{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.415 visninger | Oprettet:

Ktm exc modeller - konvertering til Supermoto. {{forumTopicSubject}}

Hey MC galleri,

Jeg har undret mig lidt over hvordan det hænger sammen med KTM'erne. Jeg vil nemlig gerne have mig en KTM 125 EXC når jeg fylder 18, og den skal selvfølgeligt laves om til motard.
Mit spørgsmål er så:

(link fjernet)

Ser alle EXC modellerne ud på den her måde? altså crossdæk og små skivebremser osv?
Når man laver den om til så man kan få nummerplade på, så skal man vel også købe blinklys der er typegodkendt og for at den skal blive "supermoto stil" så skal man også købe større skiver og andre kalibere til bremserne.
Når forfælgen er større end bagfælgen skal man vel også have nye fælge og dæk osv.

Er det virkeligt måden man får en KTM supermoto til gaden på?
Skal affjedringen også sættes op til vej?

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ktm exc modeller - konvertering til Supermoto.
  • #1   19. apr 2013 Findes de med en typegodkendelse? Ellers er det hvis slet ikke muligt. Men der er da en KTM duke hvis du er fan af KTM den er da alt for led at se på.

  • #2   19. apr 2013 Jeg snakker ikke om duke modellerne, og det er muligt at indregistrere EXC modellerne, der er massere med nummerplade bagpå også i danmark, se her fx.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/31700-ktm_525_exc_factory_

    Og kan man ikke indregistrere et køretøj ved at tage det igennem syn og test? Men der må da være en godkendelse på en eller anden måde.


  • #3   20. apr 2013 Hey !
    exc modellerne er alle godkendt til vejen - dvs de er med lys-blinklys osv - du skal bare syne den - betale afgift mm - i tilfælde af at der ikke allerede er betalt afgift af den !
    Så finder du et par motardfælge og smider gade godkendte dæk på - plus skiverne fra endurofælgene - og vupti - så har du din supermotard smiley


  • #4   20. apr 2013 Lyder fedt jens! men er der blinklys fra fabrikken? Jeg tror dog jeg ville smide et par større skiver med større kalibere på, kan man det?

  • #5   20. apr 2013 Og er der kilometer tæller, eller er det timetæller?
    Hvad med vedligeholdelse, hvor meget skal den vedligeholdes, skal der tit skiftes stempel osv?


  • #6   20. apr 2013 exc modellerne er født med speedometer/timetæller i et - blinklys - sidespejle osv !
    Du kan sagtens sætte støtte skive på foran - men det kræver også anden bremsecylinder og sikkert også en adapter - så det bliver nok ikke helt billigt - men kan sagtens lade sig gøre smiley
    Da jeg lavede min egen om til motard satte jeg også større skive på og anden kaliber smiley


  • #7   20. apr 2013 Hvor meget skal de vedligeholdes? Og jeg forstod ikke helt om de både har kilometertæller og timetæller? eller om det kun er timetæller som er integreret?

  • #8   20. apr 2013 Det skal lige siges at du sagtens kan køre med std skive og kaliber - det bremser fint - så kan man altid opdatere når pengene er til det smiley

  • #9   20. apr 2013 Og hvilke af KTM's modeller kan drosles ned til 15hk? Fordi jeg skal have den som 18-årig? Hvad anbefaler du som kan drosles? Og kan jeg bare pille droslingerne ud efter syn, og så putte dem i til næste syn osv?

  • #10   20. apr 2013 På min er der speedometer - hvori du også kan se kørte timer og kørte kilometer smiley Sådet er et ganske almindeligt speedometer med indbygget timetæller smiley Kender ikke frygtelig meget til serviceintervallerne på 2t maskiner - men mon ikke bare der skal skiftes stempel engang imellem ved 50-100 timer ??? du må ikke hænge mig op på det smiley

  • #11   20. apr 2013 Og hvilke af KTM's modeller kan drosles ned til 15hk? Fordi jeg skal have den som 18-årig? Hvad anbefaler du som kan drosles? Og kan jeg bare pille droslingerne ud efter syn, og så putte dem i til næste syn osv?

