{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   7. jul 2006 Vel gør far da ej. Man kan sagtens eje og forsikre et køretøj uden at have kørekort.

Hvad tror du ellers der sker for et vognsmandsfirma, hvor chefen mister kortet f.eks. pga. druk. Firmaet lukker sgu da ikke. Han må bare ikke selv køre.

Låner farmand dog mc'en ud til sønnike, så risikerer han en bøde på 500,00 kr. for at udlåne køretøjet til en person, som ikke kan føre dette på lovlig vis. OG IKKE EN SKID MERE

• #2   7. jul 2006 jeg havde også min mc forsikret uden mc kortet så det kan godt lade sig gøre

• #3   7. jul 2006 afhænger af om du skal have ansvar eller kasko..... har kun ansvar på min og j giver 1800 om året...j startede på 2400. det er en hel års forsikring, d vil sige når vinter seasonen kommer piller j pladen af og aflevere den til GF d koster en hund... så får j pengene fra vinter halvåret retur.....j køre for en lille tusse om året i forsikring...

• #4   7. jul 2006 Jeg kan godt forstå hvad i mener, men er der nogen som ved med 200% sikkerhed, som de ikke undersøger det, for når først cyklen er købt, er det noget lort hvis forsikringen ikke kan tegnes???

Anders

• #5   7. jul 2006 ja man kan godt forsikre uden at have kørekort..

• #6   7. jul 2006 Så fik jeg den...
    Forstålig nok, men det er sku træls at man ikke kan få en ordentlig motorcykel fordi priserne på en forsikring er så sky høje, at det er umuligt at betale, men lige så snart den kan stå i mit eget navn, så kommer den til det, er ikke stolt af at snyde, men det er min eneste udvej..

• #7   7. jul 2006 Hvordan kan du forsikre din mc i dit eget navn?? 22 år og en R1'er, hvordan kan det lade sig gøre??

• #8   7. jul 2006 Kasper: forklar mig lige engang hvordan det kan blive dyrrere for dig hvis andre koere i foraldres navn, for jeg tror du har misforstaaet det hele....

Hvis jeg som 20 aarig sparer 50.000 om aaret i forsikring ved at lade min far forsikre den og jeg koere galt (hvilket er den eneste maade jeg kan have indflydelse paa negativ statestik, ik?) saa er det jo i praencippet min far der er koert galt, altsaa det vil faa indflydelse paa forsikringer i hans allersgruppe, profession osv. osv. ikke de unges.
    Desuden er det ikke svindel at koere i foraeldres navn, for ens far kan jo ogsaa koere paa mc`en.. det jeg mener er at om du laaner den af ham eller han laaner den af dig (groft sagt) kan jo vaere det samme, jeg synes man er dum hvis man betaler mere end man behoever.
    Og jeg tror at folks sure opstoed kommer fordi de ik selv har en far til at forsikre deres motorcykel og bruge de 50.000 paa noget andet end ren profit til forsikringsselvsbaerne...

Haardt layout fra din side.. Haardt svar fra min

Intet ondt ment og onsker ik at blive uvenner, men vil blot give min mening til kende.

• #9   7. jul 2006 Hvis du forsikrer i din fars navn, og selskabet finder ud af det i forbindelse med en skade, regner de ud hvad du skulle have betalt i præmie og erstatter efter det forhold. Altså hvis din præmie skulle være 20K, men i din fars navn blev den 5K får du 25% i erstatning.
    Nogle selskaber beder om at se slutseddel og kontoudtog før de betaler erstatning.

Jeg har arbejdet 15 år i forsikringsbrancen, så det er ikke bare noget jeg gætter på.

• #10   7. jul 2006 Brian, snyde forsikringsselskabet...haha den var god.....

Ander H, bare tænk på at du går glip af ancinitet. gjorde selv samme nummer da jeg var 18 og var lovligt, og jeg fortryder det sgu den dag idag.

