974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hyggesnak :) Hyggesnak :)

Ved ikke om det har været oppe og vende før dette emne.

men her kommer følgende spørgsmål!

1- Er du bange for at styrte, når du kører en vild tur eller i det hele taget bare er ude at køre?,
2- Er du væltet før?
3- Er du blevet snuppet af politiet før, hvis hvad skete der?
4- hvorfor MC ? smiley

håber i vil svare på det, så vi kan få et lille hyggeemne igang smiley
begrund gerne jeres svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyggesnak :)
  • #1   25. feb 2013 1. Nej for kender mine begrænsninger, har jeg efterhånden lært. Men et lille sus i maven, får man da ind imellem.

2. Ja ramt af bil og en selvforskyldt.

3. Ja blev stoppet af en patruljebil på vej i skole med 104,5 km i timen kostede 1 klip og 1500 i bøde (750 kr studerende) Så holder extra øje i sidespejlne nu smiley

4. Fordi det er en livsstil og det giver en følelse af frihed, man ikke kan finde andre steder. Og så er det bare afstressende.

• #2   25. feb 2013 1+2: Væltede for første gang i 20 år i sommers, og må erkende at det har fået frygten for at styrte til at vokse, tror jeg springer på et mestersvinger lign kursus til sommer.

3:
    Ja....fik skæld ud af en rigtig gal betjent..... Og en bøde smiley

4:
    Fordi at en bil der giver samme fornemmelse, er LAAAANGT udenfor min rækkevidde smiley

• Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   25. feb 2013 1. Er ikke bange for at styrte, men frygter da måske lidt at det sker en dag smiley

2. Ikke på min Ninja, men 1 gang eller 50 på Crosseren xD

3. Blev engang stoppet af en MC betjent fordi jeg kørte tæt på 120 havde travlt og troede egentlig godt man måtte køre 80 meeen ups det var en 50'er...
    Heldigvis for mig havde han ingen måling på mig men han havde blot bare set mig komme farende. Så slap billigt..

4. MC er det fedeste!
    Har altid været en drengedrøm for mig og så har jeg altid haft benzin i blodet..

Men du skal vel også selv ligge nogle svar? smiley

• #4   25. feb 2013 1. Jeg kører ikke og er nervøs for at vælte, men igen kender jeg mine begrænsninger og nu og da kommer der da en UHA.. smiley

2. Én gang med 50 i timen, det var med fodhvileren skrantende hen af jorden et par gange med 40 i timen, og så skulle grænsen findes- det var så 50km/t og en mototbøjle der fik skidtet til at dreje om egen akse. Resultatet blev lidt ødelagt hud på fingrerne da jeg (af en eller anden uforkl. grund) havde smidt handskerne.

3. Jeg og en kammerat kørte lidt race, det så politiet men havde ingen målinger, jeg havde (af en eller anden uforkl. grund) ikke kørepap med den dag, men betjentene var flinke, og sagde at hvis vi skulle køre stærkt foregik det på en øde landevej, det gjorde han selv:-)

4. Vidste det med det samme efter første gang jeg prøvede makkernes CBR600. Jeg tænkte "what a rush:)". Så gik sparerunden igang og fik mig et kørepap!

• #5   25. feb 2013 1+2: Er endnu ikke (7,9,13) væltet, men frygten er altid derinde et eller andet sted. Specielt efter at jeg har haft et par grimme styrt på mountainbike.
    3: Det har jeg heldigvis også til gode. Forsøger at hold mig inde for lovens rammer med min kørsel. Det er heldigvis fordelen ved at køre naked, det er også sjovt under 100 :D. Det er jo også sving, der er det sjove ved at køre mc, alle kan finde ud af at køre hurtigt så længe det går lige ud.
    4: Har altid været fascineret af alt med en motor og efter jeg fik min første knallert omkring de 9 år har jeg altid villet have en MC

• #6   25. feb 2013 1: Bange for at styrte.. Ja og nej. Jeg ved med mig selv, at jeg ikke vil presse mig ud over egne evner, så en soloulykke frygter jeg ikke. Derfor ikke sagt at det ikke kan ske. Jeg er mere bange for alle de andre der ude. Og at blive involveret i en ulykke hvor man selv er magtesløs, feks. en bil der overser en vigepligt.

2: Ikke på MC. Men har været væltet rundt i et sving på min gamle scooter, hvor jeg netop over vurderede egne evner. Det bliver man klogere af.

3: Igen, ikke på MC.

