1.754 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til indreg. og betaling af afgift {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have betalt afgift af min DKW.
Men synes det er umuligt at komme igennem til Skat, og endnu mere håbløst på deres hjemmeside.
Nå:
Den skal have det udvidet syn ved synshallen, efterfølgende hvad så?
Er det på nettet man ansøger om afgift beregning? (Ved godt den ikke er høj; tæt på 0.-)
Kan jeg bestille historisk nummerplader umiddelbart efter den er blevet synet?
Når jeg så får svar fra skat mht. afgiften, tager indtil motorkontoret og betaler den. Får jeg så den nye reg. attest direkte?
Håber en af jer vil gøre jer den ulejlighed at komme med et fornuftigt svar.
På forhånd tak.
Philip
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
2) Ansøg om afgift via Skat´s hjemmeside og via NEM-ID - ventetid 4 - 8 uger.
3) Betal hos SKAT.
4) Du får udleveret et tolddokument, der skal bruges til udfærdigelse af registreringsattest, når du får nummerplade på - enten hos SKAT / synshal / forhandler.
5) Ansøg om veterannummerplade - forvent lang leveringstid.
6) Kør frem til START.......... ;O)
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
Jeg snakkede med en som mente man kunne bestille plade til den lige så snart den var blevet synet? Er det forkert?
apr 2006
Men sikker på, at du skal have afgiften klaret førend du kan søge om nummerplade.
Ingen logik i, at bestille plade til en maskine, som SKAT ikke er sikker på vil blive på dansk afgift. .....men sådan er der jo så meget !!
;O)
apr 2006
Særlige nummerplader er for eksempel ønskenummerplader, historiske nummerplader og grænsenummerplader. Du kan bestille ønskenummerplader og historiske nummerplader på nettet ved at logge på TastSelv og vælge Motorregistret. Du kan også bestille dem ved et af SKATs motorcentre. Grænsenummerplader kan du kun bestille hos SKAT.
Levering af ønskenummerplader og historiske plader
Når du bestiller ønskenummerplader og historiske plader i Motorregistret, kan du kun vælge et af SKATs motorcentre som leveringssted.
Når din bestilling er godkendt, kontakter motorcentret dig for at høre, om du hellere vil have nummerpladerne sendt til en nummerpladeoperatør. I så fald skal du selv huske at aftale det med nummerpladeoperatøren.
SKAT betaler for eventuel forsendelse af pladerne til nummerpladeoperatøren.
Historiske nummerplader
650 kr. pr. stk. (1.300 kr. for et sæt)
+ Normal pris for nummerpladerne 1.180 kr.
Historiske nummerplader
Du kan søge om at få historiske nummerplader til personbiler og motorcykler, der er registreret første gang før den 1. april 1976. Historiske nummerplader følger køretøjet og skiftes kun, hvis ejeren selv ønsker det.
På nummerplader med ét bogstav, kan man få det oprindelige registreringsnummer, hvis nummeret er ledigt. På nummerplader med 2 bogstaver og 5 tal (1. april 1958 til 1. april 1976) kan man få et registreringsnummer fra en række registreringsnumre i historisk relevante bogstavkombinationer, der er reserveret til det.
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 60
Jeg købte MC sidste år nysynet men uden plader? Hvor kan jeg få dem henne og skal jeg medbringe noget?
sep 2007
James: Synes stadig ikke det giver et entydigt svar på noget?
aug 2012
sep 2007
aug 2012
apr 2006
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
jan 2013
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 2
der går ca. 3 uger fra du ansøger indtil afgørelsen foreligger.
sep 2007
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Afgiften er formegentligt i øvrigt bare en formsag, den koster nok 1 krone.
Hjælp til indreg. og betaling af afgift