{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.484 visninger | Oprettet:

Nexx hjelme i den bedre ende {{forumTopicSubject}}

Jeg troede egentlig kun at Nexx lavede billige hjelme, som blev solgt i T-Hansen. Men har så lige prøvet en ZR1R, til ca 2-2500,- kr i DK. Og jeg syntes den sad rigtig godt på mit bær.
Men er der nogen der har erfaringer med Nexx i den prisklasse? Er de værd at gå efter? Et er selvfølgelig pasformen, som så er lige i skabet i mit tilfælde. Men noget andet er om det er ordentlige materialer. Og hvordan med vindstøj?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nexx hjelme i den bedre ende
  • #1   5. feb 2013 Jeg synes den er helt perfekt. Har kørt med min i et års tid.
    Det føles ikke som om, man har en hjelm på hovedet grundet den lave vægt og man har et MEGET bedre udsyn end på mange andre hjelme, man mister stort set intet af sit synsfelt.

Angående vindstøj, så synes jeg ikke det er slemt, men kører også næsten altid med ørepropper smiley

Men ihvertfald en hjelm, jeg varmt kan anbefale.

• #2   5. feb 2013 Kører med Marushin nu. Og der er alligevel en pæn slat støj i. Og har heller ikke et krav om den skal være helt dæmpet. Bare den ikke ligefrem hyler, så snart man kommer over 80 km/t smiley Kører også med propper det meste af tiden.

Men ja. De sidder ret godt. God plads til ørerne. Og den lukker ret godt til om halsen. Og så er det pinlock visir. Det er skam værd at tage med. smiley Eneste jeg har fundet der sidder bedre, er Shuberth og Shoei. Men de koster også lidt mere.
    Vægten er ca den samme som på min Marushin. Så det er lækkert nok.

Det kunne meget vel blive sådan en så.

• #3   5. feb 2013 Nåå, kan se at de hjelme T Hansen sælger, hedder Nex med ét X. En lille forveksling. smiley

• #4   5. feb 2013 hahaha og de er sikkert produceret i Kina for en flad femmer smiley

Dem synes jeg til gengæld, at du skal holde dig fra Claus smiley Hvis du ikke vidste det, så er det ikke smart, at købe sikkerhesudstyr i T-Hansen smiley

• #5   5. feb 2013 Generelt holder jeg mig også fra T Hansens ting. Men de har jo enkelte mærker som er ok. smiley Men da jeg så den Nexx hjelm hos en forhandler i dag, tænkte jeg straks det da var det mærke T Hansen også havde. Men der var så forskel. smiley

• #6   5. feb 2013 Hej claus.. er du sikker på den ikke hedder Nexx XR1R og ikke Zr1r
    http://www.revzilla.com/motorcycle/nexx-xr1r-carbon-helmet

• #7   5. feb 2013 Den hedder XR1R står ihvertfald på min hjelm smiley

• #8   5. feb 2013 De er produceret i Portugal. De bliver importeret af Carl Andersen, som er Kawasaki importøren. Vi lager føre dem også, for det er fede hjelme.

• #9   5. feb 2013 Det skulle være enrigtig God hjelm af hvad jeg har læst mig til... og reviews
    har kigget på priser syntes ikke at jeg kan finde den til den pris claus nævner

• #11   5. feb 2013 Jep jep. Det er XR1R. Tror vist jeg havde for meget Corvette på hjernen, da jeg skrev det. smiley

• #12   5. feb 2013 Kan se XR1R svinger meget i pris, om det er en "basis" model, eller om vi kommer op i en Carbon model. Den jeg prøvede, var en "basis" model, eller hvad man nu skal kalde det. Men dog en ret høj pris, i forhold til andre steder.
    Måske ikke helt fair at sammenligne priser med England. Men der koster den kun 1800,- for samme model som jeg havde set til 2800,-.

• #13   5. feb 2013 Claus A

hvilken Marushin model har du...

mvh

• #14   5. feb 2013 Har en 778 nu. Så en billigere end af slagsen. Har jeg også prøvet 999 og RS1 og 2. Men ingen af dem, er jo lukket til i bunden. Så der er noget støj.

• #15   5. feb 2013 ok...
    jeg har rs1 og overvejer at få en rs2..................

hvordan er rs2 i forhold til rs1 .. sidder den godt på hoved... ligner de hinanden.... fortælllll fortællll smiley smiley

mvh

• #16   5. feb 2013 Nu er det et par år siden smiley Så mht støj, husker jeg ikke hvordan forskellen var på RS1 og 2.
    RS1 er vist lidt ældre. Hvor RS2 har fået noget lidt andet "interiør" smiley RS2´eren har det de kalder "MARO". Noget med noget anti-roll-off. smiley

På min knold, sidder Marushin ganske fint og behageligt. Dog er der ikke så meget plads ved ørerne, som i Shoei og Nexx, som jeg lige har prøvet. Så har man planer om at skulle have noget intercom i, så tror jeg det bliver trangt i en Marushin.
    Og så er Marushin store i størrelserne. Normalt bruger jeg XL. Men hos Marushin bruger jeg L.

Pasformen føles overraskende ens på 778 og op til RS2´eren. Og kigger man "indenfor" ser de også meget ens ud.

Kvaliteten er ok til prisen. Men man kan godt se det ikke er en hjelm til 3-4000 kr. Men altså, syntes de er fine til prisen. Og så vejer RS2 jo bare ikke ret meget.

• #17   5. feb 2013 ...okay, det blev så skrevet lidt som om du ikke kendte til Marushin, hvilket du jo gør. smiley

• #18   5. feb 2013 Der er forresten også sådan en chin/wind guard med til de nyere Marushin hjelme. Mener ikke den er med til RS1. Så det kan være der måske er lidt forskel, i forhold til støj i hjelmen. Meeen, husker det virkelig ikke. smiley

• #19   5. feb 2013 Hej......
    Tak for info.....

både RS1 og RS2 får top karkter i en kras test ,trods den forholds lave pris lave pris

så det er jo super fint.....
    ,
    og så , er den som du ved dejlig let at køre med...

jeg overvejer at købe en RS2 her til foråret..

mvh

• #20   5. feb 2013 Ja. Selv min 778 (som har samme opbygning som 777´eren), får top point i samme test som RS1. smiley

Men beklager jeg ikke kan komme med noget mere konkret info om forskellen. Det var ikke noget jeg prøvede direkte imod hinanden. Men med mellemrum. Så det er svært at huske helt 100% hvordan de var i forhold til hinanden.

• #21   5. feb 2013 det er bare ok................... smiley

hygge.. smiley

mvh

Kommentér på:
Nexx hjelme i den bedre ende

Annonce