{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Bandit vs. zzr600 {{forumTopicSubject}}

Hej mcister

Jeg står med lidt guld og vil gerne have en billig mc igen, jeg står så med valget imellem zzr og bandit begge i 600ccm.

Hvad er der af svagheder ved dem, her tænker jeg sygdomme, kendte fejl og sådan.

Disse 2 jeg har mest kig på:

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/127597-kawasaki-zzr-600-e-model



http://www.dba.dk/suzuki-gsf-bandit-600-ccm/id-90359641/


Jeg har tidligere haft en gsx750f fra 99 som jeg selv synes kørte rigtig godt, den havde god størrelse rent fysisk også når vi tit køre 2 mand på cyklen.

Accelrationen håber jeg på ca samme som den gamle, helst ikke langsommere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bandit vs. zzr600
  • #1   24. mar 2013 er du til cykel med eller uden kåbe ?? det er 2 vidt forskellige cykler du linker til ....

  • #2   24. mar 2013 Jeg ga 20k for den bandit i min profil (samme årgang og km næsten), sidste år, så du burde kunne finde en billigere. Min har enddda fået 3 gange klarlak

  • #3   24. mar 2013 Jeg må helt klart sige jeg er til begge dele smiley Altså både kåbe og uden.

    Kan godt lide det fysisk store med kåber og stor maskine, da jeg selv er 183 høj og vejer lige over 100 kg, så vil ikke ligne en der kører pocketbike smiley

    Jeg skal bruge den til små hyggeture og måske en aalborgtur nogen gange (80 km hver vej)

    Jeg kan også super godt lide den oprejste kørerstilling ved naked og det at mærke vinden fra alt.

    Så er selv lidt splittet.

    Søren: Jeg har også haft kig på nogen andre banditter til lige over 20k, men har jo tiden med mig så venter gerne på den rette maskine smiley Det er jo gamle cykler, så prisen skl også hænge sammen med hvad jeg får smiley


  • #4   24. mar 2013 Banditten er en solid gennemprøvet maskine, men IKKE verdens mest spændende maskine, og acc er fin men langt fra vild. Som tidligere sagt er banditten mc'ens toyota corolla. Pålidelig men ingen racer

  • #5   24. mar 2013 Søren: Den ligger vel også på de ca 0-100 på 4 sek. noget er hurtigere og noget langsommere smiley

    Jeg vil gerne noget der er stadbilt og bare kører afsted, nogen gange kan jeg jo godt lide og vride håndtaget og komme frem, men nyder sku også de stille ture i kollonne


  • #6   24. mar 2013 mener jeg kan huske. at du solgte din gsx f pga af kørestillingen . så vil klart vælge banditten.

  • #7   24. mar 2013 Hej Kai.

    Ja jeg synes gsx var super lækker maskine, men fik ondt i håndled når jeg "hang" ned over styret..

    Synes dog det ser ud til man sidder mere oprejst på zzr end man gjorde på gsx

    Men hælder nok mest til bandit selv også smiley men den tvivl er sku lidt træls


  • #8   24. mar 2013 Jeg har kørt på begge maskiner. Er selv 182 cm. og ZZR 600 er ingen stor maskine. Den har lav siddehøjde. Jeg sidder til gengæld fint på en Bandit. Men det er jo en smagssag.

  • #9   24. mar 2013 som sagt det to meget forskellige maskiner du blir nødtil prøve dem

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #10   24. mar 2013 Af de 2 du linker til ville jeg klart vælge zzr600. Men ville kun give 20.000kr
    Jeg kikker også meget på historikken ved køb. Han er 44år ham der har zzr600. Synes det er en fordel frem for han havde været hel ung..de passer ofte lidt bedre på deres ting...det er bare min erfaring.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #11   24. mar 2013 Banditten ligner en der er blevet omlakeret. Enten er det jo fordi ejeren ville have en anden farve til den eller er det fordi den har været ridset osv...altså ikke været så øm ved den som vi jo er nogen der er.

  • #13   24. mar 2013 Har en kammerat som er samme højde og drøjde som dig og han sidder ikke særligt godt på hans zzr600. Han er ved at skifte den af samme årsag. Hvis du fik ondt i håndledene på din gsxf, så tror jeg også du vil på en zzr. Vedr accelerationen så kan det godt være kawaen på papiret er hurtigere, men det er så marginalt lidt at det er ligegyldigt. Hvad der rent mekanisk er bedst skal jeg ikke gøre mig klog på

  • #15   24. mar 2013 Banditten findes jo også orginal i den røde farve med både skærme, tank og stel. Så om den er omlak tør jeg ikke sige smiley

    Men ja skal da lige ud og trille på begge modeller, min største "frygt" ved banditten er om den er stærk nok eller jeg ville synes det var kedeligt, hvis jeg skulle på tur med drengene..

