{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.479 visninger | Oprettet:

Budget for Nordkapp tur? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig et af de kommende år at tage turen til Nordkapp, på min Kawasaki ER-5. Jeg regner med at sove i telt de fleste nætter og tage lidt proviant med hjemme fra. Jeg vil køre op igennem Sverige og hjem langs Norges vest kyst. Inden jeg når Norge vil jeg handle det ind jeg kan i Sverige, da det er noget billigere. Jeg regner med mindst 14 dage til turen.

MC´en kører 20 km/l, og man skal nok regne med mindst 6000 km til turen. Dvs. ca. 4000 kr til benzin.

Så kommer der mad, færger og evt. overnatning på camp oven i.

Så tror i at det er muligt at gøre det for ca. 10.000 kr?

Mvh Niels

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget for Nordkapp tur?
  • #1   25. mar 2013 10.000 burde være rigeligt - men husk lige at invitere ;o)

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 132
    #2   25. mar 2013 Snildt - jeg kørte turen sidste sommer på 5 dage. Havde planlagt en hurtig tur derop og så ta' den med ro ned langs vestkysten . . . . men desværre blev det til dagsregn efter jeg havde vendt ved Nordkap smiley

• #3   25. mar 2013 Jeg vil tage turen op langs norges kyst først. Der du er mest frisk og så har du ikke solen i øjene hele tiden, hvis den da skinner smiley Så kan man tage de "kedelige" lige veje ned igennem sverige på hjemturen, når røven og kroppen er blevet lidt træt smiley

• #4   25. mar 2013 Tror jeg brugte ca 8000 på at trille der op i sommers jeg brugte en lille uges tid på det. Det overnattende jeg også på små hoteller en gang i mellem. Jeg tog ikkeret meget med med hjemme fra men jeg var også i Sverige det meste af turen.

• #5   25. mar 2013 Spørg ham her: http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/68544-jesper
    Han var deroppe sidste sommer.

• #6   25. mar 2013 12 nætter, 13 dage...ca. 7500-8k kroner.
    Inklusive:
    mad
    benzin
    8 nætter vild camping
    2 nætter roadside hytte
    2 nætter på "ordentlig campingplads" på en telt smiley

• #7   25. mar 2013 Bare rolig René, jeg kører ikke der op før du har fået budet. :o) Ok det lyder til at hvis jeg sætter 10.000 kr til side, så kan jeg godt tage af sted.

Hvor meget koster de små færger op langs vestkysten?

• #8   25. mar 2013 Var i norge sidste år, og ja nogle af deres madvarer er dyre men så kan man jo bare vælge noget af det der har normale priser...

• #9   25. mar 2013 Du behover ikke at bekymrer dig. 8k kroner også omfåtter 3 færger plus et Øresund bro crossing. Din 10k er mere end nok medmindre du elsker at spise på Norsk restauranter smiley

• #10   25. mar 2013 Hej Niels,
    Min bror og jeg kørte til Nordkapp sidste år (jeg har lidt billeder af turen under min profil).

Vi bestilite færgebilletter nogle måneder før afrejse, vi havde telt og trangia med så vi kunne koge vand til kaffe og lave lidt primitivt mad på turen.

Vores tur blev på 6500 km fordelt over 15 dage. Vi kørte i et roligt tempo og nød naturen.

Jeg mindes at vi i alt ca. betalt 100-130 kr pr. overnatning på diverse campingpladser (to personer i ét telt).

Ca. 500-600 km fra Nordkapp prøvede vi at overnatte i naturen og altså IKKE på en campingplads. Her blev vi dog mødt at gigantiske sultne myg.. Hvor i mod myggene aldrig var et stort problem på campingpladserne.

Min mc kørte ca. 21,5 km/L så jeg tror dit benzin-budget holder nogenlunde.

Jeg vil dog anbefale dig at købe noget "pose mad". Det er typisk pastaretter hvor du bare skal hælde kogende vand oven i. også har du en helt okay aftensmad.

Jeg mindes at brugte ca. 4000 kr i lommepenge (altså ud over benzin og attraktioner).

Venlig hilsen
    Alex
    PS. turen til Nordkapp er SUPER fantastisk og du har virkelig noget at glæde dig til smiley

• #11   25. mar 2013 De små færger langs Norges vestkyst koster ca. 50 kr pr. stk

• #12   25. mar 2013 Jeg har en trangia med gas, så der kan jeg jo koge vand til suppe, nudler, kaffe osv. Jeg regner med at benytte "allemandsretten", eller at spørge folk om jeg må låne et stykke græsplæne, til mit lille telt. Motorcyklen får et service inden jeg tager af sted, så der er frisk olie på.

Hvilen månede er det bedst at tage der op, Juli?

• #14   25. mar 2013 Per hvor meget regner du meget at jeres tur vil koste pr. mand?

Ja det er måske bedre at køre op gennem Norge. :o)

• #15   25. mar 2013 hvad siger den normalt, temperaturen på Nordkap der i juli . .

mvh

ps..
    lyder som en god ide til en god tur..

mvh

• #16   25. mar 2013 Busa, Ved ikke lige med gennemsnittet, men sidste år da vi var i det sydlige Norge, var der omkring Nordkap 7-10 grader.

• #17   25. mar 2013 ok.. tak for info..

mvh

• #19   25. mar 2013 Ok super det var også noget i den stil jeg havde regnet med... :o)

Ja det er nok også bedre at tage færgen til Norge og køre hjem igennem Sverige, så gør det ikke noget at tiden skrider en dag eller to... :o)

Kommentér på:
Budget for Nordkapp tur?

Annonce