1.413 visninger
|
Oprettet:
Slid på bane racer? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg går og overvejer at købe mig en motorcykel, en Honda CBR 1000 RR fra 2009. den er uden afgift og jeg synes det lugter af den er blevet brugt på bane, og så er mit spørgsmål hvor stort et slid der vil være på en sådan maskine ? burde en sådan maskine kunne holde til det og skal jeg ikke være nervøs for at få problemer med maskinen ?..
det vil være min først mc så har ikke så meget forstand på det.
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 19 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 284
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
men hvis sælger ikke ved om den har været på bane eller ej, ville jeg nok overveje om der er andet man heller ikke ved om cyklen...
men kan det overhovedet svare sig at købe en uden afgift?
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 147
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Specielt da du selv medgiver i dit indlæg - at din forstand er begrænset vedr. Mc'ere... andre spændende og velegnede start mc' kunne være, Duc Panigale, Bmw HP 1000, Honda's kommende MotoGp replica osv... afgift... her er et ord du kan tilføje din manglende forstand.. Flex leasing, så who give's a flying fuck med afgiften, jeg glæder mig til at høre nærmere når du kommer igang og får spolet nogle kilometer af :o) hels og lykke Søren L.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men det er bekymrer mig nu er at der er monteret powercommander på maskinen, hvilket i mine ører lyder som chiptuning.. kan sælger ikke have slået maskine halvt ihjel ved forkert programmering af det ? eller hvordan fungerer det ?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Køb en mindre cykel. Du vil elske dig selv for det.
Mvh Brian
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Men Søren L. at den bliver omtalt som "venlig" skal du ikke lade dig "snyde" af - at starte ud på sådan en, er noget af det mest ¤%"#% jeg længe har hørt.
Det er ikke "legetøj", og slet ikke for uerfarne start mc'ister, du får max 10 - 15 % ud af dens virkelige formåen, for at køre stærkt ligud kan alle..
At den er monteret med PC skal du ikke bekymre dig om, sålænge vedkommende der har trillet den ind, har den fornødne viden til det, og ikke bare har downloadet et map.
Er du i tvivl, så bestil en tid hos FV motor - så kan der med garanti heller ikke hentes mere kørbarhed ud af din Blade bagefter, havde du forstand og erfaring, vil du kunne mærke det som "afstand mellem gashåndtag og asfalt er mindre og mere direkte"...
Søren L - du lyder dedikeret og blottet for enhver form for fornuft, jeg ser frem til spændende indlæg gennem sæsonen fra din hånd :o)
Held og lykke - du får brug for det, tro mig
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 66
Pas på kørekortet
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 51
forsat god aften drenge
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 49 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 47 Svar: 520
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Start hellere ud med en ældre maskine med en 60-70hk max. De koster næsten ingenting og falder ikke synderligt meget i værdi på et års tid. Når du mener du har erfaring nok, så køb noget større, men lad da være med at starte på en stor, ny 1000cc.
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
Hvad jeg så derefter heller ikke forstå er at du samtidig siger: "og måske synes jeg slet ikke om det, hvem ved"
Jeg er helt stået af..
Personligt ville jeg ikke bruge den sum af penge på så dyr en starter MC som alle her jo også prøver at forklare, at du ikke vil kunne få halvdelen af dens potentiale ud af.
Ville derefter heller ikke købe en tidligere bane MC.. Og da slet ikke hvis du anyways tænker på at spare afgiften..
Køb en fed 600'er med afgift og det hele.. Lær at kør den og kom på nogen kurser osv. Og er det ikke noget.. Er den sikkert også lettere at komme af med igen! End at skulle til at kæmpe sig ud af en leasings aftale osv!
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Folk plejer deres cykler forskellig samt at de også kører deres maskiner forskellig. Jeg har aldrig set nogen varme op deres cykler bortset fra tomgang. De får meget høvl og hvis man kan finde ud af at køre så slider man motoren også stærkere...
MEN, for det meste kan man se om den er kørt på bane. Tjek dæk og hjul, er der mærker efter mange dækskift eller er dækkene kørt helt ud til siden. Ligeledes om der er uheldmærker nogen steder samt om fodhvilerne har været nede og ligge.
Hvis du ikke kan se noget af det, så har den allerhøjest vøæret ude på hyggeture på bane hvilket der intet er galt med.
Spørg manden og så gå for købet.
Dog vil jeg lige bemærke at jeg har kørt motorcykel i 16 år, og firebladen var for stærk til mig. Jeg skiftede til de ældre 1000er modeller med 110-130 hk som passer mig bedre mht ydelse (samt at de også er billigere )
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Har prøvet min onkels R1 2010, det er jo umuligt stort set som ny at lærer noget på dem, de er sjove lige ud men man skal sq ha' sine erfaringer inden man sætter sig op på en maskine med så mange kræfter og lægger knæ i asfalten.
Har aldrig prøvet en 600 men kunne forstille mig det ville være noget lettere.. Jeg må sige jeg havde intet imod den gamle kørekort ordning med 2 års på lille og så stort (af underlige grunde var den aldersbestemt, burde gælde for alle but w/e). For jeg har lært et tons på min ninja >>>>250cc!!!<<<< som jeg ved, jeg ikke ville have lært på en R1 simpelthen fordi jeg ikke ville turde at få den op i omdrejninger og ryge afsted når man lægger nede i svingene... Alle er forskellige men ville lige dele min mening.
Noget andet er du virker lidt useriøs/ikke så målrettet... du ved ikke engang om det er dig. wtf?
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Man vil altid lige prøve lidt mere end sidste gang man accelerede.Og det er der at det går galt, hvis man ikke har god erfaring. Og det har man ikke efter 2-3 ugers kørsel, hvor man nok begynder at igve den gas.
Slid på bane racer?