{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

BUEL køb ? {{forumTopicSubject}}

lige et spørgsmål .. Hvad kan sådan een krabat .. Har lige været ude og kikke på én, da min kammerat har set lyset i lige den Mc

SÅ: meget direkte :

1. ER den til noget, eller er det bare harley navnet som presser på ?

2. Kan den holde til at blive skam pryglet de næste 2 år uden at den giver op ?

3. Reservedele ..? priser osv .. er det fornuftigt ?

4. Jeg kan godt forstå at han bliver grebet at det rå 2cyl look/nacked bike .. men hvad skulle han ellers købe for omkring 140.000 klik, som har noget at det streetfighter over sig..

Vi kikkede også på Kawa og Honda .. Der er nok ingen tvivl om at rent mekanisk er en Honda klar til at blive tævet, pryglet osv, uden at der sker en skid, men de har ikke helt det hårde simple look som han gerne vil ha ... !??!

En BUEL har meget kort aksel afstand .. fint måske til sving, men får man stress ved høj fart over længere afstand .. Der er vel en pris for kort aksel afstand .. Affjedring og bremser er på sådan een hvad jeg vil kalde : okay, men nok noget fra F. eks en Aprilla 1000 og i den stil ..

5. Hjææælp .. er den god ( også om 5 år ), og hvad er ellers godt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BUEL køb ?
  • #1   9. apr 2013 Kort.....

    kender flere der har, og har haft, aller glad for deres...

    mvh


  • #2   9. apr 2013 Et alternativ. Triumph Speed Triple, kongen af bøllemaskiner, til en uhørt lav pris: http://www.123mc.dk/triumph-speed-triple/mcid-59940

  • #3   9. apr 2013 Den ser FED ud.. Så vil man bare se godt ud foran cafeen så er buell sagen.

    Sportster motoren gør en rigtig skidt figur i cyklen, den har et ALT ALT ALT for kort register, når man har lyst til at vride rullen den sidste halve omgang, siger begrænseren stop......

    Lidt som at køre på en r1 med en begrænser ved 7000rpm...

    Den har nogle smarte men ikke yderst heldige løsninger, forbremsen og udstødningen for at nævne nogle..

    Hvis vi derimod snakker de nye modeller med Rotax maskiner i, så "tror" jeg det kunne være sjovt.

    Men det er en fesen prut med hd maskinen i rammen smiley

    Enig med Jeppe. Speed tripple har det Buell mangler...


  • #5   9. apr 2013 Har haft Buell x1 (den gamle motor) sjov at kører rundt og spille smart på, men ik så mange omd at give af. Så når den lige var begyndt at trække, skulle der skiftes gear. Var meget stiv i stellet.
    Alt i alt ik en cykel jeg ville gå tilbage til.
    Køb du en Triumph.... Meget mere kører glæde!


  • #6   9. apr 2013 Men når det er sagt ,så er magien ved en buell der jo, på samme måde som Harley , kører ikke specielt godt eller dynamisk men har attitude som en i helvede smiley

  • #7   9. apr 2013 Det jeg har prøvet til en Buell, var slet ikke overbevisende - en bovlam maskine...

    Skulle jeg bruge 140 klik på en naked blev det med garanti Ducati Monster ala den rigtige smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/28406-ducati_monster_s4r_s


  • #8   9. apr 2013 Jeg er helt eng med de andre. Jeg har prøvet en ældre 900 og xb12'er. Begge ballademaskiner og rå at se på. - Men hvor bliver man da skuffet over motoren(e).

    Det er som om at hve gang de får noget gas, og begynder at trække er begrænseren allerede dér. Og når man så skifter gear, ender man i et hul i moment-kurven, hvor der slet intet sker smiley

    Der findes mange andre, meget federe cykler for de penge!! Se evt. Min gamle SV eller Honda. Japanere kan blive rå med lidt småting smiley


  • #9   9. apr 2013 En ting er sikkert.. du vil blive stoppet på den tit og tæt (:

    Buell er ofte kørt af Bandidos, og når politiet så møder en, så har de det med at tjekke op på ejeren (: Og ja nogle vil nok mene det er en skrøne eller lign, men der er i forkert på den (:


  • #10   9. apr 2013 Buell har køreegenskaber der ikke findes andre steder,så er man til det,er der ikke noget alternativ.

  • #11   9. apr 2013 Skulle jeg have en naked bike.. Og beslutningen skulle tages på en af mine få fornuftige dage, Så blev det en Honda CB 1000 RA. Jeg elsker den bagende !!

    @cakes. Jeg synes en duke køre på samme måde.. Den har bare 80% af det buell'en mangler smiley


  • #12   9. apr 2013 Brian S Ja hvis du gør en Duke125ccm, 3cm kortere måske. men så har du stadig kun 15 hk


  • #13   9. apr 2013 Hvis jeg lå inde med omkring 140.000, havde jeg nok kigget efter en Kawasaki Z800. Der får du den nyeste teknologi, ABS mm. og samtidig har du en helt ny MC, der nemt holder de næste 5 år..!

