2.190 visninger
|
Oprettet:
Antal uheld på MC som 18 - 19 år {{forumTopicSubject}}
Flg. har jeg trukket ud af danmarks statistik
Er muligvis lidt svær at læse, men prøv at zoom ind med jeres browser, så burde det være muligt
Dette er solouheld, tager man uheld hvor der er flere køretøjer indblandet så stiger antallet til 160, er sorteret fra, da det der, ikke nødvendigvis behøver være motorcyklens skyld det er sket.
Tror de tal er en medvirkende årsag til at den nye lov mht til antal hk for denne aldersgruppe er indført, at den så nok ikke giver den store forskel er en anden snak.
http://www.flickr.com/photos/91735482@N06/8328596099/in/photostream/lightbox/
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 678
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
er det for varmt til at have beskyttelse på, er det for varmt til at køre på mc
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
Statistik er som en bikini, man kan kun se det som brugeren ønsker !
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
http://www.statistikbanken.dk/442
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 913
Statistikken siger at der i 23 % af uheld er spiritus en årsag, det viser så at der i 77 % IKKE er spiritus med, det viser så at det er pisse farligt at færdes ÆDRU...... gør det ikke he he
Nu inden i overfalder mig så er de tal jeg skrev bare noget der blev forfattede til formålet og ikke rigtige, godt nytår
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Jeg er viden om at der findes en del forsikringsfolk her på sitet, og det kunne jo være ganske interessant om én af disse også var placeret et sted hvor man ofte finder "mærkeforsikringer" - f.eks. (blot tilfældigt valgt) BMW. Hvordan ser skadefrekvensen ud for den gruppe? I rest my case...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg tror du har helt ret. Der er en bestemt grund til at forsikringsselskabernes matematikere (aktuarer) næsten selv kan bestemme, hvad de vil have i løn - De kan sgu regne!!!
Den her med at de gamle er farlige er en skrøne - det er rigtigt, at der er langt større personlig risiko for en 50 årig, der falder af end for en 20 årig, men antallet der dratter af er langt mindre - og det er ikke noget jeg skriver pga min egen alder.
apr 2006
okt 2011
Prøv at forestille dig du kommer i bil, 130 km/t på motorvejen, det er mørkt og regner, gæt hvilken overraskelse du får når der pludselig er en MC med to personer foran dig der kører 40 km/t mindre end dig, så skal der nu reageres ret hurtigt for ikke at rende den over.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
Nej kør efter forholdene og efter din erfaring, og tænk på at beskytte dig selv, så kommer du sikkert både ud og hjem.
Rigtig godt nytår til alle jer MCister både de unge og vi gamle.
okt 2011
De fleste har vel prøvet at komme med den fart motorvejen nu tillader og så blive overrasket når man pludselig møder gamle Hr. Hansen i hans Vectra med 80 km/t
Lastbiler og en bil med trailer, kan man forholde sig til, man ved hvad fart de kører med, anderledes er det når man møder noget der kører væsentlig langsommere end det normalt ville gøre, det forventer man ikke.
Så pointen er - hvorfor lave en lov der potentielt indebære en risiko for uheld?
apr 2006
Jeg skal bestemt ikke kloge mig på tolkning af ovenstående statistik eller hvorledes forsikringen beregner risiko, men fakta er, at unge føler sig udødelige og ikke har samme frygt.... Måske hænger det godt sammen - alligevel? Ung = udødelig og lav frygt = høj risiko
Måske har jeg glemt nogle få parametre i ovenstående?
@Kenneth H: Indførsel af tvunget brug af sikkerhedssele, kørelys og og og... var også noget "dumt" i sin tid.... mon ikke tiden arbejder for din holdning?
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
Det betyder det jeg skriver, nemlig at hovedparten af alle mc uheld sker fordi chaufføren kører over evne og for hurtigt på de forkerte steder. Jeg skal ikke kloge mig på statistikker, men jeg mener det jeg skriver, og jeg mener det er både de gamle og de unge der kører galt der kører for stærkt og over evne.
Der findes fantastiske chauffører på 18 og på 50 år, men det modsatte findes også i begge katagorier.
aug 2005
Dit argument om at de to mennsker på motorbanen vil blive kørt ned af langsomt reagerende bilister holder IKKE. Så ville vi jo have et utal af bagfra påkørte lastbiler og langsomt gående personbiler i midterbanen. Det har vi ikke og du undervurderer efter minmening de øvrige trafikanter.
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Første hospitalsindlæggelse og 60 sygedage var på Suzuki GT250 1976, bil kørte frontalt ind i mig og overtrådte sin ubetingede vigepligt. Da var jeg 20-21 år.
Så jo, vi andre har også været med i statistikkens dårlige ende.
okt 2011
Læs igen, skriver jo netop at man ved/forventer lastbiler kører langsomt.
Hvornår har du sidst set en MC med 90 km/t på motorvejen?
sikkert meget sjældent, derfor forventer du ikke den bevæger sig med den hastighed.
