GPS erfaringer {{forumTopicSubject}}
Halløj folkens. Nu kan sne og slud da snart ikke vare meget længere! Jeg vil ud og køre og det skal vi nu! Når, men mens jeg venter kan jeg jo lige så godt forberede den nye sesson. Har har tænkt på at få GPS på cyklen, så det er nemmere at planlægge ruter hjemmefra og ellers bare køre afsted. Jeg skal lige høre hvad folk har af erfaringer på dette punkt.
Jeg har overvejet flere forskellige mulighed. Den første simple løsning ville være at bruge min smartphone som GPS. Jeg har i den forbindelse overvejet at sætte små højtalere i hjelmen og så nøjes med lyden. fx http://www.ebay.co.uk/itm/Motorbike-Motorcycle-Helmet-Stereo-Speakers-for-MP3s-/260884385630?pt=UK_MP3_Player_Accessories_AudioDocks_Speakers&hash=item3cbdebcf5e&_uhb=1 Enten kunne man trække kablet gennem jakken, ellers har jeg set nogle små bluetooth enheder man kan sætte direkte på hjelmen. Aner ikke om lyden vil være høj nok til at man kan høre det, især med ørepropper i ørene? Kender i nogle gode GPS apps til Android til den slags?
Alternativt kunne man købe en af de billigere GPS-enheder til bil og smide i et cover på styret. http://www.ebay.co.uk/itm/K5G-Motorcycle-Bike-Bicycle-Waterproof-Case-Bag-Cover-Mount-For-3-5-4-3-Gar-GPS-/370741440999?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item5651e971e7&_uhb=1 Nogen der bruger denne løsning? og kan I i givet fald nøjes med billede, eller skal man samtidigt have lyden med for ikke at bruge for meget tid med øjnene på skærmen? Jeg tror at en løsning med mobilen på styret kræver for meget strøm fra batteriet og ikke holde ret længe.
Er ude efter en løsning der ikke er for dyr, da jeg ikke regner med det vil blive brugt så tit, men det kunne være sjovt at have muligheden. Del gerne jeres GPS konfiguration.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
men jeg har en zumo 550 og det er jeg meget tilfreds med den er tyk men ikke så voldsom stor zumo 660 er noget større og ikke så tyk men kan nærmest det samme
Jeg høre musik, gps og kan tale i telefon det virker bare
fandt lige denne
http://www.dba.dk/garmin-zumo-550-er-en-af-v/id-89887825/
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
jeg har en mc ven der mener at de turer hvor man køre forkert oftest bliver de bedste da ikke ved hvad man får at se
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Jeg har en Tomtom Rider pro et eller andet. Den virker men bestemt ikke på højde med garmin. Dog skal det siges at det er top modellen og den koster stadig under halvdelen af en garmin.
Tomtom'en kommer standart med bluetooth headset, som fakrisk er ganske glimrende. Dog skal man købe ladermountet seperat til den
Jeg ville ebaye en 550' er fra garmin. De kan fås til en rimlig pris nu. Og de kan tåle rigtig mange tæsk;)
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 122
Så ideen men man tager en "licens" der ikke virker mere, og trækker den fra den nye enhed giver for mig meget god mening.
Ikke det er en selvfølge, og det er da super service.
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 722
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Jeg bruger primært lyd, men når først jeg får taget mig sammen til at få sat 12v til så kommer den nok op og bliver visuel
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Har så klippe ledningen og loddet hhv et han og et hunstik på, så man ikke har 1½ m. ledning til at hænge ud fra hjelmen.
Om den er vandtæt? Ikke det der ligner, købte den for 500 kr. over DBA og har så valgt at trække en plasticpose over den, hvis det bliver regn.
Vil ikke vælge en telefon, da datatrafik i udlandet koster kassen, og primært der jeg bruger den. Danmark er ikke så stor så man kan køre ret meget forkert
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
GPS erfaringer