812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

shoei xr1100 shoei xr1100

hej derude(: er der nogen der har erfaringer med denne hjelm? og evt på en racer cykel? her tænker jeg om den er for tung for nakken til den lidt for overbøjede kørestil?

har snart været en del forretninger igennem og bliver flere gange præsenteret for agv hjelme eller arai som hjelme til racer cykler, men deres design og måden den føles på fanger mig ikke helt. men da jeg tog en xr 1100 på sad den der bare, ikke noget med at rette en kindpude eller lige rykke lidt på den. den sad bare fuldstændig som den skulle. mit hoved er ellers både enormt stort og deformt og derfor er jeg nervøs for at få fat i en hjelm der irritere mig efter 1 times tid på cyklen.

men er der nogen pros og cons omkring denne hjelm? evt andre bud i samme prisklasse?

GOD LØRDAG!(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  shoei xr1100
  • #1   9. mar 2013 pros: skide god hjelm, dejlig behaglig KØB WHISPER KIT og der er MINIMALT vindstøj.... Skide god balance trods vægten på 1,5kg, man mærker ikke hjelmen, jeg havde ikke ondt efter 700km kørsel på en dag (kun i benene for det er satme hårdt på en ninja 250'r....

Den har et rigtig godt udluftningssystem! Og medfølger Pinlock så dit visir ikke kan dugge. Desuden er der rig mulighed for at skifte visir til toonede, spejl osv.

Den har O rings lås, som er skide effektivt fremfor det plastik låse pis.

Den har effektiv låsningsmekanisme med en dejlig tætningsliste, som fjerner vindstøjs-pivelyden der begynder ved 60-80km/t
    ps. kan godt lide din beskrivelse af dit hoved smiley men passer den, så køb den da. Det er i hvert fald en skide god hjelm, hvad skal du give for den?

• #2   9. mar 2013 Har selv en. For mig den absolut bedste hjelm jeg har haft. Jeg har intet negativt at sige om den overhovedet. I forhold til den Shark jeg kom fra, så er der endda MEGET mindre støj i...

• #3   9. mar 2013 Bruger den til en gsxr 750 uden problem

• #4   9. mar 2013 for tung ?, 1350kg er da i den lette ende, så nej du bliver ik træt i nakken af den, med mindre du har gummi nakke, så skal du nok ikke vælge en sports cykel, men nærmere en cruiser med et højt vindskærm så du ik får vinden i hjelmen smiley

Har selv en 1100'er den passer mig fint, men der er ikke noget der gør den mere speciel end andre efter min mening, jeg købte den fordi jeg kan lide designet også passer den som sagt mit hoved som den skal.

• #5   9. mar 2013 tak for inputs!

Elias g: jeg kan finde den i england til 2900 ca. herhjemme er den fundet til omkring 3800 alt efter design.

morten: "for tung ?, 1350kg er da i den lette ende, " jeg forstår hvad du mener men jeg tror jeg ville blive træt af at køre rundt med 1.3ton på hovedet;)

jeg tror min nye hjelm bliver en xr1100. så nu er det bare farve/design der skal vælges. det er fandme heller ikke nemt!

• #6   9. mar 2013 Virker fint på en R6, men husk og køb en til den lille side, den udvider sig en del som alle andre hjelme. så den skal faktisk sidde ret stramt når den er ny.
    +1 til Whisperkit, det burde være standart. Med det monteret og ørepropper er det en fryd at køre MC. smiley

• #7   9. mar 2013 Den bedste af dem jeg har... hlet klart en god hjelm

• #9   9. mar 2013 Nice link - det var sgu billigt! smiley

Samme pris (næsten) som en Scorpion Exo 1000, som jeg også har overvejet.

• #10   9. mar 2013 Jep super hjelm har også sådan en ;0)

• #11   10. mar 2013 Jeg havde samme problem som dig, enormt hoved og samtidig deform. Ved brug af andre hjelme skulle jeg gerne over XXL-XXXL størrelsen, før at det durede nogenlund.
    Så fandt jeg Shoei's XR1100, og kan nu nøjes med en XL og perfekt pasform.

• #12   10. mar 2013 Takker igen for svar:) er ikke i tvivl om at det skal være en xr1100:)

Kommentér på:
shoei xr1100

Annonce