{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Hvad er bedst at starte med..? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre. Hvad ville være bedst som en start. En eller anden "Kina" motorcykel til få tusinde. Eller feks. En ældre suzuki der har kørt en del til et par tusinde ekstra?

Her snakker jeg som helt nyklægget mcist.. Jeg vil heller ikke bruge flere tusinde på en fed kværn når jeg først skal ud og have noget rutine.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er bedst at starte med..?
  • #1   9. apr 2013 Snakker vi 125 kubiks maksimum?
    For ellers er Honda CMX250 eller Suzuki GN250/TU250 fine bud, der ikke er for dyre.
    Jeg ville ikke vælge en kineser...om ikke andet kan den ikke sælges igen smiley


  • #2   9. apr 2013 Og fed holdning mht rutinen! Jeg lærte selv at køre ordentligt på en honda CB400F der så faktisk også viste sig at være sjov at køre, og en klassiker

  • #3   9. apr 2013 Kommer an på dit temperament, og om du vil ende på en chopper, motard, touring eller på nakken af en racer?

    Hvad har du selv gjort af tanker og hvad er budgettet?


  • #4   9. apr 2013 En kineser er ALDRIG det rigtige valg...så hellere tage et par år mere på en puch maxi....;-)

  • #5   9. apr 2013 Jeg er 30 så motor størrelse behøves ikke være 250cc. Jeg regner med jeg senere vil have en sport eller touring bike.

  • #6   9. apr 2013 Jamen så vil jeg komme med er fornuftigt bud, Honda CBR 600 F2 eller 3. Fin begynderged, all arround og slidstærk... Den kan du godt tage 2-3 sæsoner på, uden at kede dig.

  • #7   9. apr 2013 Der er massere af gode maskiner i samme prisklasse som en kineser

    en ældre gs 400 en cb400 four ( er nok den fedeste af de "små" )
    jeg havde nuppet sådan en, måske en CX 500 hvis du er til touring


  • #8   9. apr 2013 Jeg ville købe en MZ.... For 5000 kommer du langt og den er knap så død som en 4 takter....

  • #9   9. apr 2013 Saxon Tour 301 er en dejlig maskine smiley

  • #10   9. apr 2013 jeg startede på en Jinlun 150 som jeg fandt i en lade til meget få penge.. den blev rigtig fin efter mange pudse timer og lidt costom arbejde.. Se min profil.

    jeg var utrolig glad for den når jeg kørte landeveje alene, men lige så snart jeg kørte med i klubben blev den lidt for langsom syntes jeg, men havde det godt med at hvis jeg lagde den ned så var skaden ikke så stor..

    jeg kørte en hel sæson på den og fik mange gode km under huden og det var jeg glad for da jeg købte ny maskine..

    og de mennesker der mener at det ikke er en rigtig mc de skal bare lukke røven efter min mening. min Gong Gong var købt og betalt og kunne køre. Friheden på to hjul var den samme som alle de andre havde det gik bare ikke lige so hurtigt som de andre smiley


    profilbillede
  • #11   9. apr 2013 Jeg er selv startet, som 22-årig, på en Yamaha XJ600 fra 1987.
    Jeg føler ikke at den har overdrevet mange kræfter, selvom jeg er nybegynder.
    I sidste ende handler det ikke om hvad du kører på, men hvordan du kører.
    Jeg er dog enig i hvad andre har sagt, Kina er aldrig det rigtige valg, køb en gammel billig japaner, den giver mindre bøvl end en splinterny kineser.


  • #12   10. apr 2013 jeg er slet ikke enig i at der er bøvl i en kina maskine..

    min havde stået i en lade i 2,5 år uden opstart og vi hældte nyt benzin på og løb en i gang fordi batteriet var dødt og den sprang i gang med det samme..

    Mine udgifter til den var virkelig minimale og den startede hver gang jeg skulle ud og køre.. dele kan man få hos bikedanmark.dk ud fra springbillede tegning.

    nem og billig begynder maskine...


    profilbillede
  • #13   10. apr 2013 Jeg er sikker på der er mange derude, der har haft succes med at starte på en Kina-MC.
    Men min personlige- og andenhåndserfaring med Kina-køretøjer, er at de har mange problemer med samlekvalitet og el-system.
    Det er som sådan fint nok, de er jo billige og hvis man selv kan lave dem, så er der en skilling at spare. Men skal man bruge et pålideligt køretøj og har man lille eller ingen teknisk kunnen, kan det hurtigt blive et dyrt bekendtskab,
    Synes umiddelbart også, at der lader til at være en meget svingende kvalitet på Kina-MC'er, to folk kan have købt nøjagtigt den samme, men den ene holder hele tiden på værksted og den anden kører bare.


  • #14   10. apr 2013 Tror jeg vil spare lidt mere sammen og så købe et mærke jeg kender smiley bare et eller andet gammelt smiley

  • #15   10. apr 2013 Hvad har du planer om at bruge motorcyklen til?
    Daglig landevejskørsel, motorvejskørsel, søndagstur eller ferieture.
    For det har rigtigt meget at sige i forhold til hvilken motorcykel du bør købe.


  • #16   10. apr 2013 Jamen vil bruge den en kort tur til og fra arbejde når vejret er til et. Og så gerne en der kan klare længere ture da svigermekanikken campere i næsten hele Jylland smiley

  • #17   10. apr 2013 En standard MC er nok et meget godt valg så:
    Kawasaki ER-5
    Honda CB450S
    Suzuki GS500 eventuelt GS500F
    Yamaha XJ400
    Jeg vil ikke anbefale noget under 400ccm, når du gerne vil køre til Jylland, motorvejskørsel er ikke særligt sjovt, hvis du har stiv modvind og ikke kan tæske dyret op over 100km/t.
    Vil du gerne have noget med lidt mere komfort, så har du jo selv nævnt en sports-tourer og der kan jeg ivhertfald anbefale en XJ600 som min egen.


  • #18   10. apr 2013 En gammel honda fra 70'erne er både stabil (oftest) og sjov smiley Plus når man så kører til træf har man noget at snakke om. En CBR600 eller GS500 er der jo i læssevis af, uagtet at det er gode maskiner.
    Jeg har hygget mig grove på en cb400f, plus den hyler godt ved 10000 omdrejninger smiley


  • #19   10. apr 2013 Hej Dennis,
    Tjek min mc ud - den er hurtig og svinger skide godt. Den er til at kaste rundt i svingene.


  • #20   10. apr 2013 Yamaha FZS 600 need I say more...

Kommentér på:
Hvad er bedst at starte med..?

Annonce