{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.721 visninger | Oprettet:

Hvilken er den BEDSTE offroader?? {{forumTopicSubject}}

Kikker på offroader igen.
Og har 10-20000 kr, men syntes der er mange tæt på de 10, end jeg egentligt får mere ud af det til 20000.
Hvis man tager dem fra 1985-1995, er det ikke den samme motor på om det er en Aprilia, Honda, eller yamaha?? i 600 ccm klassen??

Er der egentligt nogen test, hvor de tester de forskellige 1985-1995 maskiner, i offroad??
Er det Tenere, der er mester over offroad, eller er der andre der overhaler den??
Skal udelukket bruge den til offroad, og sjov, så så meget håndværkercykel for pengene tak.
T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken er den BEDSTE offroader??
  • #1   22. maj 2013 Det spørgsmål kan ingen svare på før du definerer hvad offroad er for dig. ,)


  • #2   22. maj 2013 Som Henrik siger.. Men når det er sagt, så sætter jeg min husqvarna til salg om lidt.. Der er også mudderhjul med..Og vi kan nok blive enige om en pris indenfor din ramme... Og der får du en ond mudderscooter til prisen..

  • #3   22. maj 2013 honda crf450x, yamaha wr450f og ktm exc'erne (400,450,530) er alle rigtig fine enduromaskiner der gør sig bedst i terræn.
    ktm lc4 sxc, kawazaki klx650r og honda xr650r er noget tungere maskiner der vejer i omegnen af 130kg, og kan bedre bruges til on og offroad.
    yamaha xt600, honda nx650, aprilia pegaso, suzuki dr600/650 og kawazaki klr600/650 er mere offroad af navn end af gavn, de egner sig til lidt grusvejskørsel og strand, men er alt for tunge til egentlig offroadkørsel.
    De 3 du nævner har ikke samme motor.
    Hvis du kun skal bruge den til offroad, bør du kigge på en af de 3 første jeg nævner, men dem finder du nok ikke til 20k, nok nærmere det dobbelte

    Bare lige mit besyv smiley


  • #4   22. maj 2013 Carsten....
    Hvad får dig til at sige at endurojern som EXC og WR er bedre til offroad end f.eks en LC4 eller en XR650?

    Jeg tillader mig at være lodret uenig udfra hvad jeg betegner som offroad, men som jeg skriver aner vi ikke hvad trådstarter mener offroad er.


  • #5   22. maj 2013 @Henrik
    jeg havde i 2012 en wr426, den var super i terræn, rigtig god affjedring, nem at manøvrere, masser af kræfter, og ganske let at rejse op efter styrt.(112kg tør)
    men en prøvelse på asfalt.
    Min kammerat havde samtidigt en yamaha tt600r årg 1999 som måske knap er i liga med lc4 og xr650r, og den var virkelig en tung bandit i forhold til min wr.
    Hvis det som trådstarter skriver kun, er til at køre uden for vejen og til sjov og ballade, vil jeg vælge en af de 3 første jeg nævner.


  • #6   22. maj 2013 Har lige haft en dt 125 den var super til offroad pga vægt, men den kunne jeg ikke så godt lide at køre på vej med.
    T


  • #7   22. maj 2013 Sådan en som jeg er ved at bygge op her, en honda xr600r, den kan fåes for dit budget, den kan lidt af hvert smiley

    profilbillede
  • #8   22. maj 2013 Carsten... Jeg er efter +40 forskellige endurojern og offroaddynger ikke blevet klogere på hvad der er bedst for andre, kun for mig selv....
    og det er da slet ikke til at anbefale en disse da vi stadigvæk ikke ved hvad offroad er for trådstarter ud over han har haft en DT125.
    Jeg ved hvad du mener med vægt, mit seneste endurojern trykkede kun med 97kg til 45 hk, men hvad hjælper det hvis mandens defination af offroad er en en tur på vestkysten, der kommer en 300 2takt til kort og en WR426 er alt for kraftig til en endurobane og de små vil køre i cirkler om manden...

