1.693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Bedste mc til ca. 50.000 kr? Bedste mc til ca. 50.000 kr?

Hej mc galleri.

Går og tænker på at købe en mc, og mit max budget er 50.000 kr. Det skal være en ræser i stil med yamaha r6, eller også gerne en streetfighter. Hvad kan i anbefale?

Det skal lige siges jeg skal bruge den som førstegangs mc, men da jeg er 25 er forsikring ikke det største problem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste mc til ca. 50.000 kr?
  • #1   22. jan 2013 Hvorfor køber du ikke bare en R6 de ligger da i den prisklasse efterhånden

• #2   22. jan 2013 Jamen det kunne jeg skam også godt finde på, ville bare vide om der var andre cykler i den klasse som bedre kunne anbefales smiley

• #3   22. jan 2013 Jeg har en zx9r. Har selv haft r6 også. Til længere ture hvor man overholder hastigheden er zx9r bestemt den bedste for håndled og resten af kroppen. Men til at lege på skal du vælge en r6

• #4   22. jan 2013 Honda CB600 Hornet eller Suzuki GSR600

• #5   22. jan 2013 Sv 1000, Fireblade

• #6   22. jan 2013 Sv1000 ville jeg også vælge til den pris smiley

Hvis du kunne spare lidt mere sammen, så en CBR Fireblade 919 eller 929 ville jeg så vælge smiley

• dannie d
    dannie d Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 63
  • #9   22. jan 2013 Min første motorcykel er også en r6 (har den stadig) og den er jeg super glad for... Hvis man bare ligger og triller med de 130-150 km/h er den faktisk behagelig at køre på, (det er jo en ÆGTE RÆSER!) smiley

Mvh.

• #10   22. jan 2013 Jeg har en XJ6-N fra 2010.. Fantastisk at kører på. Vildt god komfort om du kører motorvej eller byture. Er hurtig på motorvejen og skøn er kaste rundt i svingende i byen. Fantastisk all-round cykel til alt brug..

• #11   22. jan 2013 Ud og prøv, hvis det skal være en skrigende r4 er en r6 et glimrende valg hvis du sidder fint på den, en gixxer 750 ville nok være mit valg hvis det skulle være en tuppeware model, mere moment flere hk end en 600. Men ud og PRØV smiley
    Personligt er jeg til V2 og har ikke råd til en Tuono eller Super Duke, derfor blev det en sv1000n smiley men den er heller ikke så skidt

• #12   22. jan 2013 Aprilia rsv 1000
    super sprød cykel, godt moment, og den har ikke stort flere hk end r-6 120/128 hk så den kan en fornuftig nybegynder godt tumle.
    og de findes til 45-55.000 kr.

• #13   22. jan 2013 Ja Honda cb hornet er et super bud på en start mc.
    Se evt. Min smiley

• #14   22. jan 2013 Med dit budget ville jeg nok gå måske op til 65000 og prøve finde en Kawa z750. Mega fed streetcykel og rykker fint fra land. Bedre end en R6 hvis du spørger mig.

Er du til V motor og massivt bundtræk så prøv en Sv1000 smiley

Men ellers pas på at komme ned i en 600 ccm. Det blir du altså meget hurtigt træt af, især når du er 25 og har muligheden for at kører flere ccm. Alt under 750 har altså IMO for lidt moment og er ikke sjov medmindre du tæver den på en bane. Det er ikk sjov altid at skulle kører rundt i max rpm for at få noget træk smiley

• #15   22. jan 2013 Som førstegangsmaskine er 600cc rigeligt. Jeg har det fint med mine 17hk, som min første mc yder.

Bare fordi man er 25 år gør det ikke motorcyklen mindre "førstegangsmc".

• #16   22. jan 2013 Selvom man ikke har MC erfaring som ny 25årige har man alligevel ofte lidt mere hjerne end en på 18. No offence.

30-40 hk kan jeg gå med til, men 17hk er jo snart ikke mere end en tunet knallert. Det gad jeg simpelthen ikke kører rundt på, hvis jeg var 25. Men det er jo hver sin smag smiley

Jeg kørte på sv650 som ikke var droslet som min første mc, og jeg har aldrig været så meget som tæt på at kører galt. Har man alderen med sig, er man altså lidt mere fornuftig

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #17   22. jan 2013 suzuki gsxr 1100 152 hk på hjulet,,,, du kan lige så godt gøre det først som sidat. Jeg havde kørt i mange år fo en 10 år tilbage. i marts sidste år besluttede jeg min så for at købe en suzuki gc 550.......... der gik tre uger så var den kedelig... så har nu købt ovenstående, og det varer vist lidt inden den bliver kedelig smiley men køb den heller stor og væn dig til den, end lille og skal købe ny næste år..........

