2.117 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GSX-R 750 {{forumTopicSubject}}
Hej MC galleri.
Jeg overvejer at anskaffe mig sådan en svend fra 1991 til 1992.
Noget man skal være specielt opmærksom på?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Rigtig fed cykel alderen taget i betragtning.
Der er ikke nogen åbenlyse fejl. Men 22 år kan ødelægge alt. Så jeg vil anbefale at den tjekkes i hovede og røv ta gerne en med som er sag kyndig...
Og pas på kortet.....den er ikke sløv
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
nov 2009
Følger: 28 Følgere: 39 MC-er: 6 Emner: 17 Svar: 127
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Den kører som en drøm og da jeg ikke er nogen "verdensmester" er det helt sikkert mine evner og ikke mc'ens der der sætter grænserne...
Mange af dem der har haft begge modeller ( vand- og olie-kølet ) mener at den oliekølede er at foretrække....
Hvis du ka' finde en velholdt en til en go' pris ville jeg ikke holde mig tilbage...
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Gsxr 750 '91 193kg 115 hp
Cbr 900 '92 195kg 122 hp
Vægt angivet tør på begge modeller.
Tror man skal blande religion ind i sammenligningen, for at finde nogle reelle forskelle.:-)
Ingen tvivl om at en blade køre fint. Jeg personligt befinder mig bare bedre på Xeren.
Men en prøve tur på begge sker der ingen skade ved
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
LOL, du kører måske på dine cykler tør? dvs uden væsker, benzin, olie og lignende, lyder spændende. Tørvægt er for tosser nede på bodegaen, og iøvrigt opgiver de fleste en 92-Fireblade til 185 tør. Anyway Fireblade 92 vådvægt opgivet forskelligt, men ca. 206-208kg , GSXR750 91 ca. 230-232kg, så der er reelt omkring 20-25 kg forskel på de 2, hvilket man heller ikke er det mindste i tvivl om, når man rent faktisk har prøvet begge, tvivler jeg noget på du har. GXR750 er håbløst uddateret som det den oprindelig var tænkt som, en sportscykel, hvilket man, kun min mening naturligvis, skal være ejer-blindet, gixxertosset eller lignende for ikke at indse, når nu du selv ret morsomt bringer religion ind i billedet, din egen er jo ingen stor hemmelighed :p, mens en tidlig Fireblade stadig holder sådan nogenlunde som sportscykel. GSXR750 er i min opfattelse kun noget man overvejer, hvis den er meget billig og/eller er typen, der foretrækker at køre ligeud, bum!
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Nu er der jo nok ikke 30 kg mere væske på den ene ifht den anden. Hvor meget benzin man fylder i tanken. Er op til køreren. Olie mængden er den samme og jeg regner ikke med at du tror der gemmer sig 30 kg bremsevæske på en gixxer
Jeg bryder mig ikke meget om din ensrettede retorik. At du er til honda og jeg til suzuki er helt ok. Blot vi forholder os objektivt.. Og jo jeg har kørt begge maskiner. Jeg valgte gsxr da jeg stod i situationen. Og det har jeg ikke fortrudt , heller ikke når jeg kørte med cbr 900 kammerater. Der er kun marginal forskel på de 2 maskiner. Suki er den program R maskine og klare sig med 150
Cc mindre
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
Mht til tørvægt kan man bruge det til nada, da fabrikkerne lyver/løj variabelt med deres opgivelser, det burde være relativ velkendt, og man udstiller lidt sig selv, når man bruger dem ukritisk og enkeltstående.
Alle har ret til deres mening, også at en GS500 er en bedre cykel, svinger bedre eller er kønnere end en Desmosedici, du har således også ret til din, den er rigtig for dig, i dette tilfælde er min så blot diametralt modsat din, og det har jeg overhovedet ikke noget problem med, tværtimod faktisk
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Opret nogle af dine cykler. skriv hvem du er og hvad du laver/kan.
Så virker du mindre som en "troll"
Mvh Brian
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
Nu er det jo sådan, at man selv vælger, hvad man vil dele, hvis du har behov for at se min profil først, for at tage stilling til informationsindholdet i et indlæg, viser det vist mere om dig end om mig. Hvis du får mere sjælefred af at kalde mig troll, så er det fint med mig
Det er jo ikke svært at regne ud, at du har stærke følelser for gixxeren og det blinder dig, som det gælder for rigtig mange herinde, det er sådant set fuldt forståeligt. Det ændrer bare ikke på, at en Gixxer-91 er en overvægtig færge..som du selv så rigtig skriver...fed cykel, ja nemlig ja, faktisk lidt for fed ;).
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
Der er en historik i bunden, hvor følgende kan læses om 91-Gixxeren: "Wet weight crept up to 497 and 510 pounds in '90 and '91, respectively", altså ca. 232 kg vådvægt
Om den senere vandkølede kan læses: "The water pumper weighed in at a beefy 525 pounds, wet", altså ca. 238kg vådvægt.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Suzuki GSX-R 750