8.882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Rengøring af plastik Rengøring af plastik

Jeg har lige købt en ny(brugt) MC.

Den har nogen hvide plastik skjolde, som er lidt beskidte. Der er noget mørkt/sort snavs og nogen små ridser, men jeg kan ikke fjerne snavset med en alm. klud med sæbe.

Jeg har googlet lidt, men der er jo så meget af det ene og det andet på markedet. Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen der har gode personlige erfaringer.

Nogen forslag til produkter som jeg kan bruge til at få de hvide skjolde til at se pæne ud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af plastik
  • #1   14. jun 2013 Smid evt lidt nærbilleder så man kan se (: det kan jo være hvad som helst, og det er ikke alle ting der fjerner bestemte ting hvis du forstår (:

• #2   14. jun 2013 (link fjernet)
    det her virker rigtig godt smiley

• #3   14. jun 2013 Holmeren, jeg smider nogen billeder ind om et par timer, skal lige hjem først.

• #4   14. jun 2013 Her er et billede. Det er lidt svært at få alle detaljerne med, men jeg håber det er synligt. Hvordan kan jeg få det til at se pænere ud?

http://i.imgur.com/yCgagCt.jpg
    http://i.imgur.com/KHX48u6.jpg

Og så lige et ekstra billede af noget sort plastik der her noget mærkeligt misfarvning. Dette betyder ikke så meget for mig, men hvis der er nogen der har et forslag til dette er det også velkommen.

http://i.imgur.com/56wIZGO.jpg

• #5   14. jun 2013 Har også for nylig rengjort (den ene side af) min nye brugte mc.
    Perlermorhvid på plastik.

Der var en del sorte mærker fra nogle sidetasker der har siddet og gnubbet på bagerste skjolde.

Jeg brugte alm sulfo, vand og den fine side af en almindelig køkkenskuresvamp.

Det var sådan nogle sorte mærker her

profilbillede
  • #6   14. jun 2013 Her er et "efter" billede smiley

profilbillede
  • #7   14. jun 2013 Jeg tror sgu jeg havde prøvet med lidt slipol på en fin side af en grydesvamp.. og så efter-polér med en stofklud.. så er det sgu væk igen, og det koster dig ikke alverden i diverse kemikalier (:

• #8   14. jun 2013 Uh, det ser sgu godt ud Mc A! Jeg venter lige og ser om der kommer andre forslag, ellers tror jeg at jeg vil forsøge mig med den, jeg brugte universal rengøring og en alm. køkken klud, men det kunne ikke tage det. Måske en svamp er bedre.

• #9   14. jun 2013 Det meste af det var plastic/ gummi der har gnubbet hårdt op mod skjoldet, og har efterladt streger af materialet som om det var kridt.

Jeg ved ikke hvor meget man beskadiger lakken ved at gnubbe på den med en svamp. Uanset hvordan man grundrengør en mc tror jeg den skal ha voks bagefter hvis man vil holde den beskyttet mod vand og sol og stenstøv osv smiley

Je brugte den grove side på en dirtbike jeg havde engang, og det blev ridset næsten helt hvidt.
    Det var sådan noget plastik der er farvet hele vejen igennem. Blåt i dét tilfælde.

Til fælgene er jeg NØDT til at bruge fælgrens.
    Sæbe og knofedt tager intet af det fastgroede, heller ikke med grydesvamp.

Jeg går næsten ud fra der findes noget til den her slags mærker så man ikke behøver bruge kræfter smiley nu får vi se om der er nogen der kan anbefale et produkt til en ok pris.

God fornøjelse, det er super dejligt når man kan se hvor man har rengjort og hvor man mangler på lang afstand smiley

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #10   14. jun 2013 Jeg har rigtige gode erfaringer med en alm. hvid lakforsegler til min.... Det opløser også kædefedt perfekt og så er fælgene + bundkåben jo aldeles flotte bagefter smiley

• #11   14. jun 2013 Måske sådan noget vinylspray / instrumentbordsspray vil kunne fjerne misfarvningerne på det sorte plastic bagpå.

Det kunne godt se ud som om der er blevet brugt rensebenzin og papirserviet deromme smiley

Jeg sprayede sådan noget vinyl make-up mat på mig instrumentbræt efter at have vasket det.
    Den blev lige 23 år yngre at se på smiley det må kunne tage det du har der.
    Men husk at der skal være rent før der sprayes med vinylmakeup

• #12   14. jun 2013 Lampe olie.....

mvh

• #13   14. jun 2013 Hej
    Lakpolering har jeg prøvet før. Jeg prøvede noget nyt for nylig: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Teknik/191465-polering_af_plexiglas
    Dette lykkedes også fint. Også her var min (og andres *S*) at man skal undgå for stor kornstørrelse/"skrubbemateriale". selv korn 220!!!! er aaaaalt for grov.
    Medmindre det er voldsomme ting der skal forsøges poleret væk, tror jeg faktisk det er bedst at undgå vandslibepapir. Men der er også lidt forskellige tricks man kan bruge her
    Er du påpasselig grænsende til det pernitne, kan du få et fantastisk resultat med korrekt polermiddel. 3M, Meguiars, Farecla, Abel, Mothers er rigtig gode (halvdyre) bud på polermidler og sammen med fx
    (link fjernet) som, trods prisen (399 kr), er ganske god. Er den ikke dyr nok kan du meget nemt finde polermaskiner op til 6000 - 10.000, men det er vel skudt lidt over målet *SSSS*
    Du skal bare huske at temperaturen skal holdes langt nede. Derfor tilførte jeg regelmæssigt 3M´s polerskiver en blanding af sprit og vand.
    Lad os endelig se og høre om dit slutresultat.

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #14   14. jun 2013 500-1000-korn er vådslibningspapir......... Prøv det med sprit/propanol. 220korn = Ridser smiley Men som Busa skriver er lampeolie/petrolium/lakforsegler også super). Det er jo petroliums-produkter som opløser kædefedt og de ætser IKKE lakken

• #15   14. jun 2013 Diverse væsker fjerner ikke ridser som jo er en del af problematikken her. Derfor er en polering nødvendig for et flot slutresultat. Poleres der fjernes evt farve, olie m.v. jo også.
    Er du int. kan jeg sende dig kommenterede billeder med fremgangsmåden som er meget kort kommenteret i mit link til den opr. tråd. Det blev et fantastisk resultat udgangspunktet taget i betragtning.
    Polermidler:
    1. 3M Perfekt it, højglanspolering (grå flaske)
    2. 3M Højglanspolering (sort flaske fra klargøringsværksted)
    3. Farécla G3 (sikkert for grov) og G6 (fin)
    4. køle/opblødnings/opløsningsvæske: Ethanol og sulfosæbevand
    og så skal du selvf "lukke" lakken igen med produkter fra d.o. firmaer smiley

Kommentér på:
Rengøring af plastik

Annonce