{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift gsxr 1000 k2
  • #1   29. nov 2012 Har du søgt på skat.dk ?

  • #2   29. nov 2012 Disse er vurderet før 6. juni 2012:

    Indtast oplysninger og vupti smiley

    http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=171


  • #3   29. nov 2012 ja syntes bare ik det skat er til og regne med

  • #4   29. nov 2012 Du kan rolig regne med skat.....de er de eneste der aldrig glemmer dig smiley
    Men vurderingerne giver et meget præcis billed af hvor afgiften havner.


  • #5   29. nov 2012 gav 50000.- i maj i år for en k3 med 7500km på klokken og vuderet til under middel pga omlakering.

  • #6   29. nov 2012 Har en makker som fik sin vurderet til middel i august, vurdering 49 k

  • #8   29. nov 2012 Nej det kan nok ikke svare sig, men mindre det er lige den man må han

  • #9   29. nov 2012 Jeg har lige betalt 6002 Kr i afgift på min Kawa Kl 650 fra 89 og det var efter der blev klaget og den er langt under middel stand

  • #10   29. nov 2012 okay med en 230.000kr som ny pris på svinet og en handelspris på ca 75000 idag siger den 44.900kr ca kan man regne med det

  • #12   29. nov 2012 Morten K -

    Du kan regne med, at med en nypris på 230.000 vil afgiften udgøre 59,93% af handelsprisen m. afgift, idet der for nypris større end 41.700 er den simple relation -

    Afgift = (9/14 - (10007/nypris)) X handelspris

    Der hvor det typisk går galt for folk, er ved vurderingen af handelsprisen - det er nemlig ikke det man selv kan vurdere den til ved at studere markedet, men hvad SKAT vurderer den til at være, og det er ikke sikkert, at der er nogen særlig god overensstemmelse mellem de 2 tal.

    Iøvrigt skal man være varsom med at foretage vurderingen af projektets evt. rentabilitet allerede nu (baseret på betalte afgifter i 2012), såfremt det først er aktuelt til sæsonstart 2013 (hvilke vil være de fleste tilfælde), idet SKAT's reguleringer af afgifter og dermed vurderinger kan svinge noget fra model til model indenfor et års tid, nogle nedskrives meget og andre ikke.


  • #13   29. nov 2012 Jeg betalte 40.500 for min K1 i Juni 2012.

    K1 & K2 har samme markedsværdi og ifølge mine kilder beskattes de ens - kun standen og den aktuelle markedsværdi på ansøgningstidspunktet skulle kunne lave udsving i den endelige afgift.

    I dit tilfælde vil jeg påregne en afgift efter 1/3-2013 på ca. 35-38.000,- i kategorien "middel"
    Der ydes fradrag for dokumentation for race-kørsel, ekstraordinær kosmetisk dårlig stand, dokumention for delvis defekt gearkasse eller andre ikke sikkerhedsmæssige påkrævede foranstaltninger for køretøjets drift.

    Dvs. Kan det dokumenteres at et køretøj i køreklar stand har defekter som ikke kan henføres til kategorien "under middel", og som yderligere sænker værdien af køretøjet, gives der fradrag før afgiftberegning.

    Du kan i sådanne tilfælde ikke selv være den part der dokumenterer for ønsket fradrag - her skal du alliere dig med en 3.part som erhvervsmæssigt beskæftiger sig med salg/reparation af motorcykler.

    Mvh
    Thomas E


  • #14   29. nov 2012 Husk for din egen skyld - masser af dokumentation for din opfattelse af markedsværdien - gerne i form af udskrifter fra dba og 123.

    Endnu bedre er det hvis du følger markedets udvikling over længere tid og tilsvarende modelleres prisudvikling.

    Jeg medsende 12 bilag hvoraf flere modeller var fulgt over 6-8 mdr. Og disses prisudvikling.

    Jeg begrundede i min ansøgning at netop markedsværdien er en subjektiv opfattelse og en annonceret pris ikke nødvendigvis var et udtryk for den reelle handelspris. Og det ER netop handelsværdien/prisen der skal bruges til grundlag for afgiftberegning.

    Jeg ved at min dokumentation gav mig et nedslag i forhold til deres normale "prisliste"

    GSXR modellerne har de rimelig godt fat i, men rigtig mange andre modeller kan med fordel sælges til SKAT istedet - deres markedsværdi er mange gange langt højere end den faktiske - derfor ser man pt. Mange som eksporterer deres køretøjer til udlandet idet den tilbagebetalte afgift inkl. De 15% der fradrages for adm.omk., sammenlagt med prisen for køretøjet uden afgift, langt overstiger den pris der kan handles herhjemme.


  • #15   29. nov 2012 Helt enig med Thomas i, at det aldrig kan skade at hjælpe SKAT lidt på vej ved at indsende dokumentation på, hvad man nu mener, at handelsprisen skal være. Det er specielt hjælpsomt i de tilfælde, hvor modellen er lidt ukendt for SKAT, og de derfor i princippet er lige så meget på udebane som man selv er. I andre tilfælde ligger afgiften fast og er prædefineret (niveaulistemodeller) kun standsafhængig, som GSXR1000'ere desværre ikke er endnu.

    Det lidt sære/irriterende er, at der ikke er et absolut mønster for SKAT's vurderinger, nogle rammer de meget præcist ( for dem med specifikt modelkendskab) i forhold til reelle handelspriser (ikke udbudspriser), andre ligger lavere, og andre igen helt skævt meget højere (det er dem folk eksporterer som også nævnt). Dette er bl.a også grunden til at nedreguleringerne kan variere så meget, f.eks når det (endelig :-)) går op for SKAT, at deres niveau på en given model har været skævt.


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #16   30. nov 2012 "Thomas - dragtdesigneren" har du nogen ide om hvilken slags dokumentation der godtages, f.eks. hvis cyklen har været brugt til banekørsel?

    Mvh Anders


  • #17   30. nov 2012 En god ide kunne jo være at sætte 5-10 eksemplarer fiktivt tilsalg på nettet når du skal ind og søge afgiften, også ligge prisen godt ned på dem smiley


  • #18   30. nov 2012 Tak for de gode svar, det rart lige og hører hva man skal forberede for de er nogen djævler ved SKAT.

  • #19   30. nov 2012 Anders P:
    Til officielle løb samt officiel træning under fx. DMU, forefindes start papirer - også udenlandske officielle foreninger/motororganisationer udsteder gyldige dokumentation for at en person/motorcykel har været til start.

    Det er disse papirer du kan bruge til fastsættelse af afgift.

    Vigtigt er at Stelnr. angives på papirer og underskrifter/stempel fra løbsledelse/trænings ledelse er på papirerne.


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #20   16. dec 2012 Takker smiley

Kommentér på:
Afgift gsxr 1000 k2

Annonce