1.829 visninger
|
Oprettet:
50% drosling - gamle kørekort {{forumTopicSubject}}
De nye regler gør så maskiner maksimalt må drosles med 50%. Droslede maskiner må altså højest have 96 hk standard.
Jeg fik mit kørekort som 20 årig d. 19/4 - 2012
- Altså før de nye regler trådte i kraft.
Dvs. at jeg kan tage en køreprøve til stor MC næste sæson.
MEN, Nu er mit spørgsmål så om jeg må drosle en R6 med 126hk til 34hk (de gamle regler OK) eller om det er de nye regler jeg skal gå efter? For så er R6'eren jo ubrugelig???
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 73
Det er jo genialt......
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 124
Jeg har nemlig et tillægs spørgsmål, jeg tog mit 34HK kort sidste år i en alder af 20 med planen om at tage en ny køreprøve i år og rykke op på stor, efter reglerne er blevet lavet om, er jeg lidt i tvivl om hvad fanden jeg egentligt skal gøre..
om jeg i følge de gamle regler stadig må rykke på stor i år, eller om det i følge de nye regler først er næste år når jeg er 22?
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 13
Dvs. at du skal til ny køreprøve når du er 22 år.
Har lige fået det svar fra min tidligere kørelære.
okt 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 33
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 13
Derfor er jeg også i tvivl om jeg så stadig kan drosle til 34hk på en +100hk maskine?
I følge din mening kan det jo så ikke lade sig gøre?
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 100
Har du kort til 48hk må du drosle maskiner med maks 96hk oprindeligt
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 73
Derudover skal man huske, at det IKKE er alderen efter de nye regler, men de 2 års erfaring der tæller. Tager man A2 som 21 årig, kan man altså først køre stor 2 år senere. Dybt godnat!
Eksempel fra egen køreskole. Dame oppe i årene tager kortet til A2 (48 hk), kører på sin Virago 250er det første år, vil op på noget større næste sæson.... Umuligt, selvom hun er 52 år gammel.....
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Hvis man er fyldt 24 år kan man tage Kat A med det samme. Men det kræver så både en teoretisk og praktisk prøve. men hvis man vil nøjes med opgradering af kortet fra A2 til A med en bestået praktisk prøve, så skal man have 2 års erfaring.
(link fjernet)
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
Har snakket med min kørelærer om det, og han siger at grunden til aldersgrænsen, har noget at gøre med ulykkesstatistikken at gøre. Nemlig at det er ved de 24 at den vender.. Så det er rent trafiksikkerhed.
En anden grund til mit eget valg er, at den cykel jeg kørte på manøvrebane CB600F (tror jeg, en Honda 4 cyl.), kørte dejligt, men var noget tung at danse med når den stod stille. Og den cykel jeg kørte på vej første gang, en GS500 passede lige i størrelsen til mig.
Så fra en ny snarlig mc'ist, syntes jeg det er positivt at folk skal have erfaring før de må opgradere..
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 73
Og per s - Ulykkesstatistikker har INTET med de nye regler at gøre.
Sidste år blev der dræbt 2 under 21 på mc. Den ene til køreprøven, den anden af en bil der overser sin vigepligt.
Statistisk skulle det faktisk være mænd over 40 der skulle starte på en 125er........
Og det er IKKE hestekræfter der slår motorcyklister ihjel, det er manglende forudseenhed.
Farlig diskussion jeg åbner her, det ved jeg godt....
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
Forstår på ingen måde hvorfor du tager til mellem, og ikke bare stor?
Bare fordi man har stort kort, kan man jo sagtens køre mindre maskiner!
Og så havde du også sparet dig selv for 2 års ventetid og penge til en ny køreprøve
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Glæden du udtrykker over at man skal have erfaring for at køre på større maskine er desværre slet ikke forenelig med regeringens forvrængning af EU's 3. Kørekortsdirektiv :)
Sm det er nu, går man fra at må køre 1,3 hk "knallert" uden passager, til 3500 kg vogn med anhænger og 8 passagerer.
Og er man en 24årig halvabe er der intet til hinder for at man starter på en blackbird efter bestået køreprøve.
Der ér noget om det med de 24 år og trafiksikkerhed!!
Regeringen har nogle gode statistikker og nogle rigtigt dygtige ansatte.
Desværre vil de skide bikerne et stykke så længe vi ikke har så meget som 1 mandat i folketinget.
Her er to køretøjer.
Det ene skal du være 18 år for at køre.
Det andet skal du være 20 år for at køre.
Gæt selv hvilket der er hvilket
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
Det samme med knallert30, fra 16 år, det er den alder man har besluttet at folk burde være fornuftige nok til at føre et motorkøretøj. Det håber jeg ikke at vi er uenige om.
Men EU-reglerne som vi er underlagt, har nok lavet statistikken i forvejen, så derfor syntes jeg stadig det er positivt at man skal starte småt. Men man kunne godt fjerne lilleMC, og lade den skille ved 30-50hk/kw. Men det syntes jeg så skulle gælde alle nye cyklister.
Mc A - Kan ikke umiddelbart se, om du er enig eller uenig.
Og til din quiz, du må køre den røde, når du fylder 18.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Ja!
Den røde.
