{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.356 visninger | Oprettet:

det er da latterligt... {{forumTopicSubject}}

Det er da latterligt man ikke må drosle en mc, der har mere end det dobbelte af de 48 hk dvs 96 hk.... så jeg ville ikke må drosle en cbr 600 f2... har den ik meget præcist 100 hk... det er da latterligt når det bare er 4 hk for meget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det er da latterligt...
  • #1   27. jun 2013 Loven er loven!

  • #2   27. jun 2013 Grænsen skal jo godt et sted

  • #3   27. jun 2013 bare et skidt sted...

  • #4   27. jun 2013 JonasE:

    Kun et spørgsmål - ikke at jeg finder den nuværende grænse rigtig eller forkert:

    Ville der ikke bare være et andet tilsvarende problem, hvis den lå ved 89 eller 112 HK?


  • #5   27. jun 2013 Knud,

    Hvorfor ? magen til åndsvag regel skal man da lede længe efter. Det er da ligemeget hvor mange kræfter maskinen har oprindeligt, når den nu er begrænset til mindre.



  • #6   27. jun 2013 Synes bare at du får så mange flere muligheder hvis grænsen f.eks. lå på 112 hk

  • #7   27. jun 2013 Lasse:

    Læs nu hvad jeg skriver! I allerførste linie i mit sidste indlæg står faktisk, at jeg er aldeles ligeglad - tror du så reelt jeg gider argumentere for eller imod en regel?

    Man har besluttet sig for en regel, man har valgt en HK-grænse x 50%.
    "Man" er repræsentativt udpegede - af bl.a. dig og mig - individer.

    Hvad er der at diskutere?


  • #8   27. jun 2013 Jonas E:

    Tjo, men du vil stadig skulle vælge fra!


  • #9   27. jun 2013 Lidt et skidt sted.....

    Men så igen.

    Den er ideel til de 18-20 årige...

    Som den jo er tiltænkt det sted hvor man reelt har lavet loven..

    Det er så bare folketinget og deres sekt for sikker trafik der ikke kan stikke en pind i en lot uden at ødelægge begge dele (pind = EUs 3. kørekortsdirektiv. Lort = den danske færdselslov/trafikkultur)


    Havde A2-kørekortet været aldersmæssigt sidestillet med B kørekortet, så havde det været ideelt.

    Ingen under 20 år bør køre en cykel med over 96 hk fra fabrikken.

    Ej heller bør folk under 20 køre motorcykler som en RC36 der yder 92....

    Det korte af det lange... Reglen er fin, aldersgrænserne er til gengæld dybt inkohærente...

    Man skal være 2 år ældre for at køre knallerten i dette billede, end man skal for at smide 3 store motorcykler på ladet af trucken og køre 130 med 2 passagerer i....


    profilbillede
  • #10   27. jun 2013 Tja men det nok den grænse de ikke ønsker skal være mulig. For drosling er nem og fjerne og så skulle politiet stoppe alle og tjække. Hvor man nu kan sige det begrænser det lidt.

    Ville f.eks blive muggen hvis jeg røg i rutine tjæk fordi de skulle se om jeg skulle drosle min.


  • #11   27. jun 2013 ja.... men at man så ikke har lavet et droslings kit så til Vfr, cbr, gsxr 400 på 48 hk / 35 kw...... dvs at hvis man skulle vælge sådan en cykel så skal man begrænses helt ned til 34 hk / 25 kw...... det gider man jo heller ikke

  • #12   27. jun 2013 Den eneste CBR du må drosle er sådan en jeg har.. Den har 85 hk...

  • #13   27. jun 2013 umiddelbart synes jeg din cykel ser fed ud... bryder mig bare ikke om det snart runder 100.000 km

  • #14   27. jun 2013 # Knud.. Det er vist et par somre siden du har gået i skole smiley
    Du mente vel hk grænse(48) + 100 % eller hk grænse (96) - 50%

    # Jonas, 48 hk er da fremskridt, måtte kun køre med 34 hk da jeg tog kortet i 2002..

    Men regler er regler..