4: Har altid været glad for 2-hjulede køretøjer. Det startede med naboens Yamaha PW50, så min egen PW80. Derfra har det ellers bare taget fart smiley

• #7   25. feb 2013 1. Nej men tanken om at det sker for mange er da noteret i baghovedet, men det tror jeg osse er med til at holde en lidt skarp smiley

2. Har én gang måtte trille i rabatten med 60-70 efter et ret skarpt sving da der lå grus midt i svinget hvor jeg selvf havde timet mine hjul til at være smiley er så blevet påkørt på knallert som 17 årig så jeg håber det tæller som min tur ned at ligge smiley

3. Er 7-9-13 kun blevet stoppet to gange på mc, begge gange var i sidste sæsson og jeg har da kørt i godt syv år efterhånden smiley er tilgengæld blevet stoppet 700 gange i bil smiley har fået et par bøder inkl klip og frakendelse i bil men heldigvis endnu ikke på mc smiley de betjente der har taget mig på mc har enten selv været kørende på en da de tog mig eller osse havde de en hjemme smiley lucky me smiley

4. Kører mc fordi det er afstressende og jeg kan helt simpelt ikke undvære den smiley I live to ride smiley

• #8   25. feb 2013 1) nej.. Jeg har accepteret at det nok kommer til at ske en dag, men kender mine begrænsninger nogenlunde og så håber jeg mit svingkursus til sommer vil hjælpe mig endnu mere...

2) har været tæt på et par gange, og da jeg var helt ny, kørte jeg udover vejen op på en mark i et skarpt sving, men mine ben reddet det.

3) ikke endnu, men da jeg lånte den til min date (nu kærste) og sad bag på, blev vi stoppet. Der skete ikke noget, bare check.

4) det er meget billigerer at forsikre en mc end en bil, og så kører den længerer, mere mobil og mere " bang for buck"... Spørgsmålet er snarre hvorfor så mange kører bil... Det er jo død sygt.

• #9   25. feb 2013 Hvad med dig mr. Lund? smiley

• #10   25. feb 2013 nå, jamen så er det jo min tur!

1- Ja, jeg er virkelig bange for at styrte, jeg kender os mine grænser, men er ikke tvivl om jeg er den eneste der skal ud og prøve grænser af en gang imellem.

2- Ja, 1 gang, 2 min før min køreprøve, jeg fik så nosset mig sammen og tog prøven på en cykel med en halv kobling greb og 4 trykket ribben. og hvis nogen er i tvivl så ja det gjorde så ondt! men jeg bestod! smiley

3- har ikke engang mødt dem på cyklen endnu smiley

4- siden jeg kunne gå kørte jeg på en lille plastik mc, kørt en del cross og lign. så det kom jo helt af sig selv smiley

• #12   25. feb 2013 1. Ikke rigtigt, men blevet mere forsigtig(fornuftig).
    2. Kørt galt 2 gange, en bil og et vejskilt kom i vejen.
    3. I mine unge dage et par bøder, kørt 2 år i denne omgang, ingen bøder.
    4. Er bare afhængig, biler siger mig intet, dvs, så en gang en orange Lamborghini i
    Italien den var da fed.

• #15   25. feb 2013 Min grund til at begynde som helt grøn mc nørd er at jeg har prøvet at ha biler med 450 hk både med fwd,Rwd, og 4x4 og det med at skulle kæmpe med ordensmagten hele tiden bliver men sku for gammel til, og ja alle mine biler har kørt fantastisk men nøj hvor jeg glæder mig til at kører stille og roligt ud af vejen på min ny indkøbte cykel og vide at det er turen og ikke farten der betyder noget.

• #16   25. feb 2013 1. Nej, men som andre nævner så er der da en "Bum bum, det var tæt på!" en gang imellem.. Nogle gange får jeg nøjeren på bagefter, men de fleste gange frembringer det et skævt smil inde bag visiret.. Adrenalin er en sjov størrelse... smiley

2. Yes, - en enkelt gang..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/16531-styrt_28_06_11

3. Også det har jeg prøvet én gang på MC..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/187537-aarets_sidste_tur____blev_dyr

4. Da jeg var 7-8 år sagde jeg til min voksne fætter, "Jeg kommer aldrig til at lære at køre bil, - jeg vil kun køre på motorcykel!!!" - Har altid været fascineret, og kører udelukkende for fornøjelsens skyld smiley (Lærte dog at køre bil som det første ;))

Kommentér på:
Hyggesnak :)

Annonce