Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling R6
  • #1   10. maj 2013 Ulovligt så er den ikke længere smiley

• #2   10. maj 2013 kojak... det er ikke et svar på mit spørgsmål

• Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #3   10. maj 2013 du kan ihvertfald godt drosle den til 34hk og det er også lovligt at køre med med de gamle regler smiley men med de nye regler så må du ikke drosle en cykel mere end 50% og en r6 har over 96 hk. Så med et A2 kort må du ikke køre på den. Jeg ved ikke om der findes et 48hk droslingskit til en R6'er smiley

• #4   10. maj 2013 sebsastian G , nej muligvis men det er et fact smiley

• #5   10. maj 2013 Ja, den kan sagtens droslres. Også til mindre end 48 hk.. Men hvad hjælper det, når det stadig ikke er lovligt efter de nye regler?! I mit hovede, er det sgu bedre bare at køre på den som den er, så.. - Det giver jo "samme" ulovlighed.

• #6   10. maj 2013 Bortset fra det lovmæssige aspekt, hvorfor vil du så det????

En R6 skal snurre med højeomdrejninger for at komme af med sine heste. D.v.s at momentkurven ogs først bliver flad ved højeomdrejninger. Drosler man sådan en sjover mister den sin fysiske trækkraft, og tilbage har du en meget tung boret knallert. Skal du drosle, så hit noget egnet!

• Tobias T
    Tobias T Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 67
    #7   10. maj 2013 De har droslingskit til stort set alle cykler her: http://www.tlo-bikeshop.de/Drosselsaetze/ God og hurtig betjening.

Men hør på Knud. Der sker altså nogle ting, når man drosler en mc.

• #8   10. maj 2013 Skal man drosle noget som helst, så er det normalt max to cylindre og min 600 ccm, Ellers hår man et grimt resultat med momentet når hestene fjernes ved højere omdrejninger. Et vist cylindervolumen og en vis slaglængde giver bedst moment ved lave omdrejninger

• #9   12. maj 2013 Men Knud.. Hvordan ville en drosling på eksempelvis en z750'er se ud?
    Jeg mener også den er 4 cylideret..

• #10   12. maj 2013 Bedre end r6 men i mine øjne stadig ikke godt.

• #11   12. maj 2013 Er det din personlige mening omkring at gøre en mc mindre end den er, eller effekten af droslingskittet på cyklen?

• #12   12. maj 2013 Sebastian:

Det er selvfølgelig præget af personlige smagsoplevelser, men det er også faktaafhængigt:

De fleste cykler med et vist cylindervolumen har også en vis fysisk slaglængde. Dette gør, at momentkurven topper (flader ud) ved et lavere omdrejningstal end for de mindre cylindervolumina.

HK kurven topper derimod nærmest altid ved nær maxomdrejningerne, hvor de mangecylindrede cyklers momenturve også topper(flader ud). Når man drosler, fjerner man ydelse - mange cylindre med mindre cylindervolumen-betyder at man taber lige så mange procent moment(trækkraft/dynamik). Få cylindre med relativt større slagvolumen og større absolut slaglængde, taber oftest mindre moment procentvis ved drosling end flere mindre cylindre. Derfor mister man ikke bare ydelse men også uforholdsmæssigt meget moment, hvis man f.eks. drosler en R6.

• #13   13. maj 2013 Okay. Tak for svaret. Tror min viden om drosling er blevet en smule mere nuanceret! smiley

Kommentér på:
Drosling R6

Annonce