{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

KTM exc 450 - 2005 {{forumTopicSubject}}

Halløjsa til jer alle

Jeg er lige blevet den heldige ejer af en KTM EXC 450 fra 2005, og jeg vil i denne omgang gerne at den blir forkælet helt fra starten.

Sælger har serviceret den hver 5-8 time så går udfra det er Olie og filter skift, jeg har i denne ongang lige fundet et klip på youtube der viser olie skift og filter, regner med det er sådan min maskine også skal have det gjort.

http://www.youtube.com/watch?v=6KFE5dO34Sc&list=HL1365920553&feature=mh_lolz

Jeg vil som det første skifte olie og filter så jeg ved det er gjort, og der er det jeg vil spørge om det er noget specific olie jeg burde bruge eller bare noget 15w-40 eksempel vis. Kan man ikke købe nogle "kits" hvor olie og filter er i til sådan en omgang på denne bike?

Dæk er også slidt så der skal nye på, den kommer til og køre vej og lidt stille enduro i starten, så kunne tænke mig og høre hvad i syntes ville være nogle godt dæk til en god pris selfølgelig.

For gaffel har lækket lidt så der skal skiftes nogle pakninger kunne jeg forestille mig, men det er ikke noget jeg selv vil gå i gang med, så hvor kunne være et godt sted og evt. få dette lavet?

På forhånd tak og glæder mig vildt til og komme igang med og køre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KTM exc 450 - 2005
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   14. apr 2013 Jeg kører på 15w50 olie i min (samme bare fra 2006) og skifter for hver 10 timer. Bogen siger vist 15 for olieskift, så 5-6 timer er spild af olie hvis ikke du kører med fuld gas hele tiden.

    Jeg kører KUN Enduro på min, så der bruger jeg Michelin S12 XC - men de holder ikke længe på gaden.

    Jeg kender ikke til værksteder i Århus området, men hører godt om EasyMX.com. Man kan sagtens selv servicere den hvis man har en smule teknisk forstand, men min lokale mekaniker tager 1500 for et forgaffel service.


  • #2   14. apr 2013 Hein Hericke Olie. 15-50 har jeg kørt med alt den tid jeg har haft EXC´er, LC4 og LC8. Det skulle være Motul olie på deres egne dunke! Koster bare mindre

    Dæk der er der mange muligheder. Michelin S12 har et godt ry og der er bid i dem til offroad. Kommer lidt an på hvad du skal bruge maskinen til. vej? mudder? sand? og hvad fordeling? 70% vej? 30% offroad?

    Forgaflen kan man godt selv servicere. Det er der ikke ben i. Kræver dog et enkelt stykke værktøj der bruges til at "slå" en pakning på plads.

    Når du nu er igang, så tjek knasterne om de står som de skal.


  • #3   14. apr 2013 Jeg syntes også der er en mislyd i motoren desværre håber ikke det er noget slemt, men har lige smidt et link så man kunne prøve og høre og evt. sige mig hvad det kunne være?

    http://www.youtube.com/watch?v=S1Hcsm-2RpE&feature=youtu.be


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #4   14. apr 2013 Yrk! Hvad har du givet for den?

    Det lyder som noget kickstarter tandhjul som er halvt i indgreb eller lignende...

    Det er ihvertfald noget jeg ville få kigget på med det samme. De har ofte lidt raslelyde - det har min også - men det der er skidt...


  • #5   14. apr 2013 Og når jeg nu er igang fandt jeg også lige nogle utætheder på dækslet i venstre side smiley

    Tror vist hellere jeg må få en kyndig person til og gå den igennem, så kunne være den skulle en tur forbi villadsen...


    profilbillede
  • #6   14. apr 2013 .

    profilbillede
  • #7   30. apr 2013 Hey....
    Vent lige lidt.
    Jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis er så slemt med den lyd, selvom den naturligvis ikke skal være der...
    Jeg har haft et par stykker af den model der og flere har haft en lyd ved købet.
    Det er svært på videoer at høre præcis hvor det stammer fra, men som jeg hører det er det i højre side i nederste forreste del af motoren.
    Lige der bag sidder der en not der er kendt for at ryste sig løs.
    Jeg fandt lige et 5 år gammelt skriv på min gamle blog, prøv at se det inden du ofrer et værksted.
    http://on-off-road.dk/blog/mekanikerhenrik-o/


  • #8   30. apr 2013 Hmm, den not jeg skriver om er denne:
    Det fremgår vist ikke satans tydeligt smiley
    Husk den har linksgevind (modsat)



    profilbillede
  • #9   30. apr 2013 Motoren er sendt til Villadsens Motorcenter i Hinnerup, så han er ved og kigge på motoren og udbedre hvad den måtte fejle smiley

  • #10   8. jun 2013
    Til dem der fulgte lidt med i denne tråd kan jeg sige dyret er kommet hjem igen og den bankende lyd er fixet.

