{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

GPS erfaringer {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens. Nu kan sne og slud da snart ikke vare meget længere! Jeg vil ud og køre og det skal vi nu! Når, men mens jeg venter kan jeg jo lige så godt forberede den nye sesson. Har har tænkt på at få GPS på cyklen, så det er nemmere at planlægge ruter hjemmefra og ellers bare køre afsted. Jeg skal lige høre hvad folk har af erfaringer på dette punkt.

Jeg har overvejet flere forskellige mulighed. Den første simple løsning ville være at bruge min smartphone som GPS. Jeg har i den forbindelse overvejet at sætte små højtalere i hjelmen og så nøjes med lyden. fx http://www.ebay.co.uk/itm/Motorbike-Motorcycle-Helmet-Stereo-Speakers-for-MP3s-/260884385630?pt=UK_MP3_Player_Accessories_AudioDocks_Speakers&hash=item3cbdebcf5e&_uhb=1 Enten kunne man trække kablet gennem jakken, ellers har jeg set nogle små bluetooth enheder man kan sætte direkte på hjelmen. Aner ikke om lyden vil være høj nok til at man kan høre det, især med ørepropper i ørene? Kender i nogle gode GPS apps til Android til den slags?
Alternativt kunne man købe en af de billigere GPS-enheder til bil og smide i et cover på styret. http://www.ebay.co.uk/itm/K5G-Motorcycle-Bike-Bicycle-Waterproof-Case-Bag-Cover-Mount-For-3-5-4-3-Gar-GPS-/370741440999?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item5651e971e7&_uhb=1 Nogen der bruger denne løsning? og kan I i givet fald nøjes med billede, eller skal man samtidigt have lyden med for ikke at bruge for meget tid med øjnene på skærmen? Jeg tror at en løsning med mobilen på styret kræver for meget strøm fra batteriet og ikke holde ret længe.

Er ude efter en løsning der ikke er for dyr, da jeg ikke regner med det vil blive brugt så tit, men det kunne være sjovt at have muligheden. Del gerne jeres GPS konfiguration.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS erfaringer
  • #1   19. feb 2013 der findes så maget til hjælmen så det kommer nok 20 forskellige om det, jeg har et midtland BT2 system og det fungere fint Ca 8 timen med musik inden den går død for strøm
    men jeg har en zumo 550 og det er jeg meget tilfreds med den er tyk men ikke så voldsom stor zumo 660 er noget større og ikke så tyk men kan nærmest det samme
    Jeg høre musik, gps og kan tale i telefon det virker bare

fandt lige denne
    http://www.dba.dk/garmin-zumo-550-er-en-af-v/id-89887825/

• #2   19. feb 2013 Jeg bruger min bil gps , jeg købte en holder til styret og det fungerer fint , hvis den sidder lidt beskyttet betyder støvregen ikke så meget , jeg har koblet den ind på blue thoue i samtale anlæget men bruger det aldrig , da jeg synes sagtens jeg kan aflæsen den under kørslen , vedr. regen cover har Louie.de dem også .
    jeg har en mc ven der mener at de turer hvor man køre forkert oftest bliver de bedste da ikke ved hvad man får at se

• #3   19. feb 2013 Bruger samme GPS som Steffen.. Zumo 550 og det dur bare!

• #7   19. feb 2013 Ville gå efter garmin zumo. Har selv hadt en 550'er som jeg var enormt tilfreds med. Den gik så desværre til da den blev kørt over af en lastbil, fordi idioten der havde sat den på havde for travlt:( .
    Jeg har en Tomtom Rider pro et eller andet. Den virker men bestemt ikke på højde med garmin. Dog skal det siges at det er top modellen og den koster stadig under halvdelen af en garmin.

Tomtom'en kommer standart med bluetooth headset, som fakrisk er ganske glimrende. Dog skal man købe ladermountet seperat til den smiley

Jeg ville ebaye en 550' er fra garmin. De kan fås til en rimlig pris nu. Og de kan tåle rigtig mange tæsk;)

• #10   19. feb 2013 Ofte er over 1/2 delen af prisen på gps ren licens.
    Så ideen men man tager en "licens" der ikke virker mere, og trækker den fra den nye enhed giver for mig meget god mening.
    Ikke det er en selvfølge, og det er da super service.

• #11   19. feb 2013 Tak for de mange gode svar. En ting jeg ikke helt har fået svar på endnu er om I bruger lyd samtidigt og hvordan I i givet fald får det til hjelmen? Eller klarer I jer med guides fra skærmen?

• #12   19. feb 2013 Bruger lyd på tomtom'en men gjorde ikke i de 7 år jeg havde garmin. Hvade den til at sidde tæt på speedoed så jeg kunne følge med.

• #13   19. feb 2013 Jeg havde tomtom rider 2 på min maskine, men den kortsluttede da jeg kørte i regnvejr - siden da har jeg besluttet ikke at have gps - kun telefonen.

Jeg bruger primært lyd, men når først jeg får taget mig sammen til at få sat 12v til så kommer den nok op og bliver visuel smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #16   19. feb 2013 Bruger en garmin, kan ikke huske nummeret, men der er udtag til hovedtelefoner, som man så kan tilkøbe, midtcom har nogen der er meget flade.
    Har så klippe ledningen og loddet hhv et han og et hunstik på, så man ikke har 1½ m. ledning til at hænge ud fra hjelmen.
    Om den er vandtæt? Ikke det der ligner, købte den for 500 kr. over DBA og har så valgt at trække en plasticpose over den, hvis det bliver regn.
    Vil ikke vælge en telefon, da datatrafik i udlandet koster kassen, og primært der jeg bruger den. Danmark er ikke så stor så man kan køre ret meget forkert smiley

• #18   20. feb 2013 købte en zumo 220, den er jeg rigtig tilfreds med, vandt og det hele med bluetooth. og stort europa kort

Kommentér på:
GPS erfaringer

Annonce