Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syre og vand
  • #1   18. apr 2013 Hvis det er et nyt, tomt, batteri skal der syre på.

Hvis du skal efterfylde batteri fremover skal der demineraliseret vand på.

• #2   18. apr 2013 er det ren syre ? eller er det færdig blandet syre ?
    Det er bestemt ikke ligegyldigt
    er det nyt / gammel

Og du skriver ( er vist kommet til ) Hmm det tyder ikke på du er helt klar over hvad du har lavet

• #3   18. apr 2013 Det jeg lige har købt skulle bare fyldes til mærket med syre, og sættes i maskinen. I vejledningen står der at der skal efterfyldes med de-min vand hvis det falder senere. Præcis som mik skriver.
    Husk at løsne propperne når du lader...Det kan godt lave lidt gas

• #4   18. apr 2013 Det er et nyt batteri. Fra t Hansen. Og jeg har fyldt ren syre på som fulgte med.

• #5   18. apr 2013 Så følger der også en vejledning med. Men igen, jeg har selv lige fået et fra T-hansen og det kører fint med syre til mærket - opladning (løse propper) og så i maskinen efter de 20 timers opladning. Hvis det falder efter opladning skal det efterfyldes med demineraliseret vand.

• #6   18. apr 2013 Læs på brugsvejledningen hvor lang til batteriet skal stå før brug (Før den kemiske process er færdig) og så er du kørende smiley

• #7   18. apr 2013 Jep Niels. Jeg gør det samme.

• #8   18. apr 2013 Det er IKKE REN SYRE det du har hældt på, det er en blanding og det er som det skal være, Hvis der senere skal vand på er det demineraliseret / destilleret vand,
    Om du lader eller ej, det er op til dig selv nye batterier er der strøm på så du kan bare montere og køre

Men dette emne er lige så svært som at stole på en mand der sælger elastik i meter mål smiley
    Har du tid til at lade så skader det ikke, har du ikke tid så skader det heller ikke

• #9   18. apr 2013 Eneste grund til jeg ladede mit så længe var at den havde stået i et år, og derfor havde lidt startbesvær smiley

• #10   18. apr 2013 Ok. Tak for svarene. Det ku bruges.

• #11   18. apr 2013 Et nyt tørt batteri skal fyldes med syre og hvis det senere skal efterfyldes er det med denim/destilleret vand. Når det lige er fyldt er kapaciteten ca 80 pct. Og det kan kun komme op på 100 pct hvis du lader. Det anbefales af alle batteri mærker, men har nok ikke den helt store betydning for mc hvis den kun kører i lunt vejr. Men levetiden nedsættes.

• #12   18. apr 2013 Levetiden nedsættes hvis man ikke lader, Per? Er det det du mener?

• #13   18. apr 2013 Aktivering af tørladede batterier
    Pladerne i et tørladet batteri er behandlet
    så de kan lagres længe. Når batteriet skal
    tages i brug fylder man det med syre og
    lader det stå i ca. 30 minutter. Syre- og
    batteritemperatur skal ligge på ca. +20°C
    inden syren hældes på batteriet. Et tørladet
    batteri behøver ikke nødvendigvis at blive
    ladet op inden det taget i brug første
    gang, men det kan være fordelagtigt. Hvis
    aktiveringen foretages i lavere temperatur
    end +15°C, eller hvis batteriet skal lagres i
    mere end 12 timer efter en syrefyldning,
    bør man give batteriet 1-2 timers ladning
    med en strøm på ca. 1/10 af batteriets
    kapacitet, eller indtil der er jævn gasdannelse i alle celler.
    • Tørladede batterier bør opbevares
    i tør luft og jævn temperatur.
    • Batteriet må ikke udsættes for fugt.
    • Både syre og batteri skal ved påfyldning
    have en temperatur på min. +15°C.
    Vi anbefaler derfor følgende ved
    aktivering:
    1. Fyld hver celle med elektrolyt (densitet
    1,28g/cm³ /+25°C. ) til 5 mm over
    separator – eller til niveaumærket.
    2. Lad batteriet stå i ca. 30 minutter uanset
    temperatur.
    3. Om muligt – lad batteriet. Batteriet
    er OK hvis der efter en tid er jævn
    gasudvikling i alle celler

Læs alt om batteri her smiley
    http://exide.dk.loopiadns.com/wp/wp-content/uploads/2009/05/Sporsmal-DK.PDF

• #14   18. apr 2013 Hvis jeg nu oplader det natten over og det ender med at have stået 18 timer - skal jeg så oplade det påny igen inden det monteres? Jeg når det nemlig ikke inden jeg skal på arbejde imorgen. Eller kan det bare stå og lade til jeg kommer hjem? Så har det stået 25 timer...

• #15   18. apr 2013 Hvis du oplader natten over så er alt jo 110% okay
    der skal ikke oplades yderligere

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #16   18. apr 2013 Lad eller lad være.

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #17   19. apr 2013 >Niels.
    Det er en gammel skrøne, at propperne skal løsnes/fjernes ved opladning. Der er udluftningshuller i forbindelse med propperne. Ellers ville propperne springe af på f.eks. en bil der havde fået starthjælp via startkabler, og efterfølgende kører ud af landevejen for at oplade batteriet, da bilens generator lader måske 20 kraftigere end en hjemmelader. smiley

• #18   19. apr 2013 Fint fint, der stod bare at jeg skulle gøre det i vejledningen smiley Tænkte også det var sært når nu batteriet har en udluftning

• #20   20. maj 2013 Det vil du ikke få noget ud af, Jo penge ud af pungen ..
    Syren bliver ikke forringet eller mister styrken, det er dit vand der fordamper så det er der ikke nogen mening i.

Måske ( I yderste tilfælde ) kan du være heldig at få lidt snavs som ligger i bunden med ud men det er ikke besværet vær

Kommentér på:
Syre og vand

Annonce