669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Mosten Spring Race Mosten Spring Race

Jeg var til Søndagens finale på Mosten, det var første gang jeg har været til drag race.

Min bror har flere gange inviteret mig til div. races ( Han er en del af tidtagnings og sikkerheds crewet).

Hvis der er nogle herinde der ikke har været ude og se Drag race, så er det bare at komme afsted.

For mig var det en kæmpe oplevelse, jeg har været til Lemans, F1 og andre motorklasser.

Men denne form for race presser både mand og maskine til max. Jeg er vildt imponeret over teknikken der ligger bag at man på 200 meter kan nå en fart på 246 km/t.

Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg er til Drag og næste gang skal jeg nok også rundt og snakke og snage i div. motorcykler og biler.

Ses på Thisted Raceway weekenden d. 15-16 Juni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mosten Spring Race
  • #1   22. apr 2013 Ja det var en fed fed weekend og alt andet holder jo stille i forhold til Drag

Ja 246 km/t på gadedæk og man skal lige huske på at det er fra 100 % stilstand til ægte 246 km/t det er der hvor ens gade mc speedometer viser ca 280 km/t

Her er lige et link til mit forsøg på at fyre lortet af

http://www.motorcykelgalleri.dk/video/tuningprojekter/10595-mosten_springrace_2013

• #2   22. apr 2013 Ja ved 13-14 sek. står jeg og kigger ved autoværnet sammen med datteren..

Har også optaget en del film derude.

Godt vejr og super race. Hvad mere kan man forlange..

Jeg håber bare at min indlæg herinde får flere til at komme og opleve farten og ikke mindst lyden

• #3   22. apr 2013 Ja det kan varmt anbefales, jeg var forbi springrace i 08 og prøve lidt kræfter på min r1 med turbo og gadeopsætning på... fandt da ud af der bliver givet gas... men blev total imponeret over at man kunne nå over 200 ægte km/t. på sådan en gang prep. asfalt... så satte mig for at det måtte jeg også prøve.. Endte i en større ombygning og målet blev nået til amf i 2011 hvor cyklen endte ud med at køre henholdsvis 6,223 og 203,77 km/t og i finalen ja der tabte jeg sku hele pisset v. at køre 6.113 og 199 km/t... havde sku ikke lige tænkt over jeg skulle overveje og bremse. Det er en hårfin balance og når der er mange kræfter handler det jo også om at få dem i asfalten til fremdrift! Folk siger det er let og køre lige ud og det kan alle finde ud af, men det kræver sku træning og komme hurtigt ud af røret og korrekt opsætning er et must. Men også det der gør det så fedt, når det så endelig lykkedes... smiley Jeg skal sgu ud og se AMF i år... det kan varmt anbefales om man er til bilrace, mc. traktorer amerikanerbiler... ja der er snart ikke det de ikke har med...

• #4   22. apr 2013 Blev meget imponeret over hvor meget klæb der er i den gummi der køres på.

Jeg mistede min ene sko første gang jeg prøvede at træde på det fordi den ikke var spændt.

Men at der kan overføres så mange kræfter der kan overføres til et areal på størelse med en flad hånd og stadig nå de hastigheder.

Jeg ved ikke hvordan en kobling på sådan et monster virker, men den er presset max og føren skal også styre, skifte gear og stadig holde det hele sammen for at nå det optimale race,

Vildt imponerende, men det skal ses live det er et must

Kommentér på:
Mosten Spring Race

Annonce