8.882 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Rengøring af plastik Rengøring af plastik
Jeg har lige købt en ny(brugt) MC.
Den har nogen hvide plastik skjolde, som er lidt beskidte. Der er noget mørkt/sort snavs og nogen små ridser, men jeg kan ikke fjerne snavset med en alm. klud med sæbe.
Jeg har googlet lidt, men der er jo så meget af det ene og det andet på markedet. Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen der har gode personlige erfaringer.
Nogen forslag til produkter som jeg kan bruge til at få de hvide skjolde til at se pæne ud?
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 16 Svar: 93
det her virker rigtig godt
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
apr 2013
http://i.imgur.com/yCgagCt.jpg
http://i.imgur.com/KHX48u6.jpg
Og så lige et ekstra billede af noget sort plastik der her noget mærkeligt misfarvning. Dette betyder ikke så meget for mig, men hvis der er nogen der har et forslag til dette er det også velkommen.
http://i.imgur.com/56wIZGO.jpg
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Perlermorhvid på plastik.
Der var en del sorte mærker fra nogle sidetasker der har siddet og gnubbet på bagerste skjolde.
Jeg brugte alm sulfo, vand og den fine side af en almindelig køkkenskuresvamp.
Det var sådan nogle sorte mærker her
feb 2013
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
apr 2013
feb 2013
Jeg ved ikke hvor meget man beskadiger lakken ved at gnubbe på den med en svamp. Uanset hvordan man grundrengør en mc tror jeg den skal ha voks bagefter hvis man vil holde den beskyttet mod vand og sol og stenstøv osv
Je brugte den grove side på en dirtbike jeg havde engang, og det blev ridset næsten helt hvidt.
Det var sådan noget plastik der er farvet hele vejen igennem. Blåt i dét tilfælde.
Til fælgene er jeg NØDT til at bruge fælgrens.
Sæbe og knofedt tager intet af det fastgroede, heller ikke med grydesvamp.
Jeg går næsten ud fra der findes noget til den her slags mærker så man ikke behøver bruge kræfter
God fornøjelse, det er super dejligt når man kan se hvor man har rengjort og hvor man mangler på lang afstand
aug 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
feb 2013
Det kunne godt se ud som om der er blevet brugt rensebenzin og papirserviet deromme
Jeg sprayede sådan noget vinyl make-up mat på mig instrumentbræt efter at have vasket det.
Den blev lige 23 år yngre at se på
Men husk at der skal være rent før der sprayes med vinylmakeup
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
mvh
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Lakpolering har jeg prøvet før. Jeg prøvede noget nyt for nylig: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Teknik/191465-polering_af_plexiglas
Dette lykkedes også fint. Også her var min (og andres *S*) at man skal undgå for stor kornstørrelse/"skrubbemateriale". selv korn 220!!!! er aaaaalt for grov.
Medmindre det er voldsomme ting der skal forsøges poleret væk, tror jeg faktisk det er bedst at undgå vandslibepapir. Men der er også lidt forskellige tricks man kan bruge her
Er du påpasselig grænsende til det pernitne, kan du få et fantastisk resultat med korrekt polermiddel. 3M, Meguiars, Farecla, Abel, Mothers er rigtig gode (halvdyre) bud på polermidler og sammen med fx
(link fjernet) som, trods prisen (399 kr), er ganske god. Er den ikke dyr nok kan du meget nemt finde polermaskiner op til 6000 - 10.000, men det er vel skudt lidt over målet *SSSS*
Du skal bare huske at temperaturen skal holdes langt nede. Derfor tilførte jeg regelmæssigt 3M´s polerskiver en blanding af sprit og vand.
Lad os endelig se og høre om dit slutresultat.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Er du int. kan jeg sende dig kommenterede billeder med fremgangsmåden som er meget kort kommenteret i mit link til den opr. tråd. Det blev et fantastisk resultat udgangspunktet taget i betragtning.
Polermidler:
1. 3M Perfekt it, højglanspolering (grå flaske)
2. 3M Højglanspolering (sort flaske fra klargøringsværksted)
3. Farécla G3 (sikkert for grov) og G6 (fin)
4. køle/opblødnings/opløsningsvæske: Ethanol og sulfosæbevand
og så skal du selvf "lukke" lakken igen med produkter fra d.o. firmaer
Rengøring af plastik