Mosten Spring Race Mosten Spring Race
Jeg var til Søndagens finale på Mosten, det var første gang jeg har været til drag race.
Min bror har flere gange inviteret mig til div. races ( Han er en del af tidtagnings og sikkerheds crewet).
Hvis der er nogle herinde der ikke har været ude og se Drag race, så er det bare at komme afsted.
For mig var det en kæmpe oplevelse, jeg har været til Lemans, F1 og andre motorklasser.
Men denne form for race presser både mand og maskine til max. Jeg er vildt imponeret over teknikken der ligger bag at man på 200 meter kan nå en fart på 246 km/t.
Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg er til Drag og næste gang skal jeg nok også rundt og snakke og snage i div. motorcykler og biler.
Ses på Thisted Raceway weekenden d. 15-16 Juni
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Ja 246 km/t på gadedæk og man skal lige huske på at det er fra 100 % stilstand til ægte 246 km/t det er der hvor ens gade mc speedometer viser ca 280 km/t
Her er lige et link til mit forsøg på at fyre lortet af
http://www.motorcykelgalleri.dk/video/tuningprojekter/10595-mosten_springrace_2013
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 807
Har også optaget en del film derude.
Godt vejr og super race. Hvad mere kan man forlange..
Jeg håber bare at min indlæg herinde får flere til at komme og opleve farten og ikke mindst lyden
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 807
Jeg mistede min ene sko første gang jeg prøvede at træde på det fordi den ikke var spændt.
Men at der kan overføres så mange kræfter der kan overføres til et areal på størelse med en flad hånd og stadig nå de hastigheder.
Jeg ved ikke hvordan en kobling på sådan et monster virker, men den er presset max og føren skal også styre, skifte gear og stadig holde det hele sammen for at nå det optimale race,
Vildt imponerende, men det skal ses live det er et must
Mosten Spring Race