1.009 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Carsten H
Carsten H
Emner: 11 Svar: 277

GF-Forsikring skala-knæk GF-Forsikring skala-knæk

Jeg undersøgte GFs præmie for køb af en MC i 30.000 kroners klassen. Jeg fik oplyst en præmie for ansvar og kasko på ca. 3.600 kr. årligt.
Jeg spurgte så hvad prisen var hvis MC'ens nutidsværdi kun var 25.000, og så var præmien kun 2.500 kr. årligt. Altså en tusse sparet ved at sætte MC'ens forsikringsværdi bare 5.000 ned.

Jeg ved det ikke... men jeg kan forestille mig at disse "knæk" fortsætter derop af således at præmien igen stiger en tusse hvis værdien kommer over f.eks. 40 eller 50 tkr. etc.

Jeg kunne forestille mig, at nogle af jer med MCs i GF måske havde en MC forsikret til en forsikringsværdi som MC'en ikke længere repræsenterer, og ved en total-skade/tyveri får man jo ikke den forsikrede værdi, men alene hvad MC'en var værd på skadestidspunktet.

Måske man købte en MC til f.eks. 45.000 kr. for 2-3 år siden og i dag er den måske kun <25.000 kr. værd. Det er en præmie-nedgang på 1.500 kr. så vidt jeg lige kan regne mig frem til på gf-forsikring.dk. Hvis man ikke selv er aktiv så tror jeg ikke at GF ringer og spørger hvert år om "er din MC stadig 45.000 kr. værd" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GF-Forsikring skala-knæk
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   9. apr 2013 Men du kan være sikker på de nok skal huske dig på værditabet hvis den så skal erstattes. smiley

• #2   9. apr 2013 Som udgangs punkt stiger den med 700 kr for hver gang forsikrings summen stiger 10.000kr... Eller sådan var det en gang..:-)

Husk de også er til at handle med... Gir 4500 og er forsikret for 120.000kr

• #3   9. apr 2013 Der er intet fornuft i denne verden. Jeg har sagt rend mig i R.... til Mondux.
    Havde 2 biler, hus, indbo, dvs ca. 25 k. om året. Min MC fuckede de op i så jeg forsikrede via tryg. Ser ofte her inde at folk roser Mondux, får gode priser osv. jeg forstår ikke at en på 23 år kan forsikre en superbike billigere en en skide suz.gsx 600f død...? Jeg er nu hos top danmark og betaler 6k mere om året men er ikke til grin. Sorry, passer ikke da Mondux stadig efter 2 mdr. stadig ikke har betalt mig ristorno.
    Morale, billig er ikke godt og rigtig skidt ved skade.
    Ps, jeg er elite på 22 år. Til historien skal det siges at Top Danmark var billigere med mine biler, 1. mill. men cyklen hmmm, den endte ved mc123, loyd. har nu en SV1000S for kun 4300. dvs.3000 billigere end end Mondux ja og TopDanmark ville have for en sølle gsx600f. Fatter ikke en skid.
    Siger kun der er ingen logik i forsikringer.

Kommentér på:
GF-Forsikring skala-knæk

Annonce