{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

forsikring, ikke logisk. {{forumTopicSubject}}

Fatter ikke noget. Prøver at finde en forsikring der vil tage en på 40 år med 22 år skadefri bil. Problemet er det er mit 2 år på MC og det er en zx9r. Lige nu har jeg en sv1000s til kun 4400 med kasko, men en zx9r er umulig at kasko forsikre. Jo, hvor jeg er idag med min sv. men skal tage et FDM kursus klasse A. hmm næste ledige er en gang i Juni.

Prøvede så GF, som efter sigende er OK fornuftige. Pris 6900, så OK, men krav at de vil have begge biler, hus osv.
Så gik det galt, Min CX7 har 260 HK, og det kunne hun ikke lige tilbyde en forsikring til, da forholdet er under 7 kg pr hk.? HVAD...
Det ville kræve godkendelse længere oppe i systemet. Samt prisen ville være langt over hvad jeg i dag betaler.

Så, en 260 HK bil er ikke et problem ved TOP D. men en ZX9R er et problem. Ved GF er det omvendt. Nemt, NEJ...
Bil 2, en S40, tja den kan du få får 8K og hvis du samler så 5300. ?
Tak, men min CX7, vil man ikke tage.

Altså, så eneste mulighed er at tage et FDM kursus og tegne forsikring ved 123MC,

Nej, Bliver ved min SV1000, og beholder TOP D, på resten.

ØV,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring, ikke logisk.
  • #2   8. maj 2013 prøv mondux.dk ?
    ETU forsikring tager anciennitet fra bil og overfører til mc. de er også forholdsvis billige

• #3   8. maj 2013 Har min 2001 gsxr750 hos ALKA som havde en nypris på over 200k dengang(mange selskaber går efter nyprisen). Giver lidt over 6000kr kasko. Er selv 36år.
    En del selskaber tager din bil accentet med over, husk at hører dem fter det, de er sku ikke flinke til at oplyse noget som de taber penge på.

• #4   8. maj 2013 Aros ....ville godt have min zx9r og det er min første mc det var ikke noget problem ...give 2900 med kasko...

• #5   8. maj 2013 Jeg er 29 og igang med mc kort og har købt en zx6r den skal jeg give 8100 i kasko for, det hos gensidig forsikring. har indbo, bil, og ulykke hos dem og de giver nogle rigtig gode priser. Og ikk noget problem når man skal bruge forsikringen ramte et rådyr i vinters og totalt skade min Audi. De var kun flinke og præmien forbliver den samme

• #6   8. maj 2013 Eller prøv gartnernes forsikring, der har jeg min zx6r forsikret for 8100 er 25 og første mc har dog også bil og hus der som de også er billige med.

• #7   8. maj 2013 Top danmark....

jeg giver 5500 for min knallert der smiley

• #8   8. maj 2013 Hej Palle, det er da et super tilbud du har fra Aros, men øv, prøvede deres hjemmeside. De tager ikke min CX7. En skide 4 wd suv fra Mazda...

• #9   8. maj 2013 Jeg synes du skulle prøve at give dem et ring ...de er til at snakke med...

• #10   8. maj 2013 Top Danmark ville have næsten 8k for min SV1000S trods de har mine biler hus mm og jeg er medlem af MC touring. Derfor er min cykel hos mc123. ca. 4400.
    Fatter ikke at man som total kunde og 0 skader på 22 år i bil skal bolles når man vil have en MC, de bør kunne afvige fra Deres ulogiske regler og se bort fra antal år på MC, men se helheden. Jeg kunne forstå det hvis man var 22 år og ingen bil har haft.

• #12   8. maj 2013 Prøv lige IF... de kører nogle gode priser på Suzuki ihvertfald.... men prøv deres beregner og tag den derfra det skader jo ikke

• #13   8. maj 2013 Hehe Anders.Jeg har forladt m
    Mondux for nyligt. Gode priser, men de har ikke styr på noget. 3 mdr. efter 2 år var der stadig rod i mine policer. De gik kolde da jeg købte nyt hus inden det gamle var solt, det var rent kaos. Aldrig Mondux igen.Tør ikke.... Har også set på Bauta, men deres hjemmeside har ike så mange mc mjligheder. Kun touring samt langsomme cykler.
    Har en ide om forsikring selskaberne har interne regler om gøre det svært at få godempriser på det hele. lige som at handle ind. Tilbud på mælk men osten koster 20 % mere end hos naboen. Man handler jo aligevel det hele det sammested. smiley

• #14   8. maj 2013 Det kan da ikke gå at betale for kasko på en gammel zx9 .. Kør på ansvar smiley

• #15   8. maj 2013 Hej Brian, Nej det er ikke logisk med kasko på en gammel ged. Men tager vi min Sv1000 så kan det ikke svare sig med kasko, kontra alle dem røvhuller som hellere vil nappe en cykel frem for at betale for den.
    Synes de 2k. mere om åretver ok for at kunne sove uden at tænke over en en en idiot negler den. En ZX9R har kun 15 hk mere end en sv1000 men dårligere moment, så hvad er mest farligt.? Mon ikke det er det er det samme.
    Jeg savner bare en vurdering af den enkelte forsikringstager frem for en tabel.....

• #17   8. maj 2013 Hmm, hader min tablet. Alt for mange stave fejl samt manglende mellemrum. Nå men mit svar til Brian. Det jeg mener er at kasko kontra ansvar er tosset at spare kontra den den sikkerhed du får med. Altid Kasko over 50 K.
    Min bil koster 650K og kan forsikres for kun 7700 med kasko, men en cykel skal koste det samme i kasko er latterligt.

• #18   8. maj 2013 Det er meget logisk.. Prøv at spørge hvad en kasko koster på en bil med 1 hk / kg smiley

Ansvar for en Zxr koster små 2k skal kasko koste over 5 k ekstra, så er mit valg klart smiley

• Find F
    Find F Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 11
    #19   9. maj 2013 Hej Thomas smiley

Jeg er ikke sikker på, at vi kan hjælpe, men det er uden tvivl forsøget værd.
    Hos os på http://findforsikring.dk kan du, ved at udfylde en lille formular (tager 5min), gratis modtage 3 uforpligtende tilbud på en MC-forsikring fra 3 forskellige forsikringsselskaber. Da der er konkurrence om at få dig som kunde vil de forsøge, at give dig den billigste pris.

Som sagt ved jeg ikke om dette vil hjælpe, men det er vel forsøget værd.

Mvh. Findforsikring.dk

• #20   9. maj 2013 Brian har aldrig fået stjålet en mc, derfor er han så hooked på ansvar. For en 5 år siden blev min TLR1000 stjålet trods den var låst og jeg sov 2 meter fra den, tyve er sku snu og lydløse.. Jeg var sku glad for kasko dengang og er det i dag. Alle mine køretøjer er kasko forsikret.

Kommentér på:
forsikring, ikke logisk.

Annonce