{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Hvad vil i gøre? {{forumTopicSubject}}

Godaften derude.

Er lidt i tvivl.
Har fundet en rigtig flot yamaha r6 som har gået 16.000 km og fra 2005.
Den har været nede og ligge. Så venstre skjold skal skiftes, nyt stativ til vindskærmen, ny tank og en ny vindskærm.
Har fundet et helt sæt skjolde til 2500 kroner.tank til 2500 kroner, stativ til 500 kroner og sikkert også en plovmand for en vindskærm.
Jeg skal give 50.000 kroner. Udover de fejl står den helt perfekt.

Hvad vil i gøre? Brænder jeg nallerne eller vil i turde købe den?

Mvh Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil i gøre?
  • #1   30. apr 2013 Hvis den ikke fejler andet end de kosmetiske skader som du selv har nævnt og du mener du kan udbedre dem for den nette sum af 6.000kr, så lyder det som et godt køb, da den totale købspris ligger en del under hvad de står til pt. for samme årgang/km.

• #2   30. apr 2013 Jeg er ellers ofte ret enig med Jesper, men.......

....det er købers marked, og der findes en del andre røde køer end præstens.-)

jeg ville nok ikke røre den - sådanne små kosmetiske ting har det med at være en del mere omfattende end man tror.

• #3   30. apr 2013 Køb dele på eBay i Tyskland men gerne i England hvor det er billigt (men fragt er dyrere end Tyskland).

Spm. er så om en totalpris på 60K+ (husk lak) er billigt.

• #4   30. apr 2013 Det lugter af R6 streetfighter!! smiley

• #5   30. apr 2013 Du skal virkelig være obs den ikke er skadet andre steder. Jeg har før været med en bekendt ude og se på en ældre r6´er som stod billigt. Ved nærmere eftersyn, havde den taget en røvtur hvilket resulterede i et flækket stel, som var blevet svejst, en operation yamaha selv ikke vil foretage. Yamaha mente stellet skulle have været skiftet.

Hvis du ikke selv har mulighed for at se hvor omfattende skaden har været, så skal du gå i en stor bue udenom den.

Den er "kun" attraktiv, hvis det udelukkende er kosmetiske skader.

• #6   30. apr 2013 Er den blevet skæv. ? tænker på forgaffel osv. Samtidig har den kun gået 2k pr år. Hmm, ?, ellers er det en super pris. smiley

• #7   30. apr 2013 Jesper: umiddelbart så det ikke ud som om at stellet har taget skadet. Han har også været ude og kører på den efter styrtet. Han virker også meget sympatisk. Men jeg ved selvfølgelig ikke med 100% sikkerhed at stellet ikke har taget skade.
    Har sådan set en aftale med ham i morgen om en handel.
    Hvordan kan man tjekket stellet for slag?

• #8   30. apr 2013 Omvendt lugter det af at det er lidt for godt til at være sandt.. Hvis den kan fikses for under 10.000 hvorfor skulle han så ikke gøre det selv..?

• #9   30. apr 2013 Du skal være obs på stortset alt på den. Nogle af de ting der var på den som jeg var ude og kigge på, var en kåbedel der var skiftet/sidespejl/halvdelen af forlygten/stellet svejst/forskellig afstande rundt omkring/ikke korrekt udført motorophæng.

Det er ALT du skal se efter. Det kan hurtigt gå hen og blive en rigtig dyr fornøjelse hvis du overser en ting.

• #10   30. apr 2013 Vi skal mødes ved en forhandler i morgen. Så mon ikke jeg kan få ham til at se om den er bukket? Han har vel en slags maskine til at kunne se det? Eller tager jeg helt fejl?

• #11   30. apr 2013 Er man sulten og lugter byttet godt, tja så overser man bakterier. Har du en ven som ikke er sulten og som kan tage med som mundskænk. ?

• #12   30. apr 2013 Jeg ahvde tilbudt ham 40k eller ingen handel. Jeg syntes 50 er for meget for sådan en mc med de skader. UANSET hvad den KAN bygges op for igen .

• #13   30. apr 2013 Nu synes du strammer den lidt.
    Manden har fået en datter, så tiden har ikke været der eller pengene. Plus havde han ikke kasko på.
    Motorcyklen er gledet hen af asfalten og ud i noget sand. Ikke noget med at den er fløjet rundt i luften. Så det med at stellet er bukket er nok usandsynlig, men det vil jeg selvfølgelig tjekke for forhandleren.

Han har fået mange henvendelser på 50.000 kroner. Så han vil ikke gå længere ned. 5-7000 kr har du en ny r6. Det synes jeg er rimelig billig.

• #14   30. apr 2013 Tjek alt på den side der har været nede.. Hvis den ikke har været plasteret ind i crash pads, kan der være skrabe mærker overalt, gaffelben,caliber,motordækslerne,fodhviler,styr,greb..... Det er altsammen dyre stumper, som sikkert ikke behøver udskiftning, men som vil bevirke en lavere pris når du skal af med den igen.

Du skal også være opmærksom på at uoriginal plast, tit passer af h til, og flækker for et godt ord ( hvis det er sådan noget du har kig på)

Mvh Brian

• #15   30. apr 2013 jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor du opretter denne tråd...
    du spørger, du for svar , og du bryder dig ikke om de svar der gå imod købet af den mc..

du har jo besluttet dig...

så hvorfor denne tråd...

mvh

• #16   1. maj 2013 Se Busa:

Det var faktisk et af de gode spørgsmål:-)

• #17   1. maj 2013 Tak Brian.
    Jeg har ikke noget imod negativ kritik. Men skal lige have nogen i mente.

Kommentér på:
Hvad vil i gøre?

Annonce