1.529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Hvem kan fremstille et hjul Hvem kan fremstille et hjul

Hej MCG

Jeg mangler et nyt baghjul. Da mit hjul er special-fremstillet i 1987 findes der ikke flere.

PT er min gamle fælg hos PVM i Tyskland da det er dem der i sin tid leverede hjul til Nico Bakker. Det gør de ikke mere og har åbenbart store vanskeligheder med at fremstille et nyt. De har haft det i små 3 måneder og er ikke kommet igang endnu og det er jeg godt pisse træt af.

Det jeg nu søger er et firma der kan fremstille hjul....eller et CNC værksted der har kapciteten til det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem kan fremstille et hjul
  • #1   5. jun 2013 Du kan som nok finde et cnc værksted der kan lave et hjul til dig, men jeg tror det bliver MEGET dyrt.

• #2   5. jun 2013 nu kan jeg se din fælg har en centermøtrik. Måske man kunne få en NC35/RC45 fælg til at passe?

• #3   5. jun 2013 I princippet kan alle maskinfabrikker, men som nævnt er det nok dyrt, alene klumpen det skal drejes og fræses ud af koster jo spidsen af en jetjager, men ingen har jo snakket om pris endnu.
    Jeg er på en shop hvor vi kan lave alt, bare pengene passer, kr 1.100 pr time excl moms, og vil tro det kunne koste måske 10-12 timer mindst + materialer, mindst.

• #4   5. jun 2013 Tror hurtigt du runder 40000 kr uden at ha set det...

• #5   5. jun 2013 Der er intet fra andre single-svinger cykler der passer på. Bakker tilbyder at bygge svingeren om så den passer hjul med Ducati.......det ville jo være smart men jeg er mest til at holde den originale udgave.
    Jeg er klar over at et CNC værksted kan lave det men det bliver alt for dyrt, både i bænktid og materialer. Mine broer sad, 14 og 18 timer og der var for 4000 i materialer, så det kommer ikke til at ske med fælgen.
    Jeg søger et etableret hjulfirma der tilbyder enkeltopgaver som PVM, jeg kan bare ikke rigtig finde nogen...

• #6   5. jun 2013 Har du evt søgt i USA .. ??

• #7   5. jun 2013 Arrhh...ikke endnu, vil helst finde et sted i Europa

• #8   5. jun 2013 hvad der enlig galt med din egen fælg? den den ikke svejses eller ?

• #9   5. jun 2013 og hvorfor passer andre fælge ikk? er din aksel for tyk? hvis den er for lille kan der måske fremstilles spacere? der kan ikk drejes en ny aksel? det behøver jo ikk være svært? og kan gøres med en alm drejebænk. der jo nok hobbyister her inde

• #10   5. jun 2013 4000 i materialer i dine gaffelbroer?? Det lyder satme dyrt! Næste gang du skal bruge materiale, så siger du bare til smiley

mvh Mathias

• #11   5. jun 2013 Hvis du sender mig en PM om hvad der er galt kan jeg måske hjælpe dig.

• #12   5. jun 2013 http://www.central-wheel.co.uk/ .. de hér arbejder med hjul ... prøv engang at sende dem en mail .. måske kan de ikke selv, men det kan være at de har forbindelser som kan gøre det smiley

• #13   5. jun 2013 der er en hjul-mand i Ringsted, som reparere, svejser osv, på fælge, det kan være han også har nogle råd .. han plejer at være ret dygtig .. kan ikke lige huske hvad han hedder

• #14   6. jun 2013 Mit gamle hjul er af støbt magnesium og er nu så porøst at der fiser luft ud alle steder. Jeg er ved at være nervøs for at ikke holder hvis det bliver hårdt belastet.

Svingeren er Bakkers egen fra 1987 og der kan ikke lige tilpasses noget da klumpen sidder forholdsvis tæt på kæden. Det giver en fælg med lille indpresning modsat Duc, triumph og Honda hvor klumpen sidder mere centreret.
    Man kunne lave en spacer men så kommer hjulet til at sidde langt fra lejet og vil give en svær belastning at dette. Klumper er iøvrigt kun halvt så bred som standart-cyklerne.
    Og Mathias du har ret, det var meget dyrt, jeg måtte betale en overpris fordi jeg bestilte det skåret og ikke ville købe pladen/længden. Det blev omregnet i Kr./pr.gram....til gengæld var bænktiden gratis.

Det firma i england ser ud til at beskæftige sig med eger-hjul men sender dem en mail, måske de kan noget eller kender en der kan..

