456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Henrik K
Henrik K
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27

Udgifter til MC Generelt - 2 Takter Udgifter til MC Generelt - 2 Takter

Ja, står og skal købe MC, og har lidt set mig varm på en Aprilia RS125 - Til dels pga prisen, og fordi jeg godt kan lide udseendet og så har den lige præcis de HK jeg vil kører med - Men hvilke udgifter er der for at holde sådan et svin kørende. Er kun van til og holde min gamle VW Jetta kørende så er helt blank¨på dette område ..

Hvor lang tid holder cylinder osv osv osv ... Alle udgifter til sådan et svin.

takker på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udgifter til MC Generelt - 2 Takter
  • #1   6. jul 2006 Har hørt rygter om at cylinderen skal have en tur ved hver 5000 km, og nye stempel ringe osv.
    ved ikke om det passer

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#2   6. jul 2006 Hvordan ser udgifterne ud for en 4 Takter ?

Og den gsxr 250 ser faktisk lækker ud, for en 4 takter til den pris ...

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#3   6. jul 2006 Jaaa, havde bare ikke kunne finde nogle i det "racer" look jeg søgte i den prisklasse af 4 Taktere før nu ..
    Men de er billigere og køre på ?

• #4   6. jul 2006 Man behøves altså ikke skifte stempelringe osv. som i siger.. Det kender jeg sgu ikke nogle der gør, bare den præcise mængde olie, den skal have præcise blandingsforhold, ellers er det noget være lort.. smiley

• #5   6. jul 2006 Du skal også tænke på lyden, en 2 takter lyder som en tunet knallert.

Jeg ville vælge en 4-takter.

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#6   6. jul 2006 Hvilke dyrer omkostninger har en 4 Takter sådan generelt ( på længere sigt )

Skal siges at den skal bruges lidt på arbejde når vejret tillader det ( 55 km hver vej ) og så til lidt sjove ture i Weekenderne .... Bilen klarer det dårlige vejr ...

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#7   6. jul 2006 Ser også ud til at det bliver mit valg - Men det er ikke nogle store udgifter jeg skal tage med i mit budget på længere sigt hvis jeg vælger den ? - Kommer trods alt til og køre nogle km årligt når vejret tillader ...
    Og hvad koster en droslet sådan groft sagt ?

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#8   6. jul 2006 Altså ikke en der er droslet .. Men hva det koster at drosle en.

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#9   6. jul 2006 Okay, takker for hjælpen .... Vil kigge nærmere på det, og måske var det en go ide og blive inde døre næste år til sommer smiley

• #10   7. jul 2006 Vil da lige sige at min 2-t´er ret driftsikker. Kommer jo uhyggelig meget an på kørestil. En anden ting er at reservedele til min er væsentligt billigere end til mange 4-t´ere. Om man gir omkring 20 for sådan en som min eller køber en lille gsx´er der har fået seriøst smæk over 15000rpm hele livet igennem, så ville jeg jo foretrække min anytime. Mht. drift af dem, så tror jeg da at det er nogenlunde prismæssigt det samme. Men der er jo også lidt nostalgi over det det med 2-t.

2-t = lortelyd men god performance.

• #11   8. jul 2006 ifølge aprilia http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RS%20125
    køre rs125 16000 km, før der skal skiftes stempel/ringe !! Dog foreskriver de også kontrol, og udskiftning om nødvendigt, ved 8000 km.

2-taktere kan sagtens være holdbare, det afhænger meget af køremønster.

Kommentér på:
Udgifter til MC Generelt - 2 Takter

Annonce