4.116 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Erfaringer med flexleasing? Erfaringer med flexleasing?

Hej. Jeg har været ude og kigge på en mc i sidste uge og den er uden afgift og koster vel omkring 100000+ kr i afgift. Så kommer der en forsikring der lægger på omkring 25-30000 kr for kasko fordi jeg ikke er kommet i alderen hvor man får gråt hår. Jeg har derfor tænkt mig at flexlease den. Er der nogen der kan anbefale mig et selskab hvor man kan gøre det til okay penge?

Kom med jeres erfaringer. Der må være folk herinde fra der har flexleaset deres mc.

Jeg har søgt i forummet men er ikke blevet meget klogere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med flexleasing?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   23. nov 2012 Har du søgt på google?

• #2   23. nov 2012 Sajmon ja men det er fint nok det de forskellige firmaer skriver om sig selv, men jeg vil nu godt vide lidt om hvad brugerne af det syntes

• #3   23. nov 2012 Jeg har prøvet at kigge lidt på det!!! Kan ikke se fidusen..... det er stadig lidt billigere eller samme pris at låne pengene på banken over feks 4 år. Derefter har man så stadig en MC med afgift som kan sælges.
    Ved flexleasing koster det måske lidt mindre over 4 år.... men så har du stadig kun en MC uden afgift tilbage.... det er da noget af et tab..
    Eller er jeg forkert på den !!!

• #5   23. nov 2012 Nej fidusen lægger nok ved at man får billigere forsikring og en cykel der ikke mister voldsomt meget værdi. men det kan vel helt sikkert ikke betale sig at flexlease hvis man skal have cyklen i mere end 4-5 år?

Jeg har selv svært ved at se fidusen i det. Er det bedst at flexlease over kort tid eller lang tid. ?:/

• Sajmon ™

#7   23. nov 2012 Jo ældre cyklen bliver, jo mere falder afgiftbeløbet - og kurven for hvornår det kan betale sig og hvor længe, krydser ret nemt kurven for hvornår det bedre kan betale sig at betale afgiften på cyklen.

Det er jo ikke BARE LIGE at flexlease noget - og hvis man kun lige akkurat har penge til at betale cyklen, skal man helt droppe projektet.

Sæt dig ned og lav en udregning på afgiftbetaling + forsikringpris over f.eks 3 år - kontra alle udgifter på flexleasing over de samme 3 år.

Tag også med i overvejelserne at din MC stadig er uden afgift efter de 3 år hvis du vælger at flexlease den.
    Husk også på at der er forskel på financiering af cykler med eller uden afgift - sidstnævnte er det dyreste i rente men det laveste i afdrag...

Der er MANGE hensyn man skal tage når man køber MC i den prisklasse - og flexleasing er ligesom at leje en bolig... Man ser aldrig størstedelen af pengene igen. smiley

• #8   23. nov 2012 Cvw tak det vil jeg prøve. Jeg har kontakt med et selskab der kan gøre det men man vil vel altid spare flest mulige penge smiley

Sajmon hvis vi siger jeg skal give 20.000 i forsikring hvert år. Så giver forsikringsprisen 60000kr alene. Så siger vi jeg låner penge i banken til afgiften. Lad os sige 75000kr. Cyklen koster 50000kr og de står til 135000kr med afgift så det passer nok nogenlunde. Og der kan jeg smide 2000kr pr måned, det giver 24000 om året og 72000 på 3 år. =132000kr ialt for tre år

Flexleasingsselskabet jeg er i kontakt med tager 1% af salgsværdien pr måned. Den siger vi er 135000kr så det er 1350 kr uden forsikring. Han regner med vi kommer op på 2000 med forsikring. Han tager 10000 i oprettelse og så kan den forlængelse lige så mange gange man vil. Aftalen løber et år af gangen. Det er 72000 kr for tre år og oprettelse på 10000 en gang = 82000 ialt for tre år. Den bliver så billigere hvert år fordi afgiften bliver billigere.
    Forskellen er 50000 kr hvis man vælger at betale afgiften. Det kan måske betale sig hvis jeg betaler lidt mere af hver måned på lånet i banken men så skal jeg nok op og betale 3500 pr måned hvis ikke mere endnu:)

• Sajmon ™

#9   23. nov 2012 Hvilken MC er det og hvor gammel er du?

