{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Hjælp til indreg. og betaling af afgift {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have betalt afgift af min DKW.
Men synes det er umuligt at komme igennem til Skat, og endnu mere håbløst på deres hjemmeside.

Nå:

Den skal have det udvidet syn ved synshallen, efterfølgende hvad så?
Er det på nettet man ansøger om afgift beregning? (Ved godt den ikke er høj; tæt på 0.-)
Kan jeg bestille historisk nummerplader umiddelbart efter den er blevet synet?
Når jeg så får svar fra skat mht. afgiften, tager indtil motorkontoret og betaler den. Får jeg så den nye reg. attest direkte?

Håber en af jer vil gøre jer den ulejlighed at komme med et fornuftigt svar.

På forhånd tak.

Philip


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til indreg. og betaling af afgift
  • #1   15. mar 2013 1) Kør til synshallen og få den toldsynet.
    2) Ansøg om afgift via Skat´s hjemmeside og via NEM-ID - ventetid 4 - 8 uger.
    3) Betal hos SKAT.
    4) Du får udleveret et tolddokument, der skal bruges til udfærdigelse af registreringsattest, når du får nummerplade på - enten hos SKAT / synshal / forhandler.
    5) Ansøg om veterannummerplade - forvent lang leveringstid.
    6) Kør frem til START.......... ;O)


  • #2   15. mar 2013 Hej James. Tak for svaret!
    Jeg snakkede med en som mente man kunne bestille plade til den lige så snart den var blevet synet? Er det forkert?



  • #3   15. mar 2013 Det er muligt....tjek på SKAT´s hjemmeside - der kan du finde svaret.
    Men sikker på, at du skal have afgiften klaret førend du kan søge om nummerplade.
    Ingen logik i, at bestille plade til en maskine, som SKAT ikke er sikker på vil blive på dansk afgift. .....men sådan er der jo så meget !!
    ;O)


  • #4   15. mar 2013 Ønskenummerplader og historiske nummerplader

    Særlige nummerplader er for eksempel ønskenummerplader, historiske nummerplader og grænsenummerplader. Du kan bestille ønskenummerplader og historiske nummerplader på nettet ved at logge på TastSelv og vælge Motorregistret. Du kan også bestille dem ved et af SKATs motorcentre. Grænsenummerplader kan du kun bestille hos SKAT.

    Levering af ønskenummerplader og historiske plader
    Når du bestiller ønskenummerplader og historiske plader i Motorregistret, kan du kun vælge et af SKATs motorcentre som leveringssted.

    Når din bestilling er godkendt, kontakter motorcentret dig for at høre, om du hellere vil have nummerpladerne sendt til en nummerpladeoperatør. I så fald skal du selv huske at aftale det med nummerpladeoperatøren.

    SKAT betaler for eventuel forsendelse af pladerne til nummerpladeoperatøren.


    Historiske nummerplader
    650 kr. pr. stk. (1.300 kr. for et sæt)
    + Normal pris for nummerpladerne 1.180 kr.

    Historiske nummerplader
    Du kan søge om at få historiske nummerplader til personbiler og motorcykler, der er registreret første gang før den 1. april 1976. Historiske nummerplader følger køretøjet og skiftes kun, hvis ejeren selv ønsker det.

    På nummerplader med ét bogstav, kan man få det oprindelige registreringsnummer, hvis nummeret er ledigt. På nummerplader med 2 bogstaver og 5 tal (1. april 1958 til 1. april 1976) kan man få et registreringsnummer fra en række registreringsnumre i historisk relevante bogstavkombinationer, der er reserveret til det.



  • #5   15. mar 2013 Lille extra indlæg hvis det er okay? (Ellers må du slet det)

    Jeg købte MC sidste år nysynet men uden plader? Hvor kan jeg få dem henne og skal jeg medbringe noget?


  • #6   15. mar 2013 Johannes: Ned til synshallen med reg. attest og dit dankort.
    James: Synes stadig ikke det giver et entydigt svar på noget?


  • #7   15. mar 2013 Okay tak, har ikke nogle papire fra forskringen. Men en aftale er det fint nok ?

  • #8   15. mar 2013 Det foregår elektronisk, så ingen papirer længere

  • #9   15. mar 2013 Fedt, men kan jeg hente papire/plader til min mors motorcykel?

  • #10   15. mar 2013 Ja, hvis du har en fuldmagt fra hende med navn, adresse, cpr-nummer, stelnummer, fabrikat, mærke, forsikringsselskab, med/uden EU-mærke på pladen og underskrift.

  • #11   15. mar 2013 Du kan sagtens bestille historisk plade inden den er synet. Det gjorde jeg sidste år med en bil. De lå 3 mdr ved skat før bilen var synet og jeg hentede dem.

  • René
    René Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 2
    #12   15. mar 2013 Du kan først få plader på når afgiften er betalt,
    der går ca. 3 uger fra du ansøger indtil afgørelsen foreligger.


  • #13   16. mar 2013 Hehe der er satme mange muligheder. Jeg syner den, bagefter ansøger jeg om afgift og historiske plader. Tak for hjælpen alle sammen!

  • #14   16. mar 2013 Var det mig ville jeg ansøge om historisk plade med det samme. Ellers risikerer du jo at skulle vente en måned eller 2 på at den er klar, efter du har betalt afgift og den er klar til indreg.
    Afgiften er formegentligt i øvrigt bare en formsag, den koster nok 1 krone.


Kommentér på:
Hjælp til indreg. og betaling af afgift

Annonce