1.721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Jesper N
Jesper N
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Begynder MC - Hvilken? Begynder MC - Hvilken?

Hej

Da min kæreste og jeg har 2 biler, og kun har behov for 1, har jeg valgt at sælge/skrotte min bil, og investere i en motorcykel istedet. smiley

Jeg har det bedst med nye ting, og da jeg ikke har for meget forstand på at skrue i dem, hælder jeg mest til en ny motorcykel.

Mit budget er max 80.000 kr GERNE mindre. smiley
Jeg ved godt det ikke giver alt for mange muligheder, hvis det skal være en ny.. (Er forresten 24 år.)

Jeg havde oprindeligt kig på en Honda cbr 250r til 50.000 kr, men jeg ved ikke, om den bliver for hurtig kedelig. Den oplagte mulighed er derfor en cbr 500r til 80.000 kr.

I mellemtiden har jeg dog kigget på Kawasaki også, og de er kommet med en lækker Ninja 300 til 65.000 kr, som ser røv fed ud! smiley Af andre Kawasaki'er kan jeg se at man kan få en fabriksny ER6F 08 model til 65.000 kr, eller en 09 model til 75.000 kr.

Da jeg er begynder(starter først på MC kørekort i næste uge), må cyklen gerne være let at køre, være tilpas spændende og da jeg som tidligere nævnt ikke selv kan skrue for meget i den, må den gerne være meget pålidelig og holdbar.

Vil en af disse cykler være fine, eller vil noget andet være bedre?

Mvh.

Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder MC - Hvilken?
  • #1   17. apr 2013 Jeg ville helt sikkert gå efter Honda CB 500. Du får den nyeste teknologi og ikke mindst ABS bremser med i handlen hvilket ikke er uvæsentligt når dit kørekort også er spritnyt.

500cc/50HK lyder måske ikke af så meget, men den skulle efter sigende være skide skæg at køre og uanset hvilke af ovennævnte modeller du vælger vil du om 2-3 år være klar til at komme videre og der tror jeg at du får mindst afskrivning på Hondaen.

• #2   17. apr 2013 af de muligheder ville jeg også springe på hondaen..

men uanset hvad du vælger, bliver det med et stort smil.. smiley

• #3   17. apr 2013 Er6f er også en lækker maskine. smiley

• #4   17. apr 2013 Vælg noget med en stor motor, så den ikke skal skiftes ud om 3 år. Det spare du mest på. Og du bestemmer jo selv hvor hurtigt du vil kører. smiley

• #5   17. apr 2013 En er6 enten n uden kåbe eller f med. 2008 fås brugt helt ned til 50.000, rimeligt letkørt og stadig potentiale når du får lidt erfaring. Er ikke inde i de nye kørekort regler, men de får sikkert en del at sige med hensyn til dit valg.

• #6   17. apr 2013 De har vist ikke noget og sige når han er 24. Så må han kører alt smiley

• #7   17. apr 2013 Jeg er glad for min FZ6. Der er rigeligt med kræfter til mig, som nybegynder (første sæson) gav ca. 40 kilo for en 05 der havde gået 19.000 KM. Men man sidder også godt på en ER6, den mangler bare lige de sidste Hingste. Smag og behag:-)

• Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    apr 2013

#8   17. apr 2013 Tak for svarene! Ja er også vild med Honda'en, men det er også den dyreste af dem alle..
    @Preben
    Men når man nu kan få en fabriksny med garanti til 65000, så vil jeg hellere give det, end 50000 for en brugt. smiley
    Se forsiden her:
    http://www.kbmotor.dk/

Men hvilken maskine er mest holdbar af ER6F og CBR500? Og hvilken kræver mest vedligeholdelse?

• #9   17. apr 2013 nu er cbrèn jo en helt nu model... men inden for de næste 10 år vil der stort set ikke være forskel på den konto...

• #10   17. apr 2013 Jeg ville gå efter en er6, hvis der skal være en af dem du overvejer.
    Den har mere power hele vejen op, den er billigere og det er netop ikke en helt nyudviklet maskine, så den er gennemtestet.
    Med hensyn til holdbarhed og vedligehold, vil jeg gætte på at det er det samme.

• #11   17. apr 2013 begge er gode maskiner, vælg den du sidder bedst på - du bliver ikke ked af nogen af dem smiley

• Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    apr 2013

#12   17. apr 2013 De har også begge maskiner det sted jeg linkede til, så må hen og se dem begge en dag, og se hvad jeg synes bedst om.

Kan man forhandle priser på nye motorcykler? Eller få noget udstyr(tøj,hjelm,handsker osv) med i handlen? For det er jo også en stor udgift.. smiley

• dennis k
    dennis k Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #13   17. apr 2013 Jesper N: Jeg har været hos MCHjørnet i Hillerød og Enghave i København, og de sagde begge to, tag ud når du har det hele friskt og prøv et par cykler i forskellig stile, cruiser, street, race og touring (self flere)..

Så det har jeg tænkt mig, Starter næste uge og er selv så super spændt smiley

• Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    apr 2013

#14   18. apr 2013 @dennis
    Lyder som en fornuftig ide! smiley

• #15   18. apr 2013 man kan altid forhandle smiley men det er lettere at få udstyr med end afslag i pris

Kommentér på:
Begynder MC - Hvilken?

Annonce