  • #12   20. apr 2013 Vil tro sådan en 125 ktm godt vil kunne drosles ned til 15 hk - men prøv at google efter droslingskit til sådan en ktm 125 exc - eller prøv at søge på ebay.de

  • #13   20. apr 2013 Hvad med 250 eller 525 exc?

  • #14   20. apr 2013 mon ikke det er muligt at få til dem også - synes af og til at jeg har set 525 på tyske sider med drosling - men hvor disse kit købes ved jeg ikke

  • #15   20. apr 2013 den må maks have 30 hk inden drosling! og den må maks være de 125cc. Så 250 og 525 er udelukket

  • #16   20. apr 2013 Jens M nævnte ikke noget om det - men han kører også på gyngehesten smiley - ja affjedringen bør også sættes til (og modificeres!) til vej, når man vil lave en rigtig motard..

  • #20   20. apr 2013 Budgettet ved jeg ikke endnu, men det regler sikkert at jeg nok skal skaffe pengene, de der ktm 125 exc motard er for lækre.

  • #21   20. apr 2013 Jeg har heller aldrig hørt om det, og værditilvæksten er ubetydelig omend ikke eksisterende, samt det er ikke nok til at tale om identitetsskifte.. Husabergs FE (enduro) og FS(Supermotard) koster også næsten der samme,. Dvs at man roligt kan "bygge om til Supermotard"

  • #22   20. apr 2013 Dejligt at høre, jeg magter ikke at rapportere det ind hos skat, jeg tror ikke politiet ligger mærke til noget alligevel.

  • #23   20. apr 2013 hehe - tror nu heller ikke der er den store risiko for at skulle smide mere i afgift ved en sådan modificering !

  • #24   21. apr 2013 Okay smiley

  • #25   24. apr 2013 Kig på Husqvarna WRE125 smiley

  • #27   24. apr 2013 Søren P, du tager meget fejl hvis du tror at værdiforøgning ikke har nogen betydning ift. afgifter.. ihvertfald når man taler om nye forbedrede stumper... om folk bruger en formue på lak og gejl er dog ganske rigtigt afgiftsfri (endnu!)

  • #30   24. apr 2013 Nej, Søren det er faktuelt forkert... Du må f.eks. ikke sætte en model nyere motor på uanset som om den har samme effekt, hvis det stadig er muligt at købe den gamle model.. det er der masser af HD-folk der har brændt nallerne på... og jeg ved også som fakta, at SKAT har fået øjene op for KTM's LC4 modeller, hvor man kan hælde nye stumper i de gamle stel..

  • Nicklas O
    Nicklas O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #32   8. jul 2015 Hvad er forskellen fra KTM exc modellerne også til supermotard??

  • #33   8. jul 2015 Gammel tråd.. Men det er EXC modellerne har fabriksmonteret blød affjedring og enduro hjul. Supermotard modeller har motard affjedring og motardhjul. Muligvis motard cyklerne har også større bremser.

  • #34   8. jul 2015 Som ovenstående og så større bremsekaliber - Skive - og anden kronrørsvinkel !

  • amalie B
    amalie B Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #35   10. jul 2015 hvis man bare vil have den som den er kan man så køre lovligt på den som 18 årig eller har den for mange hk?

  • #36   10. jul 2015 Hvis du tænker på KTM 125 EXC, så kan man ikke køre dem "lovligt" når man er 18. Så skal den være droslet, og der er ikke noget ved at gøre sådan en droslet.. Det har den ikke godt af. Desuden har jeg lige solgt min som nok var den eneste i danmark, så vil tro man skal importere for at få fat i sådan en. smiley

Kommentér på:
Ktm exc modeller - konvertering til Supermoto.

Annonce