4.743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Let sommer MC tøj? Let sommer MC tøj?

Jeg har set sådan en beskyttelsesdragt man kan få som nærmest bare er sådan noget net, ligesom inderforret i læderdragter, og så er der beskyttelse alle de vigtige steder. Vil gerne kunne tage min MC, uden absolut at skulle have stort upraktisk lædertøj med, som sidder så stramt, at man endten ikke kan have noget inden under, eller ens tøj er gennemblødt af sved når man kommer frem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Let sommer MC tøj?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   10. maj 2013 Så køber du da bare sådan en?

Personligt kan jeg ikke nikke genkendende til den med at være gennemblødt af sved, men jeg kører også med uld undertøj under en fornuftigt ventileret læderdragt.
    På bane sveder jeg, men der arbejder jeg også hårdt for sagen.

Mon ikke du har været for nærig eller bare valgt forkert da du købte lædertøj...

• #2   10. maj 2013 Har lige købt Dainese brynje.. Glæder mig til at vejret indbyder til at få den brugt:)

• #3   10. maj 2013 Der er både for og imod, for den slags udstyr. Men hvis du leder efter det, så hedder det en brynje, og alpinestars har bla lavet nogle smiley

• #4   10. maj 2013 Lyder som om du søger noget i stil med en cross brynje.

• #6   11. maj 2013 Kender brynjerne, og det er nok noget i den stil jeg skal have, men det skal også være til benene. Det er ikke til at kører ture i, men nærmere når man ikke skal så langt f.eks.

Sajmon: Oh yeah, sådan en varm sommerdag, der sveder jeg i læderdragt, og hvis jeg har tøj på inden under, så går det da helt galt.

• #8   11. maj 2013 Kender dem, men det er ikke helt det jeg søger.

• Sajmon ™

#9   11. maj 2013 Simon - Nu er det ikke en ny ting i den her verden, at du ikke vil høre på folk der har mere erfaring end dig, så det undrer ikke mig personligt at du har valgt noget forkert. smiley

Min erfaring er at man ikke sveder hvis man vælger noget undertøj med god ventilation, som f.eks uld (ikke noget syntetisk pis) og en læderdragt som er en sommerdragt og ikke noget billigt helårs duttelut...

• #10   12. maj 2013 Sajmon: Det er nok fint med perforeret læderjakke, men læderbukser ude over et par jeans? smiley
    Jeg tænkte bare om man ikke kunne få sådan noget her til benene også: http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/2008_Alpinestars_Bionic_2_Protection_Jacket_Black_Red.jpg
    Men hvis der er dårlig sikkerhed i det, så er det ikke så interessant. Det kunne bare være lidt smart, hvis man kunne nøjes med at tage sin alm. jakke og bukser på, istedet for MC tøj.

• Sajmon ™

#11   12. maj 2013 Det er desværre en af de ting som er upraktiske med lædertøj - der er ikke plads til andet end svedundertøj under det.

Løs det. Forestiller du dig at der er noget væsentlig sikkerhed i den der slags tøj? Det er jo lavet til at have på under noget andet, som vil udgøre slidstyrken.

• #12   12. maj 2013 Hvad med et par draggin kevlar jeans. Det ser da helt ordinære ud og skulle ikke være så varme.

• #13   12. maj 2013 Hönse: Nej dem er jeg ikke til.

• #14   12. maj 2013 Sajmon: Pas, jeg har ikke hørt fra nogen der er styrtet kun iført brynje, så jeg har ingen anelse.

• Sajmon ™

#15   12. maj 2013 Det er fordi ingen ved deres fulde fem, forventer at der er nogen som helst slidstyrke i det, og tager derfor noget ud over.

Det er det samme som at spørge om en paraply vil redde din hud, og så fortælle at du ingen kendskab har til folk der er styrtet kun iført paraply.

Du vil beskyttes, men vil ikke købe den rette beskyttelse eller bruge det korrekt. Jeg synes historien gentager sig...

