2.570 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Mouni
Mouni
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

Fartovertrædelse målt med stopur - har jeg en chance? Fartovertrædelse målt med stopur - har jeg en chance?

Jeg er blevet bedt om at møde i retten (har ikke selv bedt om det) i forbindelse med en fartovertrædelse foretaget med stopur. Jeg har erkendt at køre for stærkt, men ikke så hurtigt som politiet har målt mig til.
Er der nogen der kan give mig praj om der findes svage punkter ved denne måling, som jeg kan anfægte?
Nogen der kender procedurerne for brugen af stopur, som skal være på plads for at målingen kan godkendes, dvs. kalibrering eller lign.?
Jeg er IKKE blevet målt med PolicePilot, men med et alm. stopur, efter principperne for PolicePilot.

PS. Jeg søger ingen medlidenhed, og gider ingen løftede pegefingre! Kun relevante kommentarer tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartovertrædelse målt med stopur - har jeg en chance?
  • #1   11. apr 2013 Følger lige med her

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   11. apr 2013 Du har desværre tabt.

Stopur er fint godkendt målemetode, efterfulgt af en opmåling af den kørte strækning.

Har man afstand og tid, så har man også gennemsnitsfarten, som er den du dømmes for.

• #3   11. apr 2013 fik du bare et brev,eller blev du fysisk stoppet

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   11. apr 2013 Nåe ja. Du skal fysisk stoppes for at de kan dømme dig. Det er ikke nok at antage det var dig der førte køretøjet - de skal kunne bevise det.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #5   11. apr 2013 Er du blevet videofilmet samtidigt ?

• Mouni
    Mouni Tilmeldt:
    aug 2012

#6   11. apr 2013 Tak for svar.

Ja, jeg blev fysisk stoppet. Jeg er også af den opfattelse at jeg umiddelbart ikke har en chance for at komme ud af denne klemme.

Men det jeg ved er, at hvis man er målt med PolicePilot og udstyret ikke var kalibreret ved målingen, så har man en god chance.
    Så spørgsmålet er, om det også gælder for stopur? Jeg har hørt at stopuret også skal tjekkes, ved at sætte det op imod et andet stopur for at det er godkendt - eller noget i den stil.

• Mouni
    Mouni Tilmeldt:
    aug 2012

#7   11. apr 2013 Nej, er ikke blevet videofilmet.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#8   11. apr 2013 Så kan du altid så tvivl om hans målepunkter - altså hvornår han startede tiden og hvor han startede den målte strækning. Ved PolicePilot ved jeg, at videobetjentene starter målingen af den kørte strækning efter den faktisk og starter tiden før den faktisk - altså man bliver tilskrevet mere tid til en længere strækning end faktisk.

Hvordan betjenten i dette her tilfælde har gjort kan jeg kun gisne om ? ?

• #10   11. apr 2013 Politimandens troværdighed vinder nok i 99% i dette tilfælde..
    men der kan jo ske fejl ved et stopur... kontra vidiofilm..
    startet for sent og afsluttet for tidligt.. så har du kørt til over den strækning

• #11   11. apr 2013 Hvis du har gps tracker indbygget burde du kunne se din hastighed på tracking siden. Jeg har ingen viden om hvor lang tid tilbage man kan se.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#12   11. apr 2013 Ups - man bliver tilskrevet en kortere strækning til en længere tid. Altså man får rabat i hastigheden smiley

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#13   11. apr 2013 Helt klart et område som din advokat skal bore i - selv ved Policepilot skal de redegøre for den målte hastighed. Hvor meget blev du noteret for og i hvilken km zone ?

• Mouni
    Mouni Tilmeldt:
    aug 2012

#14   11. apr 2013 Tak for svar.

Er der mening i at appellere til dommerens "bløde side" om formildende omstændigheder, ved at tage min baggrund i betragtning, eftersom jeg kun én enkelt gang i hele min trafikhistorie (14-15 år), har fået én mindre fartbøde, og aldrig fået et klip?

