{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.065 visninger | Oprettet:

torben f
torben f
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 42

maling af hjelm, hvilket maling {{forumTopicSubject}}

min bandit hjelm ser lidt herrens ud så tænkte hvad er det for noget matt sort maling må man bruge til at fikse den igen. Og hvilket sandpapir skal den slibes med før jeg maler ?

tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maling af hjelm, hvilket maling
  • #3   23. mar 2013 Af hvad jeg kan forstå kræver den danske lovgivning at malingen skal være "godkendt" - that's it!

Det er så op til den enkelte producent at sætte retningslinjerne for hvad der er "godkendt" til deres respektive hjelme. Hos Schuberth er det f.eks. at malingen er vandbaseret - så er det fint:

"Q: What paints should I use when I want to paint and repair my helmet myself?"

"A: Commercially available car paints can be used to paint and repair your helmet. These may not be nitrocellulose-based, otherwise the helmet shell might be softened. We would like to point out that the ECE approval is invalidated if other paints are used which are caustic. In such cases Schuberth accepts no liability. Water-based paints are recommended. We urgently advise you not to use solvent-based paints (which contain caustic substances)!"

• #4   23. mar 2013 Loenborg

Vil du ikke være venlig at henvise til det generelle regulativ som påbyder det.

• #5   23. mar 2013 Jeg kan takke min hjelm og mit udstyr, plus en hel del held, for at jeg er i live i dag og har en næsten normal tilværelse. Jeg kunne aldrig drømme om at male min hjelm, og risikere at styrken eller andre egenskaber forringes. Er den skrammet, så smid den ud. Kan du ikke lide designet, så køb en du kan lide. Er der en ridse i visiret, så skift det ud.

Man kan aldrig bruge for mange penge på en hjelm. Den er forskellen på at kunne have et normalt liv efter en ulykke/styrt, eller ende i en elektrisk kørestol med en joystick med frem, bak, højre, venstre.

• torben f
    torben f Tilmeldt:
    aug 2006

#7   23. mar 2013 sys ik lige jeg har råd til en ny bandit hjelm. men hvem skal je kontakte for at høre af hvilken maling der er godkendt

• #8   24. mar 2013 En Bandit hjelm koster mellem 1200 og 2500 kr ifølge www.bandit.dk. Når du er på arbejde tjener du omkring 1000 kr om dagen, er du sygemeldt efter en ulykke får du 800 kr om dagen i dagpenge. Du tjener altså en ny hjelm hjem, ved at afkorte sygeperioden efter et uheld med mellem 6 og 12 dage. En solid hjernerystelse er ikke helt væk før efter 2-3 måneder. Det er muligt hjelmen ser fjollet ud, men voksne mænd der mades mens savlet render ud af munden ser endnu mere fjollede ud. Barske ord ja, men der er ting man ikke eksperimenterer med.

Materialet hjelmen er lavet af er high-tech kemi, det er det også i malingen, og risikoen for at de reagerer negativt med hinanden er ret stor. Jeg ville ikke tage chancen for at svække den ved at male den, når det ikke er større beløb.

• torben f
    torben f Tilmeldt:
    aug 2006

#9   25. mar 2013 min den kostede 2300 kr i tyskland,men nej selvfølgelig skal det være godkendt maling vil ik resikere andet

Kommentér på:
maling af hjelm, hvilket maling

Annonce