  • #15   27. jun 2013 # Mike A Jeg kan faktisk ingen gang finde en droslingskit til din...

    # Kim, Tja som 20 årig er det, men ikke som 18 årig, så en blanding er det vel


  • #16   27. jun 2013 Hvorfor ikke lave en max. Hk/kg grænse. Ville da være mere enkelt. Og kræver ikke meget matematik at administrere.

    Er den regel der er i dag så ledes at jeg kunne tage en honda crf 450r der vejer lidt over 100kg der har ca. 55hk og drosle den ned til 48hk og så måtte alle med mc kort køre den?


  • #17   27. jun 2013 smiley

  • #18   28. jun 2013 Min gamle yamaha dt 125 havde 16 hk fra ny af, det var en kat 2 med mindre jeg kunne finde et originalt godkendt droslekit til den ene hyppe for meget.
    T


  • #19   28. jun 2013 Jeg forstår ikke helt reglen.
    48 HK er vel 48 HK, uanset hvad den havde før????

    Hvorfor er 'før-effekten' relevant?


  • #20   28. jun 2013 tja..

    Alt over 96 hk menes at være en svær ting at håndtere, uanset hvor meget man drosler den..
    Tror jeg de har tænkt i euparlamentet tilbage i 2006.

    Det er jo stort set kun supersport kåbecykler og nyere streetfightere, som mere eller mindre er en kåbecykel uden kåbe, der har over 96 hk fra fabrikken..

    Det er alle de cykler der bliver udelukket.

    At en RC36 så stadig kan bruges som en A2 cykel, hvis ellers man kan finde droslingssæt til den, det må siges at være lidt en smutter.

    For A1 køretøjerne gælder der jo en 0,11kW/kg grænse.
    Sammen med 124,99ccm grænsen og ~15 hk grænsen.


  • #21   28. jun 2013 Jo, den regel med maks drosling fra dobbelt effekt er tåbelig.
    Et eksempel herpå:
    Snup en Kawasaki Z800 og en Z800e. Begge drosles til 48hk, så vi nu har 2 motorcykler der er identiske på udseende, effekt, vægt, køreegenskaber og fartpotentiale. Z800 må bare ikke køres på A2 kortet, det må Z800e derimod godt.


  • #22   28. jun 2013 Det er jo ikke myndigheddernes fejl at der ikke findes droslingskit til bestemte mc'er. Det er noget den enkelte producent af droslingskit regner på om vil være nok efterspørgsel på til at udvikle og der fylder det danske marked med mange gamle mc'er ikke meget, så der udvikles selvfølgelig først kit til de ny/nyere modeller.

    Claus H:
    nej du må ikke køre på en cbf450r på A2 kort når den er droslet til 48hk. Den må ikke yde mere end 0,2Kw/kg så den skal veje 175kg for at måtte yde 48hk


  • #23   28. jun 2013 Det lige meget.. find den MC du kan lide, drosl den hvis du vil og kør med omtanke..

    det er noget pis at noget som var lovligt for et par måneder siden, gør en til kriminel nu... så længe det ikke har store moralske og økonomiske konsekvenser så ville jeg ikke ligge søvnløs over det.. forsikringen dækker så det går nok..


  • #24   28. jun 2013 jeg er enig med Mirza, kører man ordentligt er risikoen for at blive stoppet SÅ minimal, og bliver man stoppet i en rutinekontrol og for øvrigt har kørt ordentligt bliver der ikke kontrolleret en skid i den retning..

    jeg har intet imod at bryde regler der er tåbelige (her droslings/kørekortregler) derimod at køre vanvittigt steder hvor omgivelserne ikke egner sig til det er IKKE ok. og gør man det kan man også regne med i højere grad at blive stoppet, og har man kørt tåbeligt skal man nok også regne med at man bliver kontrolleret noget mere grundigt

    men jeg er så heldig at det ikke vedrører mig da jeg har stort kørekort :-P, men jeg lider med dem der er ramt af de tåbelige regler


  • #25   28. jun 2013 Jeg har en kameraet som har en magen til der er droslet. Så det kan sagtens lade sig gøre.. Den har kørt langt. Men motoren er lige blever renoveret fra A til Z så den køre langt endnu. smiley

  • #26   28. jun 2013 Mike, hvis du kører 15.000 km mere kan du sælge den for det dobbelte smiley

  • #27   28. jun 2013 Det er da rart, at hører nogle er enige med mig !!!