• #11   7. jul 2006 Selvfoelgelig er det gambling, har hoert skreammehistorier.. MEN det er IKKE ulovligt at laane farmands MC!! og i oevrigt steffen.. Saa siger min advokat at det du beskriver ikke holder i retten... Forsikringsselvskabet skal kunne bevise at det ikke er din fars MC og han ikke er bruger af den, og det kan ikke bevises medmindre de har en dedektiv paa sagen i laengere perioede! mht. kontoudtog siger han "siden hvornaar er det blevet ulovligt at koebe en lille foedselsdagsgave til sin far"

Jeg haaber virkelig min advokat ved hvad han snakker om!!!

Bare soerg for at der ikke staar i forsikringspapirene at MC'en ikke maa laanes ud til personer under en hvis alder eller nogen spoerger om man har hjemmeboende boern under 25... Her er det vigtigt at man fortaeller sandheden, da det ellers er svindel!

• #12   7. jul 2006 Brian: Du og I andre kan sige hvad I vil, men jeg naegter at betale saa meget for kasko (de bad om 120.000 det ene sted, hahaha)
    Derfor koere jeg uden, men har man mulighed for at udnytte nogle huller hist og her, saa goer det... hvis alle goer det er man jo lige vidt smiley er det ik ligesaa umoralsk at lade som om man ik kan faa arbejde og faa A kasse, bistand whatever...Braende dvd'er...

I SNYDER JO ALLESAMMEN!!!

I oevrigt bliver praemierne dyrre og dyrre for hvert aar pga inflationen smiley

Naar det er sagt fortsat god aften! hehehe smiley

• #13   7. jul 2006 Brian: Ja undskyld glemte lige den detalje!!! men mange faedre har jo mc kort! og det er dem jeg snakker om..
    og min advokat skal sgu ik fyres for han vinder ALTID! hahaha

• #14   7. jul 2006 Nicolas
    Din advokat har nogle sympatiske teorier, men der er flere eksempler på at der i praksis gives forholdsmæssig erstatning.
    ( Forsikringsaftaleloven § 6 stk 2 )

• #15   7. jul 2006 Det handler om hvor god din advokat er tror jeg... for som han siger, saa er det forsikringsselskaberne tit vinder paa, pga udsagn og udtalelser fra forsikringstageren.. Og fordi sagerne ik altid ender i retten, det er forsikringsselskaberne der er de rigtige skurke, de proeve at slippe udenom selvom de har pligt til at betale og man skal sgu sidde og presse penge ud af dem hvis ens hus braender ned eller ens bil bliver totalskadet.. Det hart jeg vaeret igennem, men det ved du ogsaa alt om jo! hehe

• #16   7. jul 2006 He He, - jeg skal jo både ha´benzin på Mercedesen og konens Volvo.
    Pengene skal jo komme et sted fra : -)

• #17   7. jul 2006 Brian: Nu ligger landet saadan at jeg ik er en af dem der har kasko-forsikring i pappas navn... for det har jeg ik mulighed for, men jeg ville oenske jeg havde.

• #18   8. jul 2006 Steffen: hahaha ja for satan du faar ik pengene af mig desvaerre..

• #19   8. jul 2006 Helt ærligt, hvem har nosserne og nerverne til at gå hele retsmøllen igennem, med en sag, hvor man godt ved at man har brudt reglerne - og modparten har en hær af advokater i ryggen.

• #20   8. jul 2006 Tak Brian, jeg klarer mig lige . -))

• #21   8. jul 2006 Ja, okay - hvis han lægger 120 K i præmie, sender jeg de varmeste tanker, og bøjer mig ydmygt i taknemmelighed.

• #22   8. jul 2006 Det var det de ville have, men det var nok bare paenere end at sige "fuck af med dig, din fede idiot" haha

Steffen... man har jo faktisk ik gjort noget galt, men forsikringsselskberne for folk til at tro det, for hvem saetter graensen for hvornaar man laaner og hvornaar man ik goer.. Man koere jo ik hver dag saa det er ik daglig brug... smiley

• #23   8. jul 2006 Men tak for i aften.. jeg smutter igen! hyggelig lille samtale hehe ses og pas godt paa jer selv...