Det virker en smule dyrt at give så meget i forsikring på så billig en MC....

• #10   23. nov 2012 Er 24 og det er en honda repsol 1000 ccm fra 07. Jeg kan fortælle dig at det er et af de billige tilbud jeg har nævnt her:(

• #11   24. nov 2012 Husk nu lige..

Leasing er langtidsleje.. og man kan ikke leje noget du selv har købt, så ALLE selskaber der forlanger DU køber køretøjet, og "leaser afgiften" af dem, de laver bedrageri, og NÅR ikke HVIS skat opdager det, så er det brugeren, dvs DIG der hænger på den fulde afgift, som forfalder øjeblikkeligt..

• #12   24. nov 2012 Nogge,

Den forsikring til 750 pr. mdr, er jeg ret sikker på ikke er så god som en privat forsikring, hvor du er ejeren.

Mine erfaringer med Leasing selskaber og forsikring gennem dem er at selvrisikoen er høj og er der den mindste fejl, ridse når leasing perioden er overe bliver du taget hårdt bagi.

Generelt siger man for biler at man skal op i biler over 250.000 for at det kan betale sig.
    Alligevel køre den hundredevis af Fiat 500 rundt som er leaset… Hvorfor, vel samme grund som folk købe elektronik fra ”leasy”. Det lyder billigt...

• #13   24. nov 2012 Generelt omkring Leasing:

Man kan ikke bare kategorisk afvise, at en leasing løsning kan være til kundens fordel.

Eftersom kunden til enhver tid kan stille køretøjet, og på den ene eller anden måde slippe ud af kontrakten, så er leasing kontrakter også alt tid med afskrivning automatisk regnet med i ydelsen, og restværdien.

Men langt de fleste private sammenligner leasing ydelsen, med en finansierings ydelse, og så ser leasing ofte for dyrt ud. Hvad de så glemmer, er at de finansieringsløsninger, med eks.8 års løbetid, der vil de have større restgæld, end cyklen er værd, når de efter 3 år vil skifte MC...

Desuden så kan der være, specielt for unge mennesker med hang til racere, nogle forsikringsfordele..

Og at sige det bliver for dyrt, er ikke altid korrekt..

Nu om dage har vi også rigtigt store afskrivninger på motorcykler, ligesom man ser med mere specielle biler.

Tag et eks. Yamaha R1 2007-2008 modeller..

http://www.123mc.dk/yamaha-yzf-r1/mcid-57235s11

Den kostede 250K af ny, og er nu 5 år gammel... det er 30K i afskrivning alene, pr sæson..

Lig dertil at man ofte vil have meget lettere ved at forsikre en motorcykel, gennem et leasingselskab, da den så kun er forsikret for den udenlandske værdi, samt en del af en pulje forsikring.

Tag ovenstående..

Hvis den købes på MCfinans. over 5år.

Pris: 129.000.-

Udbetaling: 26470.-
    Md. Ydelse: 2320.-

Samlede omkostninger ved finansiering: 35770.-
    Afskrivning over 5 år.. 50000.-? (så skal de koste 80K som 10årig, en 2002 koster ikke 80K idag)
    Forsikring som eks. 23årig på en R1... vel omkring 25000kr/år...

Samlede omkostninger over 5 år:
    Finans: 35770.-
    Afskrivning: 50000.-
    Forsikring: 125000.-

Samlet: 210770.- /5år = 42000.-/år

Som leasing maskine i 36md.

Udbetaling: 18000.-
    Md. ydelse: 1700.-
    Restværdi: 21000.-

Forsikring: 11500.-/året for en 23årig.