  • #14   9. apr 2013 amen for dælen , i taler om fornuft og køreegenskaber osv , men det ændrer jo ikke på , at en Buell er så fræk som 12 ombyggede japser maskiner , manden er jo blevet forelsket smiley og for at svare på hans spørgsmål , selvfølgelig kan den holde til at blive pryglet de næste 5 år , og så er der stadig købere til den , det er måske ikke tilfældet med en japansk 13 på dusinet mc

  • #15   9. apr 2013 @cakes.

    Prøv en super duke.....så snakker vi slet ikke aksel afstand, for der er kun 1 hjul der røre jorden smiley


  • #16   9. apr 2013 Kan,kun sige opmærksomhed opmærksomhed køre super godt trækker os fint det en gade racer og ik så fed på motorvejen men alt i alt har været super glad for min trækker fra stort set alt de første 3 gear skal prøves

  • #17   9. apr 2013 Og har haft min,i næsten 3 år og stadig aldrig blevet stoppet eller haft nogen problemer med min ??

  • #18   9. apr 2013 Det kommer jo lidt an på modellen. Er det den med HD- eller rotaxmotor?
    Hvor HD'en sikkert trækker bedre fra bunden og rotaxen bedre i mellemområdet og top. Men bare lyden og det fede look er da helt sikkert pengene værd.


  • #19   9. apr 2013 det er en sygt fed maskine og se på. (det var den først maskine jeg kørt på som 14 årie smiley dog på et rullefelt smiley ) men jeg ved ikke hvordan den køre men det er helt sikkert en af de maskiner jeg altid har drømt om at eje.

    Brian S: hvorfor er de ikke heldig med olie i bagsvinger og benzin i stellet? og hvad er der halt med udstødningen?

    for 140.000 ja så kan du jo som kasper siger næsten får en Z800 selvom det er noget af et spring den er dog også fed at kigge (syntes jeg)

    hvad med en ducati Diavel? det er lidt i samme boldgade om man så kan få dem til 140.000 ved jeg ikke.


  • #20   9. apr 2013 Olie og bensin opbevaringen er der ingen problem i, udstødningen knækker tit pga rystelserne, og cantilever bremsen er slet ikke tidssvarende, og øger den roterende masse ( men ser så fed ud ;-))

    Det helt store problem er motoren, som aldrig burde være havnet i en "sports" cykel. Den er helt forkert at køre på.. Har du ikke prøvet, så prøv ved første lejlighed, og helst 1200eren, 900 er direkte effektsvag..


  • #21   10. apr 2013 Vil man så ikke bare kunne smide nogle andre bremser på? Eller hvad mener du?

    Mener der er noget med man kan købe nogle gummi ophæng så udstødningen ikke knækker...
    Ja siger ja tak til en hver anledning til at få en tur på en anden motorcykel end min smiley


  • #22   10. apr 2013 Det er første dag i de 7år jeg har kørt Buell,jeg høre om de problemer der bliver beskrevet i denne tråd.
    Det er som regel ikke Buell-ejere, der har de største problemer med Buell.
    Af de 30 mcer jeg har ejet,er det Buell og Rg 500,der har fået det største smil frem.



  • #23   10. apr 2013 RG500.... Uhmmmmmm smiley der var ikke noget større i slut 80èrne, Dengang Kevin Schwantz regerede smiley Fantastisk cykel.

  • #24   10. apr 2013 Tusind tak for en masse fede input ... smiley

    @Brian /Jonas .. JEg er noget enig i at det er et minus at den flader hurtigt ud .. Det tror jeg man bliver træt af.. specielt hvis har har en idé om at det er en nacked racer bike ..
    Jeg har selv gakket en del rundt på en Super duke .. TOP grineren,, den trækker også fedt fra bunden, men SÅ mange omdr. tager den nu heller ikke før bergænseren slår til .. Men den var fed, manglede bare en slipper kobling ..

    MEN ,, forelsket er han nok, så jeg skal måske bare lukke r .. og hjælpe ham med at finde een .. Det er måske nok den gamle wanna be rocker han har inden i sig HD og i den stil .. SÅ er en BUEL en fin løsning, HD har jo ikke lige fået forbedret deres omdømme i DK med rockerne der laver grimme ting ..