• #16   12. maj 2013 Så er jeg ikke ved mine fulde 5, for hvorfor skulle materialet ikke være slidstærkt? Igen, jeg har ikke hørt om nogen der er styrtet i ren brynje. Jeg aner ikke hvad det materiale kan holde til, så jeg venter på at nogen med erfaringer skriver i tråden. - Dem har der ikke været nogle af endnu. Kun en Sajmon med en masse teorier smiley

Har prøvet at styrte i en læderdragt med 100 km/t og lortet blev revet op, men på en brynje er der jo ikke rigtig noget at rive op, medmindre beskyttelsen direkte flækker el.lign.
    Jeg kan desværre ikke følge din analogi i forhold til paraply/hård plast.

Igen, det er ikke til at kører vilde ture i, men mere til en stille og rolig tur. Det skal være let lige at tage af og på.

• Sajmon ™

#17   12. maj 2013 Nej det er du vel så ikke, for beskyttelsen skal kun beskytte mod slag og ikke slid som følge af asfalt der skraber imod det. DET skal din læderdragt eller textil dragt sørge for... (Det er da ikke noget nyt fænomen??)
    Lige så snart du styrter, glider beskyttelsesskallerne væk så der kun er nettet tilbage - og fortæl mig lige hvor lang tid det tager for asfalt at slide igennem det, når jeans tager 0,3 sekund ifølge tests... smiley
    Jeg har erfaringer og en kammerat har bitre erfaringer - så må du selv bestemme hvad du synes du tror på.

Hvis din læderdragt blev slidt igennem med et styrt ved 100km/t, må man konstatere at du har sparet det forkerte sted. smiley

• #18   12. maj 2013 Ja okay, hvis de glider væk som du skriver, er det sku ikke så smart.

Tjah det var en DIFI læderdragt, ved ikke hvor god kvalitet det er.

Det kunne bare være fedt, hvis det ikke var så upraktisk at køre MC smiley

• Sajmon ™

#19   12. maj 2013 Igen kan jeg ikke nikke genkendende til ordet "upraktisk". Jeg kan være køreklar i lædertøjet på ca 2 minutter...

Jeg kan have et sæt skiftetøj med i tanktasken så jeg kan have det rette outfit på når jeg kører, så hvad er der upraktisk ved det?

Nej det er ikke det samme som at sætte sig ind i en bil, men det er der heller ingen som nogensinde har lovet det skulle være, og oplevelsen er så sandelig også uendeligt mange gange federe...

• #20   12. maj 2013 jeg køre med sådan en vest (brynje) og de gange jeg er røget af min atv med forholdsvis høj fart er dem på armen bar røget med rundt det tog self mod slaget med ikke i mod slidet hvis man kan sige det sådan.

men jo kan da godt følge dig men omvendt som Sajmaon siger kan jeg sku også rimelig hurtig være klar i mc tøj og igen skifte igen. men hvorfor køber du ikke noget tekstil tøj? der kan man nemt have bukser og bluser inden undere.

• #21   12. maj 2013 Helt enig Sajmon, men så har du den tanktaske som du absolut skal have med. Kan godt være lidt upraktisk i nogle situationer.

Jeg har tekstiltøj, men det har jeg kun væltet med ved lav fart på is/sne. Det er heller ikke specielt køligt at køre med.

Måske jeg bare skulle holde mig til en perforeret jakke, og se om jeg kan finde nogle bukser der er lidt løse i det.

• Sajmon ™

#22   12. maj 2013 En tanktaske er ikke upraktisk i nogle situationer - slet ikke når man bare kan spænde den fast bagpå cyklen i fald ens fede dunk ikke kan være der.

• #23   12. maj 2013 Man kan jo få tank tasker som man kan tage på ryggen

• #24   12. maj 2013 Jeg har ikke noget imod tanktasker, de er fine, men man skal have dem med sig, medmindre du vil have stjålet dit lort.
    Det kunne være fedt at efterlade alt sit grej på MCen så man ikke skal have det med nogen steder.