Hvis man siger at de efter 3år, så kun kan koste de 21000kr ( en 2004 R1 sælges for mere end 21000kr uden afg)

Så ser regnestykket sådan ud:

Leasing samlede omkostinger: 79200.-
    Forsikring i perioden: 34500.-
    Samlet: 113700.- eller 37900.-/året..

Så selv ved relativt billige cykler kan det betale sig.. men det er klart, at snakker vi dyrer maskiner, så bliver det endnu sjovere....

Eks: Ferrari 348cabrio:

udsalg på gaden: 699.000Kr.
    forsikring = PIS DYR,
    afskrivning = højere end rundetårn

Leaset:
    Pris uden afg: 250000kr. (det den koster på mobile)
    Udbetaling; 78000kr ( det du betaler ved lev.)
    Md. ydelse: 5500.- (det du betaler hver md)
    Restværdi: 150000.- (den pris du skylder på bilen efter 36md)

Opnår bilen højere pris ved udløb, er din udgift jo mindre (og typisk afskriver røde italienere af den årgang kun 10-15% pr. år)

Og prisen er MED forsikring:

• #14   24. nov 2012 Så er problemet bare at man åbenbart ikke må lease afgiften på sin egen cykel. Irreterende

• #15   24. nov 2012 Leasing er leje. Og du kan ikke leje din egen mc. Men hvor er problemet ?

Du sælger den til
    Leasing selskabet, og så er råderetten din, i den periode du ønsker, på simpelt sprog betyder det at det er din i den periode du ønsker. Og når du ikke gider den mere, finder du en køber til den. Og indbringer den mere end du skylder. Får du penge. Nøjagtigt som hvis du havde købt den på afbetaling.

Der er det jo heller ikke din, sådan 100% før sidste afdrag er betalt.

• #16   24. nov 2012 Nej det ved jeg godt men nu har jeg fundet mcen jeg skal have til rimelige penge og man må åbenbart ikke sælge den til dem for derefter at lease den hos dem smiley

• #17   24. nov 2012 Tror ikke det kan gå at leasing. Nogle må jo træne på det . Og hvem skal betaler dette. DIG.
    Renten er jo lav , så gå i banken og få et tilbud.:)

• #18   24. nov 2012 Haha Jacobsen..

Så du tror ikke banken tjener på dig? kom nu ind i kampen..

• #19   24. nov 2012 Det er jo ikke det han skriver:) han skriver bare at renten er lav og han syntes jeg skulle smutte ned i banken:)

• #20   29. nov 2012 Jo. Selvfølgelig tjener banker noget . Men ikke i forhold til leasing selskaberne.
    Der er mange måder at regne den ud på. Og bank renten er lav.hvis man kan låne,?:)

• #21   29. nov 2012 Man skal være meget varsom med at anbefale eller fraråde flexleasing til andre baseret på egne forhold, for der kan være stor forskel på hvilke faktorer, der har betydning for den enkelte. Det kan være f.eks forsikringsforhold, kapitalbindingsforhold, låntagning, generelle leasingvilkår eller andet. Jeg flexleasede på et tidspunkt en CBR600RR5 en sæson, og det var en stor (økonomisk) fordel pga afskrivnings-/forsikringsforhold og de betingelser leasingen kunne opnås på på det daværende tidspunkt, men det er en udregning/vurdering den enkelte må foretage baseret på de betingelser vedkommende nu engang kan opnå.

• #22   29. nov 2012 Michel: Det er nemlig rigtigt... der er ikke to forhold der er ens..

Jacobsen: Banklån billige, de fleste steder ligger renten på 8% og de tager sig sku voldsomt betalt i oprettelse.. Eks. MC-Finans.. Det koster ca. 12000kr i oprettelse, og renten er omkring 8%.

Desuden har man en større afskrivning på en MC, med FULD afgift fremfor en leaset MC, hvor afgiften kun er betalt for en given periode.

Og sidst men ikke mindst, kan de billige forsikringer igennem leasing selskaberne, være nok til at nogle kunder sparer over 20000kr om året (ungen under 30 med racer maskiner)

Kommentér på:
Erfaringer med flexleasing?

Annonce