    #Mike A, ja den kan drosles men det er til 34 hk... og det er lidt irriterende når nu man må kører med 48...

    Men er der nogle der har erfaring med at kører en cbr 600 droslet til 34 hk ?


  • #28   28. jun 2013 Eller er dette en droslings kit til de 48 hk http://www.tlo-bikeshop.de/Drosselsaetze/Honda-ab-600-ccm/Drosselsatz-auf-37-kW-5157.html

  • #29   28. jun 2013 hehe forestil dig lige at blive stoppet af politiet og de opdager at ens 34hk neddroslede motorcykel er ulovlig, fordi at den skulle have haft 48hk, men har 4 hk for meget fra fabrikken smiley

  • #30   28. jun 2013 Mirza ja man kunne næsten se en betjent sprænge i luften fordi den oprindeligt havde 100 men kun måtte have 96, han ville gå helt sidelæns især hvis man ovenikøbet havde den frækhed at køre pænt smiley

  • #31   28. jun 2013 ja det er totalt latterligt ! smiley

  • #32   28. jun 2013 Men er der en der kan fortælle mig om det droslingskit der er linket til ville være lovligt i forhold til at måtte køre med 48 hk??

  • #33   28. jun 2013 Kw ganget med 1.36 giver HK.

    37*1.36 giver desværre lige over 50 hk, så nej den går nok ikke.


  • #34   28. jun 2013 det jo dybt godnat... 2 heste for meget..

  • #35   28. jun 2013 Sæt det nu bare på.. jeg har kørt MC i 5 år og er aldrig blevet stoppet, og hvad i alverden er sandsynligheden for at de sender dig til syn for at tjekke om droslingen er rigtig

  • #36   28. jun 2013 Jeg kender ikke procedure, for hvordan det foregår med papirer og/eller test om hvad der er på hvis man bliver stoppet og hvad med ens forsikring jo ? hvis det sku gå hen og gå galt

  • #37   28. jun 2013 ansvars forsikringen dækker.. kasko gør ikke..

  • #38   28. jun 2013 Er kun ansvars forsikring der kommer på... kasko og være ung, er 2 ting der ikke høre sammen smiley så i princippet så ville ansvar også dække hvis jeg kørte stor mc uden noget drosling ?

  • #39   28. jun 2013 Jep.. medmindre du kører groft hensynsløst.. du får heller ikke rabat på forsikringen fordi at den er droslet..

    Ikke dermed sagt at man skal skide på reglerne, kun på de regler som er åndsvage.. jeg ville da putte den drosling på 50hk.. og køre med god samvittighed..


  • #40   28. jun 2013 Mirza du kører pænt hvis du aldrig er blevet stoppet smiley

  • #41   28. jun 2013 Er blevet stoppet i bil 30-35 gange på 8 år.. men aldrig på mc.. mærkeligt smiley

  • #42   28. jun 2013 Men er der nogen der så har en ide om hvad faen jeg burde købe.. har en ca 25k at gøre godt med... og skal jo gerne kunne drosles til 48 hk.. og er jo nok til noget sportstouring?

  • #43   28. jun 2013 Gå på Mobile.de

    Vælg motorcykler

    Begræns evt søgningen til Tyskland.

    Sæt hak i kategorierne sport, supersport, sportstouring og evt supermotarder smiley :)
    Maks 5000 €
    Min 2000...

    Så er det ellers bare at skimme hundredvis af modeller..
    Det er en effektiv måde at få en ide om hvad der er at vælge imellem.. I dit tilfælde bliver det lidt en søgen efter en nål i en høstak, men du burde få nogle gode ideer smiley hvis du gider hehe


  • #44   2. jul 2013 Hvad er problemet man kan da få en cbr 900 fireblade sc 29? Til den regel? smiley

Kommentér på:
det er da latterligt...

Annonce