1.297 visninger
|
Oprettet:
Termostat kawasaki {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
jeg har et problem som jeg håber der er en som kan hjælpe med. jeg har en Kawasaki zxr 750 L fra 94 hvor varmemåleren ikke giver udslag når motorcyklen bliver varm. men den rykker lidt op når man sætter tænding på. er det termostaten der er gået eller kan det være et andet problem? Hjææælp
på forhånd tak
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 162
Ved kold motor kontrollerer du om der er vand i køleren (fjern kølerdækslet og kig), så kigger du om der er vand i ekspansionsbeholderen. Hvis der er vand nok på systemet, kan du fortsætte til varm kontrol.
Kør motoren driftsvarm og mærk på slanger, rør og køler imens(pas på ikke at brænde nallerne). Hvis slanger, rør og køler bliver varme med det samme virker termostaten ikke og er altid åben. Bliver de varme efter et stykke tid, virker termostaten fint nok. Bliver de overhovedet ikke varme, så er termostaten defekt og er altid lukket.
Hvis kølersystemet er OK, så er det temperaturføleren der er defekt og du kan nøjes med at skifte den.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 241
med 1 ledning: tag ledning af, tænding på, enten demonteret eller holdt mod stel skal termometer give fuld udsving
med 2 ledninger: tag ledninger af, tænding på, enten demonteret eller de 2 kabler forbundet skal termometer give fuldt udsving
hvis termomter ikke bevæger sig i nogen af tilfældene er termometer defekt (kan også være kabelbrud men det er sjældent)
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Du skriver den "ikke rykker op".
Bevæger den sig slet ikke, eller bevæger den sig kun lidt op?
Prøv lige at kigge her:
manglende reaktion på temperatur måleren - http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Teknik/194143-manglende_reaktion_paa_temperatur_maaleren
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Teknik/194447-termostat
Måske noget du kan bruge.
Som du kan se af den ene tråd, svarede trådstarter desværre ikke, med hvad slutresultatet blev og det er en skam.
Måske du kan gøre det bedre efter endt rep
Termostat kawasaki