    Der blev skiftet et leje på krumtappen og nyt stempel smiley meeeeen nu gider den fanme ikke koble ordentlig ud, kan godt holde i gear med koblingen trukken, men skal holde lidt igen for den ikke ruller, og kan næsten ikke skifte gear, har luftet den ud flere gange, men lige lidt hjælper det.

    Er det ikke det ene er det fanme det andet smiley














  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #11   8. jun 2013 Nogen har klyttet den maskine der...

  • #12   8. jun 2013 Nu er jeg lidt tvivl om hvad klyttet mener smiley men sikkert ikke noget godt.

    Men nu er alt andet fanme lavet, motoren, service af affjedringen og nye dæk, regnede lige med jeg kunne nå med til enduroland her den 16 Juni, men det bliver sikkert ikke til noget, regner ikke med jeg skal køre med den kobling som den er.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #13   8. jun 2013 Ikke noget godt. smiley

    Koblingen kan være en bitch at lufte ud, for den flytter meget lidt væske ad gangen når man pumper.

    Du kan med fordel pille koblingsmasteren af og holde den under motorniveau når du pumper så luften ikke fiser tilbage i slangen - så er jeg sikker på du nok skal få den til at spille.
    Bruger du mineralsk olie? Bremsevæske må du IKKE bruge til den!!! Man kan med fordel købe LHM væske - det har de samme egenskaber som mineralsk olie, og er til at skaffe nemt på tankstationerne.


  • #14   8. jun 2013 Jeg har købt noget LHM væske, så ja mineralsk.

    Nå du siger masteren så mener du den oppe på styret ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #15   8. jun 2013 Korrekt - koblingsmasteren er den oppe på styret.

    Når du pumper på grebet for at lufte ud, skal du trække normalt ind til styret, men så skal du lade det svuppe ud igen - ikke som man normalt ville gøre med at føre det begge veje med fingrene.
    Så tager den mere væske med ned hver gang...


  • #16   8. jun 2013 Eller pump det ind med en sprøjte nedefra. Det er noget lettere

  • #17   8. jun 2013 Har godt hørt det med sprøjten, har bare desværre ikke en.

    Tror jeg køre til biltema i morgen og køber sådan en her

    (link fjernet)


  • #18   8. jun 2013 Det skal du bare gøre...
    Jeg har sprøjter i forskellige størrelser og har skudt det op i årevis både på koblinger og enkelte bremser, men efter jeg har købt sådan en udlufter bruger jeg bare den, nemmere og det sviner ikke smiley


  • #19   9. jun 2013 Så fik jeg købt sådan en udlufter, og har været i gang i lang tid, både med den og normal vis igen. INTET hjælper det, det er sku sikkert hele koblingen der er fucked, lige mit held.

    Så nu får den lov til og stå, gider fanme ikke det lort mere, er SÅ træt af jeg købte den lige nu.


  • #20   9. jun 2013 Satans...
    Skulle din vej falde forbi Nordsjælland kommer du bare forbi mit værksted så fixer vi det...
    Men, ellers find en du kan låne master og slave af og monter det på din og se om det gør en forskel.


  • #21   10. jun 2013 Det er nok et rep kit til koblingscyllinder ved greb eller ny master. Det er nu ikke så slemt..

  • #22   22. jun 2013 Så er kværnen sku kommet hjem igen, og den virker smiley

    Der var nogle for brede koblings skiver i og så havde tidligere ejer fusket med nogle skiver derinde, så ikke den store operation smiley

    Alt udstyret er også ved og være på plads, venter kun på mine Alpinestars Tech10 fra fc-moto smiley

    Nu vil jeg fanme også snart ud og køre.


Kommentér på:
KTM exc 450 - 2005

Annonce