    Havde jo også en cm400 jeg fik aldrig prøvet den andet end prøveturen da jeg købte den, den var for lille fysisk til jeg kunne få mig til at trille på den og motor som tunet 45 knallert smiley


  • #16   24. mar 2013 Jeg stod med samme valg sidste år og jeg er også 183 høj og 90 kg og jeg
    Sætter perfekt på zzr600 så mit valg faldt på den , og det fortryder jeg ikke på
    Nogle måder ... Og de sidste hk den har mere kan godt mærket


  • #18   24. mar 2013 Men zzr sidder man ligeså foroverbøjet som gsxf ? zzr er vel det man kalder toruing.

    Jeg har da jeg tog kørerkort kørt på er-6 som jeg sad vildt godt på og oprejst, men kørte også på en er-5 som jeg også har lånt en weekeend og der må jeg sige er-5 var kedelig selv med håndtagte vredet godt til, de 50 HK bliver ihvertifald alt for lidt smiley


  • #19   24. mar 2013 Rene: Ja der fandt jeg så ud af at Hornet var for lille fysisk og hyosung var for "billigt"

    Men nu skal det sku være


  • #20   24. mar 2013 ZZR 600! Til hver en tid.:den er hurtiger .bedre bygget med bedre detaljer.ser mere cool ud og er bedre at kører langt på .fin mc som jeg i ny og næ lånte af min daværende kæreste.hun købte den fra ny i 93-94 og har den stadigvæk.har vist rundet de 100000km nu

  • #21   24. mar 2013 Havde jeg været dig, ville jeg vælge Banditten.. Tror ikke du får nogle som helst problemer med at følge med gutterne på en snoet landevej. Når du kører uden kåbe begrænser det også dit behov for at køre meget 'for stærkt' hele tiden.. Jeg følger fint med mine kørevenner, dog ikke når det går lige ud og makkerens CBR1000 får lov at strække sig:D
    Men skid da på hvordan det ser ud, og tænk hellere på hvor godt du sidder..
    Hvis du kigger efter en ZZR600, hvorfor så ikke også vende øjnene mod en CBR600 F2? - umiddelbart er det samme kørestilling.



  • #22   24. mar 2013 Har du i øvrigt prøvet at sidde på en Hornet? Jeg er 183, vejer 85kg og sidder eminent godt på den.
    Jeg har også siddet på en Bandit, og SÅ meget større er den heller ikke.


  • #23   24. mar 2013 Jonas: Jeg jeg var oppe på en i efteråret, men synes der mangler plads bagpå, sædet virker ikke voldsomt stort til 2 mand.

    Så hornet er jeg helt fra når vi nu også skal kører 2 mand på denne


  • #24   24. mar 2013 Har du prøvet at sidde på en F2'er? De er noget mere 'oprejste' end man skulle tro..? Der er nemlig et bredere bagsæde end der er på Hornet

  • #25   24. mar 2013 Nej den har jeg ikke prøvet smiley Den har ikke lige været i kikkerten.. Men så er vi over i noget "sport" igen...

    Men er f2èr ikke samme stilling som gsxf ?


  • #26   24. mar 2013 Jeg havde nok valgt banditten. Har ikke prøvet bandit, kun zzr 600. Jeg syntes at zzr 600 var lidt klodset og gammeldags at køre på. Banditten skulle køre og styre godt, en maskine i god balance.

  • #27   24. mar 2013 Jeg sidder også helt kanon på min Bandit 600 ( er 182 og 80 kg) og den har gået næsten 90.000 og den snurrer fint stadigvæk.

  • #28   24. mar 2013 Det kan godt være, den hedder jo sports tour - men hornet og bandit har også bare geniale sidde stillinger.. Havde sgu valgt en bandit hvis jeg var dig.

  • #29   24. mar 2013 Men udfra knap 30 erfaringer og meninger kan jeg da godt se det hælder meget til banditten hos folket smiley


    Jeg mener også at man kan få et "cross"styr til banditten så man sidder endnu mere oprejst, er det korrekt ?

    Og super mange tak for at dele jeres erfaringer og meninger, håber jegkan fremvise ny maskine indenfor kort tid smiley eller når vejret er bare lidt bedre..


  • #30   24. mar 2013 Banditten kan man holde til at køre på i lang tid - det er i min verden en kæmpe fordel.



  • #31   24. mar 2013 Hvis du synes at gsxf stillingen var for racer præget. Så tror jeg ikke at du har andre muligheder end en naked. Jeg synes selv at stillingen på en f er meget oprejst og touring agtig ( er 194 og vægten har passeret 100 for længst ;-)) men hvad vi finder os tilpas på er jo meget forskelligt. Du må ud og prøve smiley

  • #32   24. mar 2013 Ja man skal jo gerne kunne holde til at køre langt til tider, hvis det ender med tur til sverige eller tyskland..

    Brian: ja jeg er også lidt bange for at blive træt af det med håndleddet igen, døjer også lidt med det i hverdagen hvor jeg arbejder som vinduespudser og bruger håndledet lidt for meget smiley Bruger dog støttebind


Kommentér på:
Bandit vs. zzr600

Annonce