• #24   8. jul 2006 Godmorgen Nicholas, tænkte nok du ville tænde din PC igen i dag.

Jo, man gør noget galt " hvem sætter grænsen for hvornår man låner " - det er udenomspladder. Far og søn ved godt hvem der ejer og låner hvad. Man forsikrer sin MC i en andens navn for at slippe billigere, det er at snyde dem der følger reglerne. Hvis alle fulgte reglerne ville det være billigere for de unge at starte på MC.
    Forsikringsselskaberne skal nok få pengene hjem, vi sætter bare præmien op " da skadeforløbet for denne kategori har vist sig ugunstigt" - hvorfor mon ?

Det ser i øvrigt ud til at det bliver en herlig weekend, så vi kan komme ud på landevejen og fyre dyret af på ungdommelig manér, selv om man er blevet lidt grå i toppen. ( og har en billigt forsikring )

• #25   8. jul 2006 I mine forsikrings papirer står der at der ikke er kasko dækning hvis jeg låner mc'en ud.

• #26   8. jul 2006 Kasper N; Er rønnebærene sure ? Du lyder lidt bitter omkring dette emne ; )

Brian (Amager) N; Tror du ikke at præmierne også har noget at gøre med, at det for nogle MC'ister er dagligdag at køre 200+ ?? Hvilket du jo gladeligt skriver om i andre indlæg at du gør...

Nej spøg til side, jeg er enig med dig Kaper og også med dig Brian (Amager) N. Kaper du har betalt prisen de sidste 5 år og høster gevinsten nu - Fed følelse!!!

Jeg gjorde selv fejlen i bil da jeg var de 18 år. Bilen stod i fars navn og alt var skidegodt. Så på et tidspunkt flyttede jeg hjemmefra og da jeg så var 23år skulle jeg have en gammel øse i mit eget navn PRIS 14000kr I ANSVAR, at betale ved kasse A....Havde kørt mindst 100.000km, men det var de jo pisse ligeglade med - Klart nok.

Måtte så betale hvad det kostede i nogle år (træls når man var under uddannelse) og nu kører jeg som elite bilist som 28-årig og betaler kun 1500kr i ansvar på MC selvom det kun er en måned siden jeg har fået kortet, kan få forsikret en R6 til 4000kr i kasko......

Puha noget af en smøre......

Budskabet er kort sagt, at jeg kunne være elitebilist som 23-årig som Kasper i stedet for 28 hvis jeg ikke lavet det nummer.

Så ANDERS; Du snyder ikke kun selskabet, men lige så meget dig selv........

• #27   8. jul 2006 kasper jeg er enig med dig, det er da ikke betrykkende at vide der køre nogle rundt uden at have erhvervet kørt til det. ikke sært at der sker uheld

• #28   8. jul 2006 Helt enig Kasper !

• #29   8. jul 2006 Nu sidder jeg og laver forsikringer næsten dagligt. Hvis man forsikre f.eks. en mc i ens fars navn, men slev står på som bruger, så vil præmien være præcis den samme som hvis brugeren også stod på som ejeren. Præmien er udregnet på baggrund af brugeren. Hvis man så istedet for forsikre den i faderesn navn med faderen som bruger, men det er sønnike der bruger mc'en så bliver det selvfølgelig billigere, lige ind til der sker en skade og det er sønnen der har lavet skaden. Så boner den ud med dobbelt præmie plus dobbelt selvrisiko.

Så i det lange løb kan det kun betale sig at forsikre sin mc i eget navn og så betale det det koster. Prisen falder jo også for hvert skadesfrit år man har.

• #30   8. jul 2006 Nu er jeg ved at være overbevist om at det ikke er den bedste måde at være forsikret på, jeg er 23 og har 2 års skadefri kørsel, har haft en GS500, men den blev lidt kedelig at køre på, men hvor er det muligt at få en forsikring på fx. en honda, nogen idér???

• #31   9. jul 2006 Kan se du bor i østjylland. Prøv evt. Gl. Skanderborg - jeg ved der er flere der har fået en fornuftig forsikring der.

Kommentér på:
Forsikring

Annonce