 2 gear var færdig. Derfor fik jeg den til den pris. Købte en ny brugt motor til 4381kr incl. Fragt.( gearkassen var sku for indviklet for mig)
    hvis man kan argumentere, hvorfor man ikke vil byde prisen, er der noget at forhandle om.

• #32   7. jul 2013 Lige præcis. Kom med et bud og et argument, så tar vi den derfra smiley

• #33   7. jul 2013 når man kan få en ny insprøjter fra 08 og frem for omkring 80-90.000 hvad fan skal man så med alt det gamle kabu lort til 30-60.000 kr det bliver hovedepine som er totalt øv design mæssigt,

som nævnt mange gange,
    ninjaer og særdeles gsxr fra 90erne til start 00 er fuckt prissat, de koster næsten det samme som 06 og frem maskiner med ram air og indsprøjtning og vilde motore ,.

prøvet en 98 gsxr at folk gider køre på dem forstår jeg slet ikke sikke noget rasle skrammel gejl, kontra hvad du kan få for ganske få penge mere

• #34   8. jul 2013 Nu er det i min verden useriøst at byde uden at se MC en i virkeligheden, man kan jo spørge om prisen er helt fast, eller den kan forhandles, og kan den det kan man jo kigge og prøve den og derfra give et bud, er også sikker på det er nemmere at forhandle prisen nå man står ved Mc en og så med kontanter:-)

• #35   8. jul 2013 Jeg er dybt seriøs når jeg byder.. Jeg afhenter hurtigt og forhandlerikke mere hvis varen er som beskrevet.....

Jeg køre aldrig til den anden ende af landet. Uden at vide hvad jeg skal betale.

Synes dette fungere fint, både som køber og sælger.

Mvh Brian

• #36   8. jul 2013 sælger har vel beskrevet mc´en som den ser ud med alle fejl og mangler og så ved man jo som udgangs punkt også hva man vil ca hvad man vil give

• #37   8. jul 2013 Mange sætter vil også til salg for at sige til konen at "nu er den til salg"...

Ligsom mine forældre der vil give mig en lille city bil hvis jeg sælger min ninja 250 og ikke kører mc.. pft... i deres drømme smiley så skulle det lige være for at sælge den Chevrolet Spark og så købe en ny BMW G 650 GS eller XT660Z men så tror jeg, jeg bliver arveløs :S smiley

• #38   9. jul 2013 der er ALTID gang i markedet, ALLE markeder.. og det er ikke anderledes med MCer.. Money talks.. det er ok at have en høj urealistisk pris hvis man inderst inde ikke vil sælge, det har jeg også prøvet, og gad ikke gå 3000kr ned i pris (på et køretøj til 95.000kr)

Men vil man sælge, så kan ALT sælges på under 24 timer..

• #39   9. jul 2013 hmm.
    gælder også ens svigermor.. ?
    smiley :)
    mvh

• #40   9. jul 2013 kommer an på om hun er en MILF c",)

• #41   9. jul 2013 Jeg kan sgu heller ikke se hvordan det er useriøst at byde på noget man ikke har set?

Jeg bor i Aarhus og købte min MC i en lille flække nord for Roskilde. Det tog 4 timer at komme derover og kostede 300kr. Den tur gad jeg da ikke tage hvis jeg ikke allerede vidste at jeg ville købe motorcyklen.

• #42   9. jul 2013 Mirza . .
    ved ikke hvad det betyder... ?

mvh

• #43   9. jul 2013 skriv det i Google.. men ikke når konen ser smiley

• #44   9. jul 2013 jo..jo.. den er god nok, så hun må afsted..

smiley :)

mvh

• #45   11. jul 2013 Alt kan sælges - det er bare et spørgsmål om pris. Satte jeg min ned til 22.000 ville den formentlig også ryge relativt hurtigt. Tiderne hvor mc'ere var forgyldte er heldigvis ovre - det har været opskruet alt for længe.

• Dan N
    Dan N Tilmeldt:
    okt 2009

MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #46   11. jul 2013 Jeg har haft min mc til salg i 2 mdr. mange vil bytte med noget tros det der står ingen bytte og det eneste bud der kom var et skam bud...så jeg troer at folk der ude har den forstilling at man kan få en mc til ingen penge bare fordi markede står stille og troer fejlagtig at man kan byd meget lavt.

• #47   11. jul 2013 Jamen hvis der går 2 måneder og man får ET skambud. Så står markedet jo stille, så er det ikke noget folk tror.. Eller så er motorcyklen for dyr. Det er meget simpelt

• #48   11. jul 2013 @Dan.

Hvorfor tror du det er fejlagtigt ??

• #49   13. jul 2013 hej Dennis!
    du skal da bare have min Honda CBR 1000F billig, lækker og kan skyde alt afsted, uanset vægt!
    (link fjernet)

Kommentér på:
Svær MC. Marked for tiden?

Annonce