Altså ikke den røde.
Men den røde.
Hvis du stemmer på den bliver den blå
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 73
Og ja, det er EU bestemt at vi skal have de 3 forskellige A-kørekort. Men det er nationalt bestemt hvordan de aldersmæssigt skulle fordeles. Og da de embedsmænd+ministerium ikke har nogen fornemmelse/forståelse for mc-verdenen, blev reglerne derefter.
Og nej, jeg mener IKKE at der skulle være krav om erfaring. Hvis du kører ind i en gammel dame (i en rød opel ascona) gør det ingen forskel om din motorcykel har 50, eller 100 hk....
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
(Erfaring)
At det så er nogle bestemte cykler, og altså ikke kan defineres ud fra over/under 48 eller 34 hk, er så en anden sag.
Jeg kan ikke stresse behovet for at kravle før man går, nok.
Men ok, godt ord igen..
Loven tillader meget få steder regulær gang. Kravlen omkring i bilerne er hvad der finder sted...
Man skal rigtig nok ikke bruge mere end 50cc for at få frakendt kørekortet for at køre hurtigere end kongen har tilladt.
Men i den virkelige verden er der stor overvægt af fordele frem for ulemper, ved at overdrage ansvaret til trafikanterne gradvist som de modnes.
Lades vi et øjeblik som om færdselsloven ikke bliver fulgt til punkt og prikke det meste af tiden, så bør fordelene ved at starte ud på en mindre mc ikke være til at overse.
17årige på 45 km knallerter er jeg sikker på ville tage toppen af bjerget af unge uerfarne bilister der kører over evne.
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 73
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
For det er tankevækkende, at som 18årig billist, må du købe 1000hk bil. Men kun 15hk MC.
Det der er mit korstog i denne her debat, er som Mc A, fint formulere det, kravle, og så gå. Og mener helt bestemt det burde gælde alle, som det er også er nævnt tidligere, så er det mænd omkring 40, der åbenbart har flest ulykker. Hvilket fint understreger min og Mc A's hypotese.
Men de kunne fint slette "lille mc", og køre videre med de gamle regler.
Er der egentlig nogle æggeskaller herinde, der kunne deltage i debatten. Kunne være sjovt at hører deres mening.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
De er politikere.
Og i dagens demokrati er netop det at være politiker, så populær en af slagsen som muligt, gået hen og blevet selve målet, fremfor midlet til at opnå et mål.
Og så fordi motorcyklister ikke har så meget som et eneste mandat i folkestyret.
Vi skulle også have en betalingsring om København som næsten ingen ville have.. Den blev skrottet på grund af den selvsagt store opstand.
Og så skulle vi have sænket aldersgrænsen for knallertkørekort til 15 år, til gengæld for den udvidede køreuddannelse, de skærpede sanktioner for at bryde reglerne og muligheden for at udsætte folks bilkørekort hvis deres scooter kan køre 43.
Men de skrottede det med aldersgrænsesænkningen, på grund a manglen på opstand.
Den manglende opstand mod L137 af 2012 kan siges T være årsag til at cirkus Christiansborg var så vovede at HELT UDELADE 45-førerretten (AM), og sætte aldersgrænsen for A1 til 18 år som de eneste i EU.
Alt imens aldersgrænsen for kat B forbliver 18 år.
Ingen lov varer evigt, og folketinget er imbecilt på dette område
Grunden til biler er undladt er nok mest af alt at "shit happens".
Nogle gang kommer der bare klatter af bæ tværet ud på papir ud af parlamentet.
Danmarks stillingtagen til EUs 3. Kørekortsdirektiv er et af de tilfælde.
Loven er bare inkohærent ad helvedes til.
Men ROM blev ikke bygget på en dag
Så hvis du er kristen er det bare om at lære at undgå etaten livet er for kort til at vente på ubestemt tid.
Især hvis eneste universelle årsag til at vente, er udsigten til tyranni.
Politisk populisme, bilindustriens fodfæste i Danmark, de mange årtiers fejlslagne tackling af knallerplagen, de få motorcyklister, det trafiksikkerhedsmæssige paradigme vi befinder os i, Danmarks rolle som rebelsk liebhaberstat i en turbulent geopolitisk tid og meget andet bidrager til at status quo er blevet status quo
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Det giver en god forståelse af hvorfor vi er hvor vi er.
De respektive trafikordførere griber enhver chance de kan til at dreje en saglig debat over i populistisk pseudoideologi.
Den eneste der faktisk appellerer til at folk lige kigger på virkelighedens proportioner engang er Kim Christiansen.
Men de slags stemmeløs fornuft falder for døve ører i den store tomme folketingssal
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 41
Mht. årsagen til ændringerne, så holder jeg med Per s og hans kørelærer, for selv om vi i 2012 i Danmark havde et godt år, med få (4 stk. hvis jeg ikke tag fejl) dræbte.
Så var det i danmark og det er EU regler der er lavet på baggrund af en ensartethed på kørekort området og ikke mindst fordi at MC ulykker på europærisk plan er den eneste trafik art hvor statistikken ikke er faldet.:-(
100 % MC-køreskole
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Frem til 2020..
Hvor bliver alting bare godt i 2020
50% drosling - gamle kørekort