    Udfra Thomas's sidste indlæg virker det på mig som om den også skal kunne køre lidt vej.. Selvom han ovenover skriver det kun er til sjov...

    @ Thomas... Vil du have hjælp eller??? smiley


  • #9   22. maj 2013 Carsten.. .fed knallert... Ser godt ud..

  • #10   22. maj 2013 @ Henrik, tak smiley
    Nu glæder jeg mig også til at få den ud at køre igen, efter diverse leveringsproblemer af dele, senest eger og nipler, men 3. gang var lykkens gang smiley


  • #11   22. maj 2013 Telefon løb død.
    Jeg skal køre i skov, bakker, grusveje osv, ikke gennem tyk mudder, og bjerg kørsel.
    Det jeg ville have skrevet da den døde var.
    Er det så lige meget hvilken kværn jeg køber af dem i kalder "kan køre på grusveje" aka tenere, dominator, osv, for de er alle for tunge til rigtig offroad?
    Man kan vel også kalde det enduro kørsel.
    T


  • #12   22. maj 2013 Thomas -> Overvejer at sælge min DRZ400... Hvis du kommer på jyske kanter, er du velkommen til at kigge forbi til en prøvetur...

  • #13   22. maj 2013 DRZ 400,... Fed maskine, men er vi stadigæk i trådstarters budget?

    Tenere, Pegaso og Dominator gad jeg ikke til det du skriver.. men XT600 fra 93 til 200x er bedre end folk kør dem til. Bare husk E for elstart...
    Personligt gad jeg ikke en 600ccm uden elstart.. Dem der siger at kun kick er for rigtige mænd er de samme som jeg altid skal stå at vente på mens de helt røde i hovederne af udmattelse siger at den ellers altid starter her gang.. smiley

    Nej, det kan man ikke kalde endurokørsel. ,) Det er i min bog helt alm. offroad du der beskriver. Det kan man på alt fra din gamle XTZ750 til din DT125, kommer bare an på hvor svært det skal være.
    Fordelen ved XT'en er at du kan få den til dit budget og samtidigt have et transportmiddel i samme pris.


  • #14   22. maj 2013 Xtz 750 var god til noget, hvis man væltede så væltede man, var tung, og satte en del begrænsninger pga vægten.
    Dt125 var super let, og nem, kunne redde den fra at vælte, æde store bakker, og kunne nemt smutte gennem hist og her.
    Den var bare 2 takt, og på landevej, kørte den bare ikke efter min smag.
    Regnede med et svar på hvilken der var bedst, eks tenere for holdbarhed, dominator for affjedring, transalp for sejtræk, xr for ? Osv.
    Men hvis jeg så siger 600 tenere fra 1988 eller 3aj fra 90, er det så mon ikke bare det? Det er yamaha, kender jeg, og den er da nogenlunde god i felten? Eller
    T


  • #15   22. maj 2013 Jeg kan kun gentage... mit valg ville i så fald være en XT600e, gerne 93 og et par år frem... en god model der er middel til det meste. En 3aj er en fed maskine, men ikke noget jeg gad kaste rundt med. Det er jo en tung udgave af XT600, bare med mere plast der kan gå i stykker og hvem har brug for kåbe i skoven?...
    Den gamle 88 tenere kan jeg slet ikke tale dårligt nok om.
    For fanden, den store skodtank gør at man sidder helt omme over baghjulet.
    Den kan laves om til lille tank, men hvorfor det når man kan få en nyere maskine der er sådan i forvejen til samme pris? og jo.. jeg har haft nogle stykker af disse modeller... og kun XT600e kunne jeg finde på at købe igen


  • #16   23. maj 2013 Henrik; det kan efter min mening ikke siges bedre smiley

  • #17   23. maj 2013 Takker.
    T


Kommentér på:
Hvilken er den BEDSTE offroader??

Annonce