De fleste billister kører på personlig autopilot, de er opmærksomme nok, men din hjerne fortæller dig hvad du kan forvente ud fra en given køretøj.
Er der lavet forsøg med i Tyskland, kan desværre ikke lige finde linket.
dvs ser du en lastbil, så har din hjerne fortalt dig det er en langsomt kørende transport, lang tid før du selv når at registrer dens fart, og forberedt dig på hvordan du skal forholde dig til det.
Overraskelsen kommer så når et køretøj bevæger sig med en langsommere hastighed end forventet. Og en lille MC er sq ikke så nem at få øje på som en lastbil/personvogn, hvad gør overraskelsen endnu større.
Dette kan give nogen ret specielle situationer i trafikken, enten forsøger man at undvige ved at trække ud i anden bane, eller man bremser ret voldsomt ned, hvad gør ham der ligger klods op i røven på dig kort efter hænger samme sted (jo, sådan kører de på motorvejen, helt op i bagagerummet på den foran), eller, du rammer MC'n
okt 2011
Tvivler på du er 70 år og kører langsomt og forsigtig rundt i trafikken
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Og de fleste 15 hp maskiner vil bevæge sig med 100-110 kmt når de bevæger sig ud på en motorvej.
Blot de unge mænd, lige som mz og kinøjser folket, ikke prøver at overhale truckerne
okt 2011
Prøv med 2 personer og hvor det går lidt opaf, tvivler på den kan holde nok fart så den kan følge lastbilerne.
Men kan godt følge dig, Brian, du har længe passeret den alder hvor det her er aktuel for dig, så hvad er problemet.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis du læser mit indlæg, så er det på INGEN måde en hyldest til de nye regler. Men blot min holdning til motorvejs problemet for 15hk.
Havde min stemme betydning. Så havde vi fulgt EU modellen, med 15hk for de 16-18 årige. Man kan både have en positiv og negativ holdning til regler som man ikke selv bliver ramt af..........!!
okt 2011
Tror ikke det bliver ret sjovt for os andre at skulle følges med dem til Assen i uge 26, og tror heller ikke de har den helt store fornøjelse ud af turen.
Men nu slet ikke det tråden gik på, mere det forholds vis store antal uheld der er med den aldersgruppe, langt flere end jeg havde forventet.
aug 2005
Jeg skriver altså også om langsomt gående personbiler med og uden trailer i midterbanen - de bliver heller ikke kørt ned
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
ej ja og så prøv at forestil dig at køre rundt i byen med 40km/t og der lige pludselig står en parkeret bil på vejen.. Fuldstændig samme scenarie, man kører vel efter forholdene... Og nu siger du man møder sjældent en mc der kører 90km/t.. Men møder også SJÆLDENT en mc med 2 personer på, medmindre det er en goldwing, så hvor tit tror du man vil se en 125ccm med 2 personer på?
aug 2005
Hvis man endelig vil anholde ringe motorkraft, så findes helt andre situationer, som er meget vigtigere - f.eks. overhalinger på landevej. Her skal man nu altid være på vagt, men jo mere power man har, jo nemmere er det.
okt 2011
I en by forventer man at der kan ske holde parkerede biler. Jeg gør i hvert fald.
Mht til hvor tit man kommer til at se en 125 ccm med 2 personer på, ja det vil tiden jo vise. I øjeblikket ikke ret tit, da de færreste vælger at købe sådan en, når man kan få 34 hk.
@Knud
Du har ret, de har heller ikke samme evne ti hurtigt at kunne overhale en langsomt kørende,
Det sjove ved det er så, at de lægger op til at alle motorcykler, for de kan blive godkendt, skal have ABS bremser, hvem kender en med max 15 hk der har det? For bliver det gennemført, så er alderen faktisk sat op til 20 år før man kan køre MC, med mindre man vil køre på noget der er gammel. Ikke så stort et problem lige nu, men om en del år er det.
aug 2005
okt 2011
The KTM 125 Duke is the world's first 125 cc motorbike to offer ABS
Og det er deres 2013 model
http://www.ktm.com/125/125-duke-eu/highlights.html#.UOLCLeQW5nE
Hvem gør ellers?
okt 2011
aug 2005
Det er sådan set ligegyldigt - hvis der skal udbydes ABS i Danmarkm så bliver der udbudt ABS i Danmark. Det er kun et spørgsmål om, hvilke del man anvender i hvilke produktionsserier - det her er helt almindelig markedstilpasning, og selv om det danske marked ikke er stort, så er det stort nok.
aug 2005
Disse ting kom i en ad gangen efterhånden som de blev betegnet som sikkerhedsfremmende og dermed fritaget for afgift.
okt 2011
aug 2005
Hvorfor tror du, at der konstant kommer flere og flere gadgets i allerede eksisterende produkter - lige fra brødristere til fokofoner?
Antal uheld på MC som 18 - 19 år