956 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Forskel på bremsemaster R1 og R6 årg. 01? Forskel på bremsemaster R1 og R6 årg. 01?

Hej med jer! smiley
Nu gik det jo desværre ikke bedre end at jeg styrtede af H til under DM på Djursland, hvilket resulterede i at på min bremsemaster til forbremsen, brækkede den fætter til at skubbe slangen fra bremsevæske beholderen ned over! smiley
Da jeg købte cyklen fik jeg at vide at der var monteret noget forbremse fra en R1, men skal være ærlig at sige, at jeg ikke aner om det var master eller kalibre?! Nu er det så at jeg skal til at reetablere min stakkels cykel, og den bremsede som en drøm før jeg styrtede! -det skulle den gerne igen!

Så hvordan ser jeg forskel på masteren fra en R1 og fra en R6 årg 01?
Hvis det betyder noget står der "16" på masteren?

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på bremsemaster R1 og R6 årg. 01?
  • #1   3. jun 2013 det da fuldstændig ligegyldig om din master er fra en r1 eller r6 den eneste forskel er måske grebet når det skal købes skal du jo bare have en der passer til masteren.

• #3   3. jun 2013 Når der står "16" på masteren betyder det der er 16mm stempel. Du kan bruge alle mastercylindere med 16mm stempel. Min YZF 750 R har f.eks. 16mm stempel.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #4   3. jun 2013 Masteren kan reddes hvis jeg har forstået dig korrekt.

Pil gummityllen ud og tag låseringen og skift så den plastikstuds. smiley

• #5   3. jun 2013 Claus P
    Det er masteren, der er fra en 2004 R1! Den er mage til masteren på en R6 fra 06 og frem! Greb er også det samme!
    Ked af at høre du styrtede, håber ikke du kom til skade?
    Har selv lige haft et styrt, så skal have lappet cyklen sammen igen!

• #6   3. jun 2013 Ser ikke umiddelbart ud til at det er en udskiftningsdel!
    Ellers kan man finde en fin brugt til omkring kr.4-500,- på ebay!

http://www.mc-importen.dk/wop/

profilbillede
  • #7   3. jun 2013 Præcis det samme skete for mig på Anderstorp for et par uger siden.
    Har lige været hos Fisker idag og fået bekræftet at plasticrøret IKKE er en separat reservedel, det er hele masteren der skal skiftes.

• #8   3. jun 2013 Amen det er fandme fint Johnny smiley Den bremsede bare fantastisk inden, så det skulle den gerne komme til igen!

Jo desværre kostede det et brækket kraveben og en brækket tommelfinger, men er heldigvis ved at være ved hægterne igen..

Og i lige måde! Håber da du er okay, og at maskinen er til at få strikket sammen igen! smiley Min er heldigvis ikke så medtaget som mig! smiley

• #9   3. jun 2013 Kunne muligvis lave noget som kunne virke, men vil sku ikke risikere min sikkerhed for en plovmand! smiley

Det er den bandit-fætter som nr. 15 går til på masteren.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#10   3. jun 2013 Den kan man skifte uden problemer. Man skal bare have en donor master at tage den fra...

• #11   3. jun 2013 Sajmon: Hvor tror du jeg kan få fingrene i sådan en?
    Jeg endte med at købe en fra CBR1000 og fik sat over på da vi var deroppe, men jeg vil jo egentlig gerne have den originale til at fungere igen. Den er jo fin at have i reserve, for det er jo åbenbart et udsat sted...

• #12   3. jun 2013 Altså det ligner godt nok noget sprøjtestøbt alu? Ligner ikke noget der kan skiftes?

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#13   3. jun 2013 Det mest sikre er at tage den fra en anden master magen til, som så kan være defekt af andre årsager.

Jeg har flere gange haft held med at tage dem fra andre modeller og mærker - de har passet alle sammen.
    F.eks en SV1000S master kan sagtens bruge den dut fra en Fireblade SC57 master.
    Man trækker gummi tutten tilbage - så sidder der en låsering som man piller ud og drukner det hele i WD40, hvorefter man kan vride plastik studsen ud. Den sidder bare med en O-ring og bliver låst fast med låseringen.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#14   3. jun 2013 Claus (Varde) P - Jeg skal ikke kunne sige om det er alu på din, men flere af de mastere jeg har liggende, er med den plastik studs.

Jeg er temmelig sikker på det er plastik på din... Uanset hvad kan du jo ikke tabe noget ved at prøve at skille den ad. smiley

• #15   6. jun 2013 Tror sku du har ret Sajmon smiley Men hvor faen finder man en master der er defekt af andre årsager?

• #16   12. jun 2013 Det er åbenbart en radial bremsemaster, hvad er forskellen på den og så en "alm" bremsemaster fra en R6 af "rigtige" årgang? smiley

Kommentér på:
Forskel på bremsemaster R1 og R6 årg. 01?

Annonce