{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Tl1000S '97 erfaringer/inputs {{forumTopicSubject}}

Hey derude,

Hvad kan i sige om overstående model?
Hvordan er den mht køreegenskaber/holdbarhed?
Kan modellen forbedres med modifikationer nemt?
Sidst men ikke mindst gensalgsværdien?

Tak på forhånd gutter, syntes ikke der var så meget i forum i denne af nyere tid.. Og anmeldelserne er ikke alle positive...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tl1000S '97 erfaringer/inputs
  • #1   13. jun 2013 Det er en super sjov mc med SKØNT træk. Den svinger rimeligt, Dog er rotationsdæmperen ikke et hit. Den ligger den tæt på et forrør så varmen gør at dæmpningen ændre karakter i takt med varmen. Der kan med stor fordel monteres en Öhlins ,men de er næsten umulige at få fat på da de ikke laves mere.

    Holdbarheden kommer nok lidt an på brugen af maskinen. Generelt er den ikke mindere holdbar end alt det andet. Men selvfølgelig er det ved at være en gammle knallert efterhånden. Dette afspejler sig også i prisen . De er virkelig dykket i pris.


  • #2   13. jun 2013 Den er mega fed og den motor er bare så fed og brutal. Desværre eller hvad man skal sige er priserne ikke høje på dem. Men det gør jo så også at du kan få en fed maskine til ikke ret mange penge.

  • #3   13. jun 2013 Har læst at man kan smide en 1098 dæmper på eller en fra r1 og r6..

    Det burde vel give en del.

    Hvad med bremser og forgaffel?


  • #4   13. jun 2013 Jeg udskiftede min til Tl1000R bremser foran. Den kører med 6 pot kaliber. De kaster lige lidt mere anker end 4 pot.
    Forgaffel er ok. Men ALT standard kan gøres bedre. feks en hyperpro upgrade.



  • #5   13. jun 2013 Har ry for at være "lumsk" ....

    Fantastisk momentstærk motor.

    Gensalgsværdi er vist ikke noget man skal ligge søvnløs over, når man køber mc i den prisklasse smiley

    R'n er bedre..

    Mvh Brian


  • #6   13. jun 2013 Ok, og er det er vel nemt nok at skaffe kædekit og den slags?

    Kunne overveje sådan pga budgette og så få fat i en anden bagdæmper, måske en brug 1098 eller noget R1


  • #7   13. jun 2013 Alt kan købes til den ja. Det er kun aftermarket upgrades der ikke er så meget af tilbage.

  • #8   13. jun 2013 Den har ikke slipperkobling så undgå at dumbe koblingen mod feks en rundkørsle, baghjulet blokere:)

  • #9   13. jun 2013 Lyder til at der er ryk nok i sådan en..

    Ligger køreegenskaberne lagt fra min tidl gsxr 600k7? Evt med anden bagdæmper?

    Kan man evt smide et par forgafler fra en gsxr 100k8 på?


  • #10   13. jun 2013 Hej.

    En R1 dæmper kan godt monteres med lidt "fusk", og det gør godt for maskinen, har selv gjort det da jeg havde en til baneræs..

    Mvh. Mathias


  • #11   13. jun 2013 Nok den bedste motorcykel jeg har ejet i forhold til pris. Der er et par ting du skal bære opmærksom på på '97 modellen. Revner i stel, oppe hvor vandkøleren er fastgjort i det støbte stykke ved kronrøret, de øjer hvor rotationsdæmperen er fastgjort samt de øjer hvor de forreste fodhvilere er fastgjort. Hvis tanken ikke er omlakeret skal der helst være et kryds i bunden, det er et tegn på at den er skiftet da de første havde det med at lække.
    Ellers prøv at checke tlplanet.com eller tlzonen.net, der finder du alt der er værd at vide om Suzuki tl


  • #12   13. jun 2013 Ok takker,,

    Og km, kigget på en med. 50.000 på tælleren, er der det samme tilbage i sådan en..


  • #13   13. jun 2013 Jeg ved ikke med en forgaffel fra en K8, men jeg har en K4 liggende med ombygningkit som er lige til at smide i de originale broer.
    Hvor meget den kan køre komme nok lige så meget an på hvordan den er passet og hvad den har været udsat for.


  • #14   14. jun 2013 Hvordan er den ifht en sv'er?

    Og hvad vil skyde på af købspris for en? Hvor billigt er de set..


  • #15   14. jun 2013 Har aldrig kørt på en SV så jeg kan ikke sige hvordan de køre, har prøvesiddet og synes den virker meget smal i forhold til en SV.
    Med hensyn til pris, hvis jeg skulle sælge min vil jeg regne med en pris omkring de 40 kg, men der er også opgraderet affjeding og styrdæmper samt nyere motor med ca. 30.000 km.
    For forgaffel med bremsekalibre og ombygnigskit vil jeg nok sælge mit for 3.500kr da jeg formentlig aldrig får det monteret.


  • #16   14. jun 2013 Så omkring de 30 for en standard med en 40-60tkm

  • #17   14. jun 2013 Både tl1000s og tl1000r har slipperkobling. Bare lige for at afkræfte nik n`s indspark.

    En Tls i forhold til en sv. Jeg vil ikke sige nat og dag men der er stor forskel på funfaktoren.


  • #18   14. jun 2013 Ok, det vidste jeg ikke de havde..

    Ok, så den er sjovere end sv'eren, det jo kun godt..

    Var mit prisgæt langt fra eller er det for billigt


  • #19   14. jun 2013 Du kan nok godt være heldig at finde en til 30. Du kan nok også finde en til 60.
    Jeg vil sige at kan du finde en fin en til omkring de 40, så har du ikke kastet for meget efter den.


  • #20   15. jun 2013 Ok takker, så er det bare at kigge lidt omkring..

    Ville helst have noget 07 gixxer igen, men finanserne begrænser mig nok indtil vinter. Så at finde noget man kan sælge igen uden tab til vinter ville være perfekt..


  • #21   15. jun 2013 Den slags kan man aldrig regne med. En mc er og bliver ikke en god forretning.

  • #22   15. jun 2013 Hvis det er planen at købe noget andet når den store salgsrunde starter til oktober, så vent... Det vil med garanti koste dig min 15k at have en tl de næste 3 mdr smiley

  • #23   16. jun 2013 Jeg er igang med min 3. Sæson på min tl1000s maskine.
    Har ikke fortrudt en eneste gang at jeg købte den.
    Min har pt 66000 på klokken og jeg køre på den hverdag omkring 120 kilometer. 60 hver vej.
    Jeg har til denne sæson opgraderet bagerste dæmper med en fra en R1 maskine.
    Det er en maskine der bringer det store smil frem på mit ansigt også i regn, lyder for fed og trækker som et ondt godslokomotiv.
    Hvis du vil købe en tl maskine så kig efter de fejl de andre har beskrevet og er der opgraderet dæmper og sat en powercomander på så slipper du for det.
    Den er nem at servicere selv så bare spring på hvis du finder et pænt og godt eksemplar.


  • #24   16. jun 2013 Ok, så kan det evt. være, at man ikke vil af med den igen. Man får jo en del heste for ingen penge,, Og hvis de få opgraderinger kan få køreegenskaberne forbedret, er det jo de få penge værd..

    Er jo ikke nogen superkører, så hvis den bare har egenskaberne til at dække mit behov..


Kommentér på:
Tl1000S '97 erfaringer/inputs

Annonce