• #15   6. jun 2013 hvis bare centeret af fælgen kommer til sidde samme sted får du ikke mere belastning på lejet af den grund?

• #16   6. jun 2013 det eneste tidspunkt du får mere belastning på lejet i forhold til nu er, hvis selve midt punktet af fælgen bliver forskudt, en spacer i ændre ikke belastningen på lejet så længe midt punket af fælgen forbliver det samme

• #17   6. jun 2013 Mc-gården i Slangerup er nico bakker forhandler
    de har sikkert nogle gamle fælge ligende
    Men det kan være du allerede har snakket med dem

var engang lige ved at købe en nico Bakker med Kawa 900 motor i 1997 men købte en Honda cbr 600 i stedet for.

Hilsen Kenneth.

• #18   7. jun 2013 jeg har et sæt Marvic Streamline stående i 3,5 x 17 og 6 x 17 hvor stor indpresning skal du bruge ? mine har siddet på en enarmet svinger på en 40/80 ramme (modellen med gennemgående bolt)

• #19   14. okt 2013 Det gik så ikke med PVM. De havde min fælg i et halvt år og kunne ikke lave en kopi.
    Jeg var så igang med at bygge en Duc svingarm på, men ville sgu hellere have at den var så original som muligt.
    Bakker har tilbudt at lave min svingarm om så den kan køre med Ducati hjul. Så de har fået svingarm, hjul og nav......+ tilsvarende i Ducati som jeg købte i Tyskland. Så det bliver Bakker svingarm med Duc. nav og hjul.
    Altså, sendt hjul til PVM, som sendte det hjem igen. Duc. svingarm sendt til DK fra Tyskland og nu er hele møget pakket i kasser og sendt til Holland...fanme ikke nemt. Men så bliver det iorden og vel at mærke udført på værksted med ekspertice.

• #20   14. okt 2013 Hvad ville de have for sådan en omgang?

• #21   14. okt 2013 12-1400 euro for at CNC fræse et nyt navhus og svejse det på min gamle svinger. Jeg skal så selv leverer Duc-stumperne. Syntes det er ok, en PVM bagfælg til Ducati koster 1400 euro. Jeg vil tro at det alt i alt, løber op i 15-17000.- med stumper og fragt.

• #22   14. okt 2013 Det bliver spændende at se det færdige projekt smiley

• #23   15. okt 2013 Ja jeg glæder mig også...de regner med 3 uger. Billeder bliver lagt op.

• #24   31. okt 2013 Her er så Bakkers løsning. De har lige sendt dette foto......ser sgu meget fedt ud. glæder mig til at få den hjem..

profilbillede
  • #25   31. okt 2013 Et mere

profilbillede
  • #26   31. okt 2013 Gamle udgave

profilbillede
  • #27   31. okt 2013 Flot, og så med det typiske præg af speciel fremstillet, ikke alt for poleret, men med fræse og drejespor.

• #28   31. okt 2013 Sådan! Det ser sgu ret godt ud. smiley

• #29   31. okt 2013 Lige præcis Allan. Det var også det der var i mine tanker da jeg skulle finde en løsning. Jeg var inde over at bygge er komplet Duc-arm på men så er det jo ikke det "rigtige"

• #30   31. okt 2013 Hvad med afgiftsdelen, ser den "normal" ud på din mc?

• #31   31. okt 2013 Cyklen er bygget med konstruktive ændringer og godkendt af både skat og statens bilinspektion i sin tid. Det er samme konstruktør som har bygget stellet og oprindelig svinger. Man skal nok være en meget emsig medarbejder i SKAT hvis man vil anfægte en motorcykelfabrikants arbejde. Cyklen er ikke ændret i forhold til det oprindelige så jeg er ind til videre rimelig tryg.
    Men i Danmark kan man aldrig vide sig sikker. Man kan jo nærmet risikere at skulle betale afgift af at have skiftet dæk.

• #32   31. okt 2013 Hej Kenneth...... Var det dig jeg snakkede med engang i sommers i Randers ?
    En der kørte rundt på et flad bagdæk som jeg viste vej til mc forhandler.
    Det var nemli en Nico Bakker og dem vrimler det jo ikk med ?
    Jeg stod og læssede benzin af på en Statoil station.

• #33   31. okt 2013 Hej Michael
    Nej det har det ikke været, Bakkeren har ikke kørt det sidste år, da den har været uden hjul. Men interessant at du har mødt en bakker, man ser dem sjældent efterhånden.

Kommentér på:
Hvem kan fremstille et hjul

Annonce