{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Luftkylning til en Blackbird, nogen gode råd? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jep bare mig igen som mangler nogen gode råd hvis der findes nogen.

En kort forklaring, sidste tirsdag være mig og en kollega på vej til tema dag med arbejdet, og som skulle afholdes i Holte. Vi Køre fra Korsør henhhenholdvis Sorø egnen.Vi ved jo at Køgebukten kan være lidt kø, og derfor også taget højden for lidt extra tid og lidt tøffe km. Når vi langt om længe kommer i genom Køgebugten, går mod ringvej 3, finder vi hurtigt ud af at der er mega kø og endnu mer sneglefart, og dette skyldes et trafikuheld længere frame, (håber de indblandede ikke kom til alvorlig skade), men her begynder sagerne virkligen at tage fart, jeg føler, mærker varmen bliver ved, kigger kort sekund over på graderne, og hva? 120 grader varm og den begynder og blinke, den var helt op på 125 grader, og der valgte jeg at trække min Blackbird ind i nødsporet. Her slukker jeg min MC, men nu til mit relevante spørgsmål, skal en MC virkligen blive så varm under sådan kørsel, og denne dag var det vel en 15-27 grader i luften og delvist overskyet. Hvad kan jeg gøre for at forhindre sådan ting sker igen, findes der nogen relative nemmere, ikke alt for dyre løsninger med mer alternativ til kølning.

Skal siges at den helt store orsag til at trække i nødsporet, var fordi kamratens 900 gik helt kold, og kunne ikke starte igen, men dette med min cykel var også gældende, men stoppede dog ikke på noget tidspunkt, bortset den tid jeg selv slukket for MC, da jeg synes nu er det alt for varm og ikke turde at tage risici mer.

Og jeg kan desværre ikke huske mandens navn eller brugernavn her på MCG, men der stoppede en VW Transporter, sort ved afkørsel 19, og han var meget hjælpsom og venlig, hjulpet med at fik startet kamratens cykel.

Jeg ville bare sige "TUSEN TUSEN TAK FOR DIN INDSATS, BUKKER MANGE GANGE TAK FOR HJÆLPEN! smiley

Jeg ved kamraten fik nummeret til ham så skal kigge op mer på sagen. smiley

Men kort og lange er, hvis nogen har gode ideer, ikke alt for dyrt, jeg ved ikke gå på primisser, men kan jo altid se om man kan få noget nemt som hjælper lige ved sådan sneglefarts kørsel, under normal kørsel fejler blæsningen ingenting.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftkylning til en Blackbird, nogen gode råd?
  • #1   26. maj 2013 Derer ikke noget usædvanligt i at en MC bliver over 100 grader, men det kyder som om din blæser ikke fungerer, eller noget i dit cirkulationssystem er blokeret(termostat f.eks).

    Du skal IKKE begynde at ændre cyklens kølesystem som sådan. du skal reparere det eksisterende - så i gang med fejlfinding.


  • #2   26. maj 2013 Både min gl. blackbird og den 1000F jeg har nu havde et problem med termo kontakten der skulle tænde blæsren, BB gik først igang ved 110 grader ( det syntes jeg var lidt for varmt ) så da den nye kom i gik den igang ved 95 grader, og den på 1000F gik slet ikke igang, så den fik en ny og går også igang nu ved omkring 100, så få tjekket at din kølerblæser for det første virker og prøv så at skifte din termo kontakt.

  • #3   26. maj 2013 Kim S:

    Yes - det er en mulighed, og så stemmer det meget fint overens med mine erfaringer at de fleste blæser starter mellem 106 og 112 grader. Det skulle være OK, men man kan jo altid skifte termokontakten.


  • #4   26. maj 2013 Hej.

    På min gamle BlackBird fra 2004 var jeg ude for lidt af det samme. Ved lidt fejlsøgning viste det sig at blæserne ikke kørte. Troede først det var blæsermotoren der var stået af, men ved lidt mere fejlsøgning kunne jeg måle at der ikke kom spænding til den. Fejlen lå i relæet, sidder oppe ved batteriet, det var stået af, så nyt på og alt virkede igen.
    Mener blæseren starter omkring 104 og stopper ved 98 grader.


  • #6   26. maj 2013 Og
    måske du har den forkerte blanding af kølervæske og vand....



    mvh


  • #7   26. maj 2013 Busa C:

    Husk nu at det endelig skal være den rette mængde glas-redistilleret vand;-)

    P.S. ironi kan forekomme.....


    Forresten:


    PATTER!!!!!!


  • #8   26. maj 2013 dejligt ,, knud... dejligt,,


    patter... smiley smiley



    mvh


  • #9   26. maj 2013 Min blæser starter ved 105 grader.. Virker fint..
    Det plejer ellers at være modsat på Blackbird'en.. folk klager over den ikke bliver varm nok..
    Men igang med fejlfinding hans..
    Termostat, termokontakt, blæser eller strømforsyning til blæseren..
    Det burde være til finde forholdsvis nemt..
    God fornøjelse smiley

    Hmm... Noget jeg ikke forstår her... Det må jo være et fupindlæg.. En Honda går da ikke i stykker!? smiley


  • #10   26. maj 2013 Brian K:

    Din sidste sætning. Min vanartede søns Honda har flere liggedage end nogen af mine cykler har haft!!!!

    Selv om min Intruder nu har været totalskadet i ca. tre uger har den stadig færre liggedage end hans Honda. Min VFR går aldrig i stykker, men det skyldes at de fejlagtigt har smækket et Honda sskilt på. Der skulle vel have stået Hyosong.


  • #11   26. maj 2013 Ha ha Knud.. smiley
    Grunden til jeg joker lidt med honda, er jeg jeg fik på puklen af flere da jeg skiftede min gamle Blackbird ud med en nyere Suzuki.. Det var jo nærmest blasfemi! .g.
    Men har bestemt ikke fortrudt..
    Folk har bare en vis tendens til at et bestemt mærke er det eneste der dur, og aldrig går i stykker..
    Jeg er sgu ligeglad hvad der står på tanken, bare det spiller! smiley
    Så må jeg overleve med en bovlam SV'er. .g.


  • #12   26. maj 2013 Tusen tak allesammen for lynhurtige svar og gode råd smiley skal strax kigge op på vad som kan være evt orsag til problemet.

    Og Brian, du har sku ret, mærkligt topic smiley hondaen skulle jo køre fejlfrit :D, derfor du dkynde dig og byttet ud din Honda med Suzukin :

    Igen tusen tak, og god søndag til alle smiley


Kommentér på:
Luftkylning til en Blackbird, nogen gode råd?

Annonce