3.010 visninger
|
Oprettet:
Afgift gsxr 1000 k2 {{forumTopicSubject}}
Hej nogen der har betalt en suzuki gsxr 1000 k2 fri i år og til hvor meget evt,,, er lidt nysgerrig...
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Indtast oplysninger og vupti
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=171
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 12
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Men vurderingerne giver et meget præcis billed af hvor afgiften havner.
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 23
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 23
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 12
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Du kan regne med, at med en nypris på 230.000 vil afgiften udgøre 59,93% af handelsprisen m. afgift, idet der for nypris større end 41.700 er den simple relation -
Afgift = (9/14 - (10007/nypris)) X handelspris
Der hvor det typisk går galt for folk, er ved vurderingen af handelsprisen - det er nemlig ikke det man selv kan vurdere den til ved at studere markedet, men hvad SKAT vurderer den til at være, og det er ikke sikkert, at der er nogen særlig god overensstemmelse mellem de 2 tal.
Iøvrigt skal man være varsom med at foretage vurderingen af projektets evt. rentabilitet allerede nu (baseret på betalte afgifter i 2012), såfremt det først er aktuelt til sæsonstart 2013 (hvilke vil være de fleste tilfælde), idet SKAT's reguleringer af afgifter og dermed vurderinger kan svinge noget fra model til model indenfor et års tid, nogle nedskrives meget og andre ikke.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
K1 & K2 har samme markedsværdi og ifølge mine kilder beskattes de ens - kun standen og den aktuelle markedsværdi på ansøgningstidspunktet skulle kunne lave udsving i den endelige afgift.
I dit tilfælde vil jeg påregne en afgift efter 1/3-2013 på ca. 35-38.000,- i kategorien "middel"
Der ydes fradrag for dokumentation for race-kørsel, ekstraordinær kosmetisk dårlig stand, dokumention for delvis defekt gearkasse eller andre ikke sikkerhedsmæssige påkrævede foranstaltninger for køretøjets drift.
Dvs. Kan det dokumenteres at et køretøj i køreklar stand har defekter som ikke kan henføres til kategorien "under middel", og som yderligere sænker værdien af køretøjet, gives der fradrag før afgiftberegning.
Du kan i sådanne tilfælde ikke selv være den part der dokumenterer for ønsket fradrag - her skal du alliere dig med en 3.part som erhvervsmæssigt beskæftiger sig med salg/reparation af motorcykler.
Mvh
Thomas E
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Endnu bedre er det hvis du følger markedets udvikling over længere tid og tilsvarende modelleres prisudvikling.
Jeg medsende 12 bilag hvoraf flere modeller var fulgt over 6-8 mdr. Og disses prisudvikling.
Jeg begrundede i min ansøgning at netop markedsværdien er en subjektiv opfattelse og en annonceret pris ikke nødvendigvis var et udtryk for den reelle handelspris. Og det ER netop handelsværdien/prisen der skal bruges til grundlag for afgiftberegning.
Jeg ved at min dokumentation gav mig et nedslag i forhold til deres normale "prisliste"
GSXR modellerne har de rimelig godt fat i, men rigtig mange andre modeller kan med fordel sælges til SKAT istedet - deres markedsværdi er mange gange langt højere end den faktiske - derfor ser man pt. Mange som eksporterer deres køretøjer til udlandet idet den tilbagebetalte afgift inkl. De 15% der fradrages for adm.omk., sammenlagt med prisen for køretøjet uden afgift, langt overstiger den pris der kan handles herhjemme.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Det lidt sære/irriterende er, at der ikke er et absolut mønster for SKAT's vurderinger, nogle rammer de meget præcist ( for dem med specifikt modelkendskab) i forhold til reelle handelspriser (ikke udbudspriser), andre ligger lavere, og andre igen helt skævt meget højere (det er dem folk eksporterer som også nævnt). Dette er bl.a også grunden til at nedreguleringerne kan variere så meget, f.eks når det (endelig :-)) går op for SKAT, at deres niveau på en given model har været skævt.
jul 2011
Følger: 1 Svar: 6
Mvh Anders
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 12
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Til officielle løb samt officiel træning under fx. DMU, forefindes start papirer - også udenlandske officielle foreninger/motororganisationer udsteder gyldige dokumentation for at en person/motorcykel har været til start.
Det er disse papirer du kan bruge til fastsættelse af afgift.
Vigtigt er at Stelnr. angives på papirer og underskrifter/stempel fra løbsledelse/trænings ledelse er på papirerne.
jul 2011
Følger: 1 Svar: 6
Afgift gsxr 1000 k2