2.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

MC-køreprøve Sneaflyst. kommer der en overgangs periode ? MC-køreprøve Sneaflyst. kommer der en overgangs periode ?

Dagens Sne aflysning for MC-køreprøve Skaber igen dag spørgsmål fra Mine MC-eleverne Hvortil jeg ikke har noget rart svar. nemlig...

" hvis ikke der er bestået en praktisk motorcykel prøve inden 17 januar skal du starte helt forfra, da du har modtaget køreundervisning på en MC du nu ikke længere kan få kørekort til. Pengene kan derfor være spildt" (ca. 11.000kr.) da der pt. igen overgangsperiode er... (pt. er der kun prøver i kbh d.10 og 11 dec. tilbage og der er lige nu ingen ledige)

Mon ikke der kommer en overgangs periode ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC-køreprøve Sneaflyst. kommer der en overgangs periode ?
  • #1   4. dec 2012 Så må i sgu splejse til en indendørs bane hvor eleverne kan køre rundt indtil køresagkyndig er tilfreds ^^

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #2   4. dec 2012 Så må de bare køre V-Strom og så glemme det der sne aflysning det er ikke noget problem smiley er nu selv igang med helårs kørsel for 3 år i streg

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #3   4. dec 2012 Men helt sikkert bør der være en overgangsperiode det er da urimeligt at folk nu skal sterte forefra...

• #4   4. dec 2012 politikerne tænker sig ikke en skid om smiley

• #5   4. dec 2012 fuck jeg ville bombe borgen!

• #6   4. dec 2012 FRIHEDSKÆMPER!! smiley

• #7   4. dec 2012 Arrh:
    "da du har modtaget køreundervisning på en MC du nu ikke længere kan få kørekort til"
    Pkt. 1 gælder det jo "kun" hvis man er mellem 18 og 20.
    Pkt. 2 kan det da ikke passe at man skal starte HELT forfra, nogle timer- 1 eller 2 kan vel gøre det- på en 125 ccm, og så til køreprøve. Alt andet vil da være helt tovligt

• #9   4. dec 2012 Ja sund fornuft burde virke, men ikke altid, specielt i kbh kan det være et problem, hvor ham ingen ville lege med dengang i skolegården, nu kan være ham der sætter dagsorden ( men de fleste sagkyndige er altså super fine mennesker)

og til Vestjyden " nej " en 23 årige vil allerede på kravlegården (manøvrebanen) have kørt på en cykel på minimum 48 hk og fra 17 januar er det det maximale
    Og en 24 årig kan hos mange af mine kollegaer udelukkende have kørt på en GS 500 med negative heste efter 17 januar bliver den elev beriget med min. 600 ccm og 54,4 hk

så lidt mere piverig her til sidst:
    1.jeg har 3 stk billige 250 ccm til salg fordi der nu bliver et hul mellem 125 og 400 ccm så jeg ikke kan bruge dem til øvelseskørsel mere.
    2. jeg mangle en del nye cykler. Nævn eksempelvis 5 forskellige MCér på 125 ccm og typegodkendt til 100 km/t der stadig produceres (det kan ikke lade sig gøre)
    3. mon det blive muligt at hæve prisen ?? nu da der skal undervises flere lektioner, købes nyt materiale og kæmpes om de "mange" mennesker der vil smide en mindre formue for 125 ccm og 11 KW

jeg tvivler ....

go jul til alle
    ønskes af indehaven af en 100% MC-køreskole

• #10   5. dec 2012 Wupti Wup

Så kom der endelig en overgangs periode for MC kørekort så man kan fuldføre kørekortet efter de gamle regler når Politiet starter op igen til Marts.
    Men kun for dem der har bestået den MC-Teori prøve inden 11. januar

• #11   5. dec 2012 Hvad så med os der grundet sne ikke fik kortet før den 19.01.11 smiley
    Jeg bestod teoriprøven i efteråret 2011 , men havde 3 aflyste køreprøver så fik først kortet 03.02.11 .. Altså 15 dage for sent.. Grundet aflyste køreprøver.

Husker lige et par smiley smiley smiley
    - Men det er squ da træls !

• #12   6. dec 2012 Du har jo kørekort efter de gamle regler smiley
    det 3 EU direktiv der træder i kraft den 19 januar 2013 (skriv tidligere forkert mht. d17) er kun gældende for nye elever

Bonus info: sidst vi havde ændringer i denne stil var i 1996

• #13   6. dec 2012 Ja, jeg er delvist under de gamle regler.. Da jeg ikke har 2 års erfaring inden den 19. bliver det store kørekort udskudt ca. 1½ år for mig (§139)

• #14   6. dec 2012 jeg har ikke et svaret endnu på det.

Kørekortbekendtgørelsen er mangelfuld og med faktuelle fejl - så vi er mange, der med spænding venter på fortolkning af bekendtgørelsen (indtil da er det jo bare hver enkelt læsers fortolkning og det kan ingen bruge til noget).

• #15   7. dec 2012
    Ja
    Det er tankevækkende, at der kommer et ændringsdirektiv, inden det nuværende direktiv er indført i Danmark.

Dette direktiv ændre bla. kravene til øvelseskøretøjerne til kategori A.

• #16   7. dec 2012 Den fede dame er ikke begyndt at synge...

• #17   6. jan 2013 Wupti Wup

Alle mine alders udfordrede elever (ialt 9 stk.) har i den kommene uge ET forsøg på at få kørekort efter de gamle regler.

Knæk og Bræk drenge...

• #18   6. jan 2013 Bare lige for at ligge pres på dem smiley

Hvis de ikke består, så er det de nye regler der gælder?

• #19   6. jan 2013 yes vi venter dog med dem der er 20 år til næste de kan nemlig så få lov at køre med op til 48 HK

• #20   10. jan 2013 hvornår har i fået køreprøver?

• #21   10. jan 2013 Forhåbentlig inden i dag smiley Eftersom der ikke afholdes prøver fra den 11. ifølge politiet..

• #22   16. jan 2013 Jeg skulle have været oppe den 3. dec den blev aflyst. så skulle jeg op d.10. jan Men det blev aflyst fordi politiet ikke havde nok resourcer, så nu kommer jeg under de nye regler fordi der ikke kommer nogen overgangs periode..

• #23   16. jan 2013 Det er fandme surt !

• #24   16. jan 2013 svinborgen..

• #25   16. jan 2013 man kommer vel kun under dem hvis man følger dem ::)

• #26   28. jan 2013 Jeg havde 2 oppe i roskilde d. 7. jan. som bestod. og de 7 elever der skulle op på Amager 10 jan. blev til 6 da en var 20 år og derfor med fordel kunne vente til nye regler og derfor få kort til 48 hk.
    4 af dem bestod.
    En væltede på kontra styringen (Temp. var 0 så det var lidt udfordrende)
    og en kvajet sig og blæste afsted med mer end 65 km/t hvor der var 50

profilbillede
  • #27   28. jan 2013 synd for de to... godt nok underligt de ikke lige får lov til at få 34hk, det er jo det de har taget til :S

• #28   1. feb 2013 da de begge er fyldt 20 år for de til 48 hk smiley men var de bestået havde det ingen begrænsniger været

Kommentér på:
MC-køreprøve Sneaflyst. kommer der en overgangs periode ?

Annonce