869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kan Abus 8000 m kæde passe på Sv650? Kan Abus 8000 m kæde passe på Sv650?

Jeg har kig på denne lås, en Abus 8000 skivelås med alarm og en kæde til.
Jeg har kunnet læse mig til at den ikke passer på lidt forskellige modeller, men er der nogen der ved om der er plads til lås og kæde på SV650s fra 2008?
Jeg vil nødig bestille hvis det ikke kan fungere sammen alligevel.
http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=342

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan Abus 8000 m kæde passe på Sv650?
  • #1   10. apr 2013 Låsen passer i hvert fald, den bruger jeg selv.

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
    #2   10. apr 2013 Hejsa, jeg er lidt nysgerrig, hvorfor kæden? Den har indbygget sensor, så hvis den bliver vippet eller lignende, så hyler den.
    Jeg er med på at det er en god sikkerhed at man kan låse cyklen fast til fx. en lygtepæl eller ligende.
    Jeg havde nemlig kun skivebremselåsen og synes den fyldte rigeligt at køre rundt med i "bagagerummet" smiley
    Kørte SV650 K6

• #3   10. apr 2013 Selve låsen er godkendt af forsikringsselskabet, og så kan jeg låse den fast til at galvanker nede i gården. Det gør da lige det tager 5 min mere at rende med den, så kan det være man kan nå at løbe ned og råbe bøh, og håbe de løber den anden vej;)
    Så låsen skal primært bruges når den er parkeret hjemme, jeg har en mindre Abus-lås til ishusbesøget.

• #4   10. apr 2013 den kan godt sidde der på...

der hvor det kan blive et problem med denne slags lås, er på de maskiner med meger store bremseskiver, hvor det ikke lige er plads...

at du også kan bruge skivelåsen til dine "ishusbesøg" må jo kun være en bonus.. smiley

• #5   10. apr 2013 På min sv1000 var skiverne foran for store til at den kunne komme på.. så må man jo montere den bagpå..

er ikke i tvivl om den kan sidde på en 650'er på den ene eller anden måde..

• #6   10. apr 2013 Ok, lyder rigtig godt. Det er som sådan også ligemeget om den sidder foran eller bagpå, den er bare lettere at komme til foran.
    Jeg har lidt skrammel under bagsædet, så der skal vist en oprydning til før låsen kan ligge der, den ser stor ud.
    Havde du den monteret med kæde på din SV650 Nicky?

• #7   10. apr 2013 8000 m - så er den i hvert fald lang nok smiley

• #8   10. apr 2013 Den er da for lækker smiley

Hvordan mon man ser ud, den morgen hvor kun kæde og bremseskiven ligger i gården smiley

• #9   10. apr 2013 C1 - Ja, jeg er træt at hive kæden af hver gang jeg skal ud og køre, så har jeg da 8 km jeg kan klare! Bliver måske er problem at den er låst fast til skiven, men det løser sig nok efter 1. tur.

Brian - Hehe, jeg vil blive meget skuffet:) og så credit til tyven alligevel, først en stor jernlåge med lås og derefter et lukket metalcykelskur og efterfølgende den Abus-anordning med galvanker, og min lejlighed der har soverværelset ud til den lukkede og overdækkede gård:) Så jeg sover ok roligt om natten!

Kommentér på:
Kan Abus 8000 m kæde passe på Sv650?

Annonce