    Men ,, wow .. Tak for FEDT id´´er ,, Vi skal BARE ud og kikke på noget af det .. SV´eren ... fed ... den der nye Kawa 800 .. det er godt nok en rå MC, og til en fed fed pris .. Jeg tror slet ikke han har SET en speed triple ... det laver vi lige om på smiley

    Ham skal se noget mere .. Noget med MOMENT .. hvis den flader ud så ved jeg godt hvad der sker .. så bliver det ,, morten morten, hvad kan vi gøre for at den trækker mere ud !??! .. Ellers må ham jo blive i vestsjælland mens jeg lige smutter til Horsens for at spise en burger


  • #25   10. apr 2013 HD lavede jo meget kort en Sporster .. hvad hed den XR 1200 og noget .. den var fed fed .. til lige omkring 200 .. mener jeg .. men det gider de så ikke mere .. den var sgu cool .. Det stel på en BUEL er sejt, men en stiv aly ramme sætter godt nok store krav til affjedringen, hvis man skal ha komfort ,,

  • #26   10. apr 2013 og ja .. en RG 500.. he he .. SÅ er der liv .. han skal bare IKKE ha´sådan een .. fuck nej .. smiley .. så bliver jeg da HELT sat af ... ha ha .. det gider vi ikke .. ham kan få en ny kawa 125 tracker kan han .. med Lazer potte

  • #27   10. apr 2013 Morten : hvis ikke den kan følge med din gs 750 , så tror jeg , at jeg skal have lidt gode råd når jeg bygger på min cb 500 fra 75 smiley (det kan være jeg skal det alligevel )men selvfølgelig skal han se hvad der er , men en Buell er bare vild at at se på -

  • #28   10. apr 2013 ha ha ha .. Normalt er den gamle GS´er MEGEt vild, men desværre blev den "pludselig" meget skuffet .. 4 hk på hjulet, og spyttede oile efter mig .. syntes faktisk ikke den kunne være det bekendt .. jeg havde jo ikke gjort den noget !!!???

    Z900 var det samme .. "pludselig" valgte den at bruge 1 L olie fra Stevns til vestsjælland !! .. Jeg må være udsat for et akkut tilfælde af MC-tudefjæs ..

    CBFén går det bedre med .. den er mere venlig i det ! ..

    Jeg har også gang i en CB 500 fra 77 lige nu .. noget forbedring af motor ting og noget ..

    Tror bare ham har fået Buel-zuenza ..


  • #29   11. apr 2013 Hvis han er ude efter noget mere specielt kan en aprilia tuono anbefales. Den kører også med en rotax v2 motor som de nye buell'er gør. God østrigsk motor og italiensk design. Showa affjedring (R med öhlins), brembo bremser og alu stel. En rigtig naked superbike. Trækker bedst efter 5000omdr. men stadig mere bundtræk end en 4 cyl. De er en del billigere end buell.

  • #30   22. apr 2013 Jeg har elsket min buell lige siden første dag jeg hentede den hjem fra england..
    det er ikke den hurtigeste cykel, og egner sig ikke til at ligge med +200 på motorvejen.. men det er bestemt den sjoveste jeg har prøvet.

    her er et link til lidt ting din kammerat kan tænke over inden han går ud og investere.
    http://www.buellxb.com/Buell-XB-Forum/Buell-Firebolt-XB12-XB9/My-Buell-xb12-review-after-1.5-years-of-ownership.

    hvis jeg selv skulle købe ny cykel idag blev det dog en 1125cr men kun på grund af der allerede holder 2 xb12r i garagen..


  • #31   23. apr 2013 der var godt nok mange ideer , og vi var ude og kikke på forskelligt .. Det endte med en GSX-R 1100 .. Motoren på sådan een er jo frisk nok .. Resten af cyklen er nok noget konservativ, men lige i dette øjeblik er jeg ved at bygge den om til noget der ligner en streetfighter/nacked bike .. lige som han vil ha den .. .. Det brutale skal vi nok få fundet frem e den lille Suki motor .. Topfarten kan det jo næsten være det samme med,, bare den bliver mere rå i motoren .. Men vi må vel se at lære hvordan man kan få den til det !! ..



  • #32   23. apr 2013 GSX-R 11000? det var da godt nok noget HELT andet end en Buell smiley

  • #33   23. apr 2013 Man kan dæleme også bygge meget på en gammel 1100R før man har brugt 140000,- smiley

    En ordentlig udstødning og et par tænder mindre på det bagerste hjul, så tror jeg ikke han ikke synes den ikke er rå....


  • #34   23. apr 2013 Smil .. ALtså HAr en GSXR 7½´er .. Jeg fortalte ham at det var en NOGET andet NOGEt stærkere cykel den 1100 .. Det var meget sjovt, den var vist ikke feset HELT ind, før vi så var ude på en prøve tur .. En 11´er fra 96, det har kørt 27.. !!. Det er ikke nødvendigvis sløv .. ha ha .. det fandt man så også ud af .. Du har ret Brian ; man kan lave RIGTI meget på en gammel 11R for meget mindre penge .. Det er nok i sidste ende om man føler at man har fået noget som er personligt, og ikke som alle andres .. Det må jeg jo så se o jeg kan trylle frem for ham .. Op til nu går det meget godt .. Den er i hvert fald langt fra den standard konservative 11R " se jeg kan køre 270" bike !!

Kommentér på:
BUEL køb ?

Annonce