856 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
køb af mc hva med syn køb af mc hva med syn
hej jeg har lige købt en Kawasaki zx6r. fra 99 den er uden plade men er sidst synet i juli 2011. skal den synes nu eller kan jeg hente en plade til den på mandag.?
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 1.049
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 66
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.854
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 31 Svar: 243
Min synsmand måtte undlade en tur på min forrige cykel, da jeg kom med den på trailer, og han ikke lagde inde med en prøveplade til MC, og han måtte jo ikke køre på min cykel uden prøveplade på (at han ikke ligger inde med en prøveplade bliver jo ikke mit problem, da jeg lovligt har fået cyklen frem til synshallen)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
maj 2009
Fra Synsbekendtgørelsen:
14.03.1 Undersøgelse af køretøjet
Et køretøj, der fremstilles til syn, skal være registreret og forsynet med nummerplader eller prøveskilte (prøvemærker), jf. Skatteministeriets registreringsbekendtgørelse.
Din synsmand ville have dumpet med et brag ved et kontroltilsyn og virksomheden ville have fået en skriftlig advarsel fra Trafikstyrelsen.
§ 35. Stk. 5. Under synet skal der som hovedregel foretages en prøvekørsel, hvor
køretøjet føres af synsvirksomhedens personale.
Prøvekørsel kan udelades ved syn af påhængskøretøj O1 uden bremser og uden
specielt højtliggende tyngdepunkt.
apr 2009
ja undskyld at jeg ikke læser alle regler og paragraffer inden jeg tager til syn med et køretøj, dem regner jeg da med at synsmanden har styr på, at han så åbenbart har valgt at se igennem den paragraf, er jo ikke min skyld.
maj 2009
Men det var da også heldigt for dig at der ikke kom en kontrolinspektør fra trafikstyrelsen forbi, for så var godkendelsen blevet kaldt tilbage.
Men nu er det da hvis med at få gearet på og komme ud at rulle med det fine vejr.
God weekend
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 66
apr 2009
Og klisterplader kan man jo desværre kun få hos skat's få motorkontorer nu, eller sendt med posten, som tager 2-3 hverdage.
Men jo, jeg havde nok været heldig med synsmanden så (dog ikke for at han skulle holde på kunder, da det er det eneste køretøj jeg har synet hos dem, da jeg plejer at bruge en anden synshal, da vores kun er åben 4 timer hver tirsdag)
Men det var jo så let, at få den transporteret derhen på trailer, når den nu allerede var på traileren efter købet.
maj 2009
Det kan jo aldrig blive dit ansvar at han udføre sit job korrekt, det må han selv stå til regnskab for !
køb af mc hva med syn