{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.314 visninger | Oprettet:

Ferie på MC: rundt om Østersøen {{forumTopicSubject}}

Om et par uger går turen af sted på første motorcykelferie. Planen er at tage Østersøen rundt, og se hvor langt vi når. Starter i København, og derefter Tyskland, Polen, Kaliningrad, Litauen, Letland, Estland...

Jeg tror vi er ved at have styr på det meste, lige med undtagelse af overnatning. Vi vil selvfølgelig allerhelst finde nogle steder som er motorcykel venlige (og ikke alt for pebrede), men det har vist sig at være ret svært at finde sådanne steder på forhånd. Til gengæld er der et hav at stedet at vælge imellem i Vesteuropa...

Er der nogen som har nogle erfaringer med gode steder at overnattet i de lande. Og/eller ting som bør ses/opleves, ting vi skal huske på, mv.? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferie på MC: rundt om Østersøen
  • #1   2. jul 2013 Har i visa til Kaliningrad? Er ret sikker på at Rusland ikke bare lader folk komme ind uden visum, men måske der gælder andre regler for Kaliningrad.

• #2   2. jul 2013 Der er nemlig lidt andre regler for Kaliningrad. smiley Man skal stadig købe visa, men der er to grænsebyer, hvor man bør kunne købe et 72 timers visa på stedet. Jeg er ved at undersøge reglerne omkring det. Worst case kører vi bare forbi.

• #3   2. jul 2013 Hvis der forøvrigt er nogen som har erfaringer med Kaliningrad, vil jeg meget gerne høre om det. Der er mange modstridende informationer på nettet - og selvfølgelig ingen dato stempel så man ved hvad de gældende regler er. Googe translate er heller ikke altid helt god når den skal oversætte russisk... smiley

• #4   2. jul 2013 Hej Pernille.. Fed tur i kommer på..! Fandt du ud af hvad der var galt med Hornetten?

• #5   2. jul 2013 Hej Jonas. Jeg glæder mig også meget, tror det bliver en stor oplevelse! Har aldrig rejst meget i Vesteuropa før, så glæder mig til at se og opleve noget nyt.

Ang. problemet med cyklen, fik jeg i hvert fald løst det... smiley Rimelig sikker på at det var karburatorerne, det var også det vi nåede frem til her på motorcykelgalleriet. Jeg tror simpelthen at der er kommet lidt vand i dem efter vinter opbevaring. Snakkede med kammerat, som foreslog at jeg tog en tur på motorvejen i 3. gear, for at prøve at tvinge evt. vand igennem systemet. Efter at have gjort det, forsvandt de voldsomme rystelser igen, så det tyder jo på at det var det som var galt.

• #6   3. jul 2013 Hej Pernille.

Vi har lige været en tur på Rügen og set Prora(du ved Adolf's ferieby). Fantastisk oplevelse. Kan varmt anbefales. Ta' Gedser-Rostock, kør' over Stralsund. Se de små byer og find et af feriestederne på østkysten. Ferielejlighed med plads til 4 koster i omegnen af 100-120 euro. Så er der til gengæld køkken, stort badeværelse osv.

God tur

Kommentér på:
Ferie på MC: rundt om Østersøen

Annonce