• #15   11. apr 2013 Så det i station 2 på et tidspunkt, hvor de afmærkede en strækning, en politimand i helikopter fløj så op over, tog tiden, regnede ud mens ham på jorden stoppede personen der kørte for stærkt, tror du kan finde den på youtube.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

#16   11. apr 2013 Hvor meget blev du noteret til i hvilken km zone ?

• #17   11. apr 2013 Nej der er intet at gøre du får at vide at betjenten ingen grund har til at lyve . så de tror på ham . grunden til du blev indkaldt og ikke fik et bødeforlæg tilsendt er sikkert fordi du nægtede at have kørt så stærkt. men retsagen er gratis for dig .

• Mouni
    Mouni Tilmeldt:
    aug 2012

#18   11. apr 2013 König: Det ønsker jeg ikke at oplyse, men tak for svar.

Jacob R: Hvad er det for en måde?

• #19   11. apr 2013 Glem det........Du får ikke et ben til jorden. Har været det hele igennem med retsag, advokater - expolitibetjente som venner på sidelinien o.s.v........
    Jeg har kørt som konsulent på landevejen i 28 år uden uheld, klip eller nævneværdige forseelser. Men ingen nåde eller respekt for det jeg førte frem, selvom jeg brugte hele og halve dage med at måle op og kunne bevise, at de to unge grønskollinger af betjente havde sovet i timen. Politi-kolleger, der læste deres rapport igennem og meddelte at de aldrig havde set så ringe materiale eller rapport - en rapport, der var 10 måneder under vejs - en ændret forklaring om hvor de målte fra og til i retten i forhold til deres egen rapport. En ændring der bevirkede min hastighed blev på 248 km/t på en BMW R 1150 GS med en topfart på under 200 km/t. ?????
    Resultat - 3 års betinget - orienterende køreprøve - advokatsalær m. v. - over 17.000,- kr og mange søvnløse nætter. Og hånden på hjertet. Jeg kørte max 15 km for stærkt hvor max hastighed var 90 km/t på motorvej. Om jeg føler mig råddent behandlet ?? JOW.
    Så glem alt om taler og små spisfindigheder, tudefjæs og tårer i øjnene.
    Du tabte inden du startede dit køretøj.
    Pøj pøj.....trods alt.

• #20   11. apr 2013 007, hvis du er dømt for 248, så har din advokat da sovet i timen?

• #21   11. apr 2013 Den med at man kan så tvivl om kalibreringen af PolicePilot, er det ikke en gammel skrøne?

Synes at have hørt deres måleudstyr har indbygget en kontrolfunktion af kalibreringen, så hvis den ikke er kalibreret inden for den tidsramme der er for det skal være gjort, så virker den ikke, før det er blevet gjort.

Ikke at det er noget jeg ved ret meget om, synes bare at have hørt det en gang.

• #22   11. apr 2013 Min advokat var så meget oppe at ringe, at han fik to henstillinger af dommeren. Så da det sidste kom frem, sad jeg faktisk med en advokat, der ikke kunne sige et ord uden han ville blive smidt uden for døren.
    Ikke lige den fedeste måde at møde det danske retsvæsen på.

• #23   12. apr 2013 Den er da soleklar at man ikke kan blive bonget for noget der er uladsiggørligt!
    Landsretten?

• #24   12. apr 2013 Jeg er ret sikker på du taber, når politiet vælger at trække dig i retten fordi i er enige om du kørt for stærkt men uenige i hvor stærkt du har kørt, så er jeg helt sikker på de har dokumentationen i orden, også hvad deres udstyr og målemetode angår, ellers tog de ikke turen til retten. Og jeg fornemmer ud fra dine svar, at du har kørt meget stærkt, så måske du ikke bare kan betale dig fra det som nogen skriver, måske er der alvorligere ting i vente omkring kørekort mv. Men en dårlig sag det har du, men held og lykke med den.