• #18   22. jan 2013 det er jo så mange maskiner så ud og prøv.
    og daniel hvis en 600cc r maskine bliver for kedelig for dig er det fordi du bruger den forkert.
    der er da ikke noget ved at have en stor maskine hvis man ikke kan udnytte den hvilket de færeste kan.

• #19   22. jan 2013 Jeg kan bestemt ikke give dig ret i det med at alderen gør en bedre til at køre. Det er rigtig at flere 18årige har tendenser til at rive gashåndtaget rundt, men erfaringen er sku den samme.

Hvis man satte en 18 årig og en 25 årig op på den samme motorcykel(hver for sig naturligvis) og ingen af dem havde kørt motorcykel før, men begge var indstillet på at køre hurtigt, så har den 25-årige ingen fordele over den 18 årige.

Og ja 17hk er lige lidt nok - det syntes jeg også. Jeg ville gerne have lidt mere, men det er mest pga af at motorvejskørsel er udelukket. Men min XT250 er ganske sjov at køre rundt på. Jeg nyder at køre på den både sommer og vinter. Men jeg siger heller ikke at man skal købe en 17hk som første maskine. Da jeg tog det lille kort kørte jeg ofte på kørelærens CBF500 - også i trafikken og den blev da hurtigt triviel. Så jeg syntes det er udmærket med 30-60hk til at starte med, men at tro at intet mindre end 120hk kan gøre det er latterligt. Der er meget mere fart og optræk i en 70hk mc end der er i en 250hk bil og det er noget osm mange ikke-motorcyklister ikke kan forstå.

Og en 17hk tunet knallert skal man også passe lidt på med hvis man aldrig har kørt noget 2-hjulet med motor før. 17hk med velindstillet variator er rigeligt til at en helt uerfaren kan miste kontrollen i de første forsøg.

• #20   22. jan 2013 Cb 600 hornet - den er ubehagelig ved alt over 150km/t til gengæld mega behagelig ved alle andre hastigheder, hvilket gør den ideel til landevejen, byen og ja motorvejen----- hvis man holder fartgrænsen.. Har kørt en hel tankfuld med 180-220 i timen, og skal man det køber man en kåbemaskine,

• #21   23. jan 2013 Emil:

Jeg startede som sagt på en Sv650 så jeg ved udemærket hvad jeg taler om. Den trækkede rigtig godt og der var intet ondt i den. Jeg vil til en hver tid anbefale den. Men jeg ved også, at jeg selv havde tanke om at opgradere den efter en sæson. Jeg solgte den i sæson slutningen dengang.

Det er en smags sag hvad man er til. Men hvis man må og kan, synes jeg man ska prøve noget lidt større. Der er simpelthen for meget tab i salg ved at vælge noget som du alligevel vil sælge efter en sæson. Men igen, jeg har også kørt utrolig meget på 2hjuler og har måske noget erfaring derfra, det ved jeg ikke. Det er jo en vurdering man selv skal tage, det kan vi ikke prædike om herinde smiley

• #22   23. jan 2013 "Jeg synes ikke man skal starte på noget der er større men på noget af bedre kvalitet."
    Åhh, lad mig gætte Suzuki er noget skrammel og Honda gud.
    Ville da ellers mene at en R6 er en ok kvalitet, eller en sv650/1000, rsv mile for den sagt skyld, måske det er mig der tager fejl

• #23   23. jan 2013 jeg vil hellere starte på en 125 kina end slet ikke at starte.
    og thomas r ville da også mene det er fine kvalitets cykler.

• #24   23. jan 2013 Daniel en sv650 er jo også noget af det mest døde 600ccm der er på markedet. Kender da folk som har kørt mc i rigtig mange år som syntes at 600ccm er mere end rigelig. En z750 er da på ingen måde vildere end en 600 racer tværtimod.

Hvis du er til race er en r6 eller 636 da et godt bud syntes jeg, men hvis du er til naked ville jeg foretrække fz6 eller en sv1000n. Men ud og prøv kun din mening tæller!.

• #25   24. jan 2013 Tager du en 600 gsxr er den mere død i trækket end min gsr750. Først omkring 200 kmt stikker den af, men jeg har langt mere moment. Derfor synes jeg en sv650 er sjovere pga det mere moment. Men det er jo som du siger hvad man har lyst til smiley prøv disse cykler:

Z750
    Gsxr 600 og 750
    R6
    Zx6r kawa
    Sv650 og sv1000

Så er du langt smiley

Kommentér på:
Bedste mc til ca. 50.000 kr?

Annonce