• Sajmon ™

#25   13. maj 2013 Det skal du da også med handsker og hjelm?

Altså hvad er problemet?

• #26   13. maj 2013 Nej handsker under sædeskallen og hjelm låst fast i regntæt hjelmpose sammen med kæden.

• Sajmon ™

#27   13. maj 2013 Så har du begge hænder fri til at bære tanktasken - og køber du en med stropper på, kan du have den på ryggen. Problem løst - selv tak.

• #28   13. maj 2013 Så skal jeg jo stadig have tanktasken på ryggen smiley

• Sajmon ™

#29   13. maj 2013 Og?

• Sajmon ™

#30   13. maj 2013 Kører du i beskyttelse med net imellem, skal du jo gå rundt i det?

• #31   13. maj 2013 Neh det tager jeg da bare af. Men ja, det er nok ikke så nemt lige at låse det fast til MCen

• Sajmon ™

#32   13. maj 2013 Derfor kører jeg i veltempereret heldragt med kun uld undertøj under - den kan man både køre og gå i uden problemer.

Uld ventilerer når det er varmt, og isolerer når det er koldt...

• #33   13. maj 2013 Jeg gider bare ikke tage i byen og.. shoppe, eller drikke kaffelatte iført kun uld-undertøj, eller motorcykeludstyr for den sags skyld smiley

• #34   13. maj 2013 Bossmayn - tror vi to skal tage hinanden i hånden og køre ud og få en latte! Det er ikke længe siden jeg spurgte om det samme, og svarene var magen til.

En fed jakke, læder eller tekstil, sommerhandsker og nogen kevlarbukser. Mindre end det, og du blive sablet ned. Det er lige som med sikkerhedsselen, i lidt større omfang. Du vil et sted gerne have at din mening er i orden i andres øjne. Er det til at forstå? smiley

• Sajmon ™

#35   13. maj 2013 Men brynje og knæbeskyttere med net omkring, er ok?

Ja det kan jeg godt se - det giver meget god mening. Og en løs taske ville ikke være smart i sådan en situation... Slet ikke... o_O

Og de ting du så shopper - dem har du så i inderlommen på brynjen, eller er lommerne på dine jeans store nok?

Du må jo helt selv bestemme hvad du gør, men jeg tror du skal til at være lidt mere løsningsorienteret end det der, hvis alle dine bekymringer skal adresseres.... smiley

• #36   13. maj 2013 Jeg må se om jeg kan finde noget smiley

• #37   14. maj 2013 epic c",)

• #38   15. maj 2013 Jeg kan godt se hans problem, men løsningen er jo uden tvivl et mavebælte og grønne hunter gummistøvler.. Ellers ville jeg sælge motorcyklen..

• #39   15. maj 2013 Når jeg skal på hygge besøg ( eller al HD kørsel) så er det iført jeans og læderjakken... Beskyttelse min røv. Jeg køre dagligt forbi cyklister kun iført "Team Saxobank" kondom. de slår sig sgu mere end jeg gør hvis de falder af med 60kmt..
    Tager jeg træde cyklen så er det uden cykelhjelm ( segèn det samme)
    Og ved en hvilken som helst mulighed jeg får tager jeg en tur i en gammel Lotus super 7, bevidst om at triller den rundt , så er det slut.

Hvis man er så bange for at trille 15km en sommerdag uden panser, så er det jo slet ikke sjovt at køre mc. Der er ingen panser der hjælper os hvis vi bliver kørt over af en Scania smiley

Mvh Brian

• #40   15. maj 2013 Og ved en hvilken som helst mulighed jeg får tager jeg en tur i en gammel Lotus super 7, bevidst om at triller den rundt , så er det slut.

haha +1 smiley

• #41   15. maj 2013 Hvad er der iøvrigt galt med at sidde med mc tøj i en cafe? Ellers kan du jo tage en tanktaske med, med alm. bukser i?? Og så skifte..

Kommentér på:
Let sommer MC tøj?

Annonce