• #25   12. apr 2013 Så vidt jeg ved er den eneste årsag til at DE kalder DIG i retten, er i forbindelse med frakendelse.
    Så lidt stærkt har du kørt.
    Men der er intet der er umuligt.
    Jeg mødte en MEGET pernibben betjent der mente at jeg at ligget og kørt på baghjul.
    Jeg fik et klip og en bøde som jeg tog i retten.
    På daværende tidspunkt va min GSer altså droslet ned, så den kunne sku ikke køre på baghjul, den kunne dårligt accelerere fra en bil.
    Jeg tog min advokat med i retten og argumenterede for at maskinen var droslet ned og den derfor ikke havde motorkræft til at køre på den måde.
    Vi havde også registreringsattesten med, hvor man kunne se at den VAR droslet og det ikke bare var noget jeg sagde.
    Jeg blev faktisk frikendt på trods af at jeg nok havde kørt lidt alternativt.

• #26   12. apr 2013 Benægt benægt benægt !

• #27   12. apr 2013 der er ingen undskyldning for at lave noget lort smiley ta det som en mand smiley

• #28   12. apr 2013 Hva kan man så lære af det? Hold jer til fartgrænserne for faen. Det gælder også som bilist! Det er jo IKKE nogen legeplads. Men hold kæft nogen sager! Selv agent 007 slipper ikke smiley

• #29   12. apr 2013 Du har ikke en chance, hvis det er ord mod ord. Retten lægger altid en politimands ord til grund som sandheden, som du så skal modbevise - evt med vidner eller den slags tunge sager.

Er det ord mod ord, så taber du. Jeg har prøvet det.

Og protesterede, da jeg fik klippet af dommeren, med henvisning til, at det står i grundloven, at man er uskyldig til det modsatte er bevist. Og den pågældende panser beviste jo ikke noget.

Jo, sagde dommeren. For betjent panserbasse siger, at det er sådan, og det er beviset. Og du kunne ikke modbevise.

• #30   12. apr 2013 medmindre du kan anfægte at tien gik hurtigere da du kørte for stærkt, så kan du ikke anfægte noget.

de står som regel på et sted hvor de tager tid på en strækning de måler, og så kan de regne ud efter det......

py up and smile

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #31   12. apr 2013 Ghostrider, man bliver ikke kaldt i retten bare fordi der er en frakendelse i udsigte, det er fordi han ikke har villet erkende hastigheden så er man jo nødt til at gå rettens vej, så man kan finde beregningsgrundlaget for straffen. Hvis de var enige ville der bare komme papirer og girokort om hvordan og hvornår du har deadline for at have bestået teori og køreprøve.

Og det med kalibrering hvordan skal man lige anfægte at det ikke passer det de siger, ja måske med sådan en GPS tracker.

Den Mc-betjent jeg mødte var nu ret frisk og spurgte bare til om det var forårskådhed eller om den bare lige skulle vrides i øret...hehe, så måtte jeg jo sige til ham...århh hold kæft du ved selv hvordan de kører, man mærker sgu ikke lige hastigheden....næææææ både 1100 og 1300 af dem der kører ret godt var svaret.

Men nu var jeg nok osse bare glad for at jeg blev målt på gammel vis (tid/afstand) istedet for med den radar de var ved at stille op.

Lær af det, jeg er, de sidste 3 år, meget mere opmærksom på nu hvor stærkt jeg rent faktisk kører end jeg har været i mine 25+ år på vejen i alle mulige køretøjer. Og på dronningens fødselsdag kl 2359 udløber min prøvetid. Og til dem der tror at der kan køres 60% for stærkt på motorvejen inden frakendelsen kommer, glem det, den får du når du er målt til 161 KM/T.Og så er der lige 500 kr for hver 5 km/t du er over 140 km/t, det kaldes højhastighedstillæg...og det var før de satte prisen på bøder op....God tur og god sommer til alle.

• #32   12. apr 2013 Ked af og sige det, men du er nok pretty screwed

Kommentér på:
Fartovertrædelse målt med stopur - har jeg en chance?

Annonce