{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

kina chopper {{forumTopicSubject}}

hej motorcykelgalleri, jeg står og er ved at købe en 150cc kina chopper(tror det er en lifan). Er der nogen som ved om der er nogen muligheder for den kan bruges som lille mc? altså indregistrere den som lille motorcykel og køre på vej med den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kina chopper
  • #1   20. jun 2013 kan du ikke, max 125ccm

  • #2   20. jun 2013 den findes også i 125ccm, så hvis den får sådan en cylle på mon så det kan gå?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #3   20. jun 2013 Nej så skal den være 125ccm fra originalt.

  • #4   20. jun 2013 modelen findes både i 125cc og 150cc så hvem mon finder ud af den er født med 150cc smiley går vel ikke rigtigt ud fra der er andre forskelle på maskinerne end udstødning/karburator alt efter kubik. så mon det ville være helt hul i hovedet at prøve og smide en 125cc på og se om den kan registreres?

  • #5   20. jun 2013 Altså du spørger en det kan lade sig gøre, og får at vide, at det kan det ikke... Men alligevel har du din egen mening og er egentlig ligeglad med det svar du får?

    Køb da en Kina chopper på 125cc i stedet, der er masser af brugte rundt omkring.


  • #6   20. jun 2013 eller så bare køb en 150ccm og kør med den.. det havde jeg gjort..

  • #7   20. jun 2013 mirza A - overvejer jeg også det bare så jeg kan få plader på så der ikke bliver ballade med pansere.. milling - ja men undrer mig bare over hvorfor fanden det ikke skulle kunne lade sig gøre, er det fordi stelnummeret fortæller hvor stor motorcyklen er eller hvad smiley

  • #8   20. jun 2013 Straffen for at køre på en cykel der er for stor er den samme om den er 25 eller 500cc for stor. Så hvis man skal snyde, så køb da en ordentlig knallert...

  • #9   20. jun 2013 Motorcyklen har jo en identitet, som rigtig nok følger stelnummeret. Dvs. Hvis det skal kunne lade sig gøre, så skal du først have lavet ombygningen, så skal den synes og godkendes med de ændringer der er foretaget, og så til sidst ændres i SKAT's systemer.

    Problemet opstår i det med godkendelserne. For hvis den specifike 150cc model ikke er godkendt som 125cc også... Så skal du selv fremskaffe de godkendelser, og det er dyrt.


  • #10   20. jun 2013 Jeg havde fundet en 125cc i stedet. De 25cc ekstra du får ved den anden, er da ikke værd at risikere en stor bøde for...du mærker da så godt som ingen forskel fra 125 til 150cc.

  • #11   20. jun 2013 kan bare ikke finde den i 125cc kan kun finde cylinder til den..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #12   20. jun 2013 Ja naturligvis fortæller stelnummeret alt om motor og stel....?

    Du må kun køre på en MC som er typegodkendt med 125ccm og 15hk.


  • #13   20. jun 2013 Find en anden MC. Det er sgu for trælst at skal være paranoid over at løbe ind i panserne hver gang man kører rundt! Det kan jo også hurtigt blive dyrt hvis de tager dig én gang og så begynder at holde øje med dig.

    Der er mange fine 125cc rundt omkring, kig på nogen af dem....alternativt så vent til du er 20. Det er alt for besværligt at begynde og prøve at fuske en 150cc om til en 125cc.


  • #14   20. jun 2013 gå ind på daxshoppen.dk, ind under eu knallert de kan næsten alle sammen fåes som 125cc motorcykel os,
    er selv rigtig vild med den "cafe racer"


  • #15   20. jun 2013 Der står jo på reg attesten hvad motor mv der er i, det hænger sammen med reg nummer du får, hvor langt tid tror du det vil tage politiet at slå det op hvis du bliver stoppet, rettere inden du bliver stoppet, eller forsikringen at finde ud af hvis du er impliceret i en ulykke.
    Så heller satse hele butikken og finde en gixxer 1000 eller et fejleblad, det andet er da bare for dumt


  • #16   20. jun 2013 http://www.daxshoppen.dk/system/popups/popup_add_image.php?imagesID=258
    Den kommer til at koste omkring 18.000 som 125 ccm, har lige snakket med sælgeren


Kommentér på:
kina chopper

Annonce