{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Parkeringsbøde ved Aarhus Uni! {{forumTopicSubject}}

Efter endt undervisning kom jeg ned til min cykel og fandt en lille fin seddel stukket ned mellem sæde og tanken. Man må åbenbart ikke under nogle omstændigheder parkere sin mc i almindeligt afmærkede båse her i byen. Lidt nederen når man i god mening parkerer i en almindelig bås, grundet manglen på mc-båse, og ikke vil holde i vejen for alle de andre studerende der passerer i løbet af dagen.

Så 510 guldstykker lige ud af SU-budgettet!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsbøde ved Aarhus Uni!
  • #1   2. maj 2013 hvor er det KLAMT!!! En motorcykel har fandeme samme ret til en bås som en bil... der er i gennemsnit kun 1,2 pers i hver bil i DK, dvs. langt de fleste er der kun 1 person i, hvorfor må en bil med en person så holde der når den også kun bruges til at fragte en mand.... idioti uden grænser!

• #2   2. maj 2013 Har oplevet det samme før jeg fandt ud at at man ikke må parkere i båse til biler!

• #4   2. maj 2013 Det er SÅ latterligt!!!! Få nu for satan lavet nogle ordentlige p forhold på det uni. Og det for alle køretøjer, for man er lige så ringe stillet med en bil, eller en trædecykel( den giver selvfølgelig ingen bøde, kun skrammer) .......

@søren.

Ikke i Århus, der må en mc ikke stå i en bilbås, p skive eller ej. Jeg har fået en bøde, på trods af der var betalt i parkometeret for 10 år siden....

• #5   2. maj 2013 Ja det er problem, for man må heller ikke parkere uden for kørebanen.( fortovet eller lign) ( også selvom man ikke er til gene for de gående) man må faktisk kun holde langs vejsiden, hvis der altså ikke er parkering/standsning forbudt.
    Eller speciale afmærket MC båse.

• #6   2. maj 2013 (link fjernet)

Loven er fra 1991.
    Det er politi mesteren der sammen med kommunen retter loven til, så den er tidsvarende.

• #8   2. maj 2013 Jeg snakkede med en p vagt i Viby centret igår som var ved at give en mc en bøde, så jeg spurgte ham hvor vi måtte parker og han sagde at vi måtte / skulle bruge en alm bås. Og At vi så kunne måtte holde der tre timer men de kunne ikke tjekke hvor langt tid man have holdt detr så de gjorde ikke noget ved det. Men jeg parker altid ved cyklerne og det er jeg ret sikker på man altid må i Aarhus kommune hvis ikke det er en mc bås . Men jeg kan godt følge dig det er surt når man i forvejen ikke svømmer i penge

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #9   2. maj 2013 Jeg er ikke sikker på du skal betale, reglerne er lidt uklare. Med 40.000 kloge hoveder derude, må i da kunne finde ud af noget....

• #10   2. maj 2013 Ja kommunerne kan lave deres egen sære parkeringsregler. Feks i Horsens må man ikke parkere med 2 hjul op på kantstenen(bil), så man skal sætte sig ind i de forskellige kommuners parkerings regler, hvis man vil rundt i det danske land.
    Men MC parkering er der sku ikke taget meget hendsyn til, undtagen i Skanderborg, som har en fornuftig særlov med at man godt må holde på fortov. Bravo Skanderborg.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #11   2. maj 2013 Køb en MC garage og sæt over den, de må ikke løfte op i den for at se nummerpladen, har jeg hørt.

• #12   2. maj 2013 kenneth du må nu ikke holde nogle steder med hjulene på fortovet det fik min bror at følge da der kom en wannabe-cop og ridsede hele siden på hans bil

• #13   3. maj 2013 Hvis der er en rabat ligne imellem fortov og vejbane, må du gerne smide 2 hjul op på den rabat, men ikke i Horsens. Så dette skilt er ikke eksisterende.
    Uc60_6_3

Parkering på rabat forbudt

• #14   3. maj 2013 Jeg kan ikke kopier den undertavle. Den hedder parkering/standsning forbudt i rabat.

• #15   16. maj 2013 Absurd - jeg har lige fået en bøde for at holde UDENFOR båsene! Har du et nummer jeg kan kontakte dig på? Vil gerne bruge det ifm. Klage

Kommentér på:
Parkeringsbøde ved Aarhus Uni!

Annonce