{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

BMW aflader batteri {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min 1200 GS ADV fra 08 aflader batteriet over 2-3 dage. Den er købt brugt sidste sommer og har altid haft problemet. Jeg troede først at det var et dårligt batteri og skiftede derfor dette ud til nyt gel batteri. Og demonterede samtidig ledningerne til min gps. Desværre har det ikke hjulpet. Motorcyklen lader på batteriet som den skal.
Nogen der har haft lign. problem eller har en god ide til at afhjælpe problemet? Tænker måske at det er nogle ledninger et eller andet sted der har kontakt med hinanden eller stel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW aflader batteri
  • #2   5. mar 2013 Afmonter en af pol-skoene på batteriet. Sæt et voltmeter mellem batteripolen og den afmonterede ledning og mål spændingen. Viser voltmeteret væsentligt mindre spænding, end den spænding der er tilstede på batteriet, aflader den ikke så meget, at det har praktisk betydning. Husk at ved målingen skal ALT strømforbrugende på cyklen være slukket, incl.ur. Er det ok, må du måle om den lader nok

• #3   5. mar 2013 Der sidder ikke rigtig noget elektrisk udstyr på den. Der er monteret tåge lygter fra fabrikken af og så har jeg selv sat en gps på.

• #4   5. mar 2013 Carlos R: Nej den har været monteret direkte på batteriet, med en sikring imelllem.

Poul a: Jeg har prøvet at måle mellem den ene pol på batteriet og den afmonterede ledning og der er den samme spænding som mellem batteripolerne (12,5 Volt) Jeg kan ikke rigtig slukke for noget, andet end at undgå at dreje nøglen.

• #5   5. mar 2013 Du må ikke have tænding på når du måler - ALT skal være slukket. Kan du alligevel måle tæt på batterispændingen, 12,5 volt, har du en direkte afladning. Kan du ikke måle højere spænding end f.eks 8-10 volt er der en lille afladning til stede, men den er så lille, at den ikke betyder noget. Dioderne i ensretteren vil altid lade en lille strøm slippe igennem i spæreretningen, derfor vil voltmeteret altid vise en lille spænding

Kommentér på:
